|
Auteur |
Bericht |
Emma
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: zo 28 mei 2006 12:59 Onderwerp: |
|
|
Je komt voor het eerst op een forum!
Je vraagt iets!
En dan gebeurt er dit! -bovenstaande-
Ik ben gezellig naar een feest en ondertussen hebben jullie een discussie met als resultaat dat ik nu alles weet wat ik wil weten.
Bedankt.
Na alles gecontroleerd te hebben;
- De basiscursus zit niet op black Board.
- Theo Wissing en Stien de Vey Mestdagh zijn de discussiegroep begeleiders.
En wat de "huiswerk" tips betreft;
- De eerste 2 hoofdstukken ga ik overslaan.
- En bestuursrecht en staatsrecht samen bestuderen.
Als het nu niet goed komt?! |
|
|
|
 |
Volento Deo
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: zo 28 mei 2006 13:02 Onderwerp: |
|
|
dan weet ik het ook niet
leuk feesiej gehad?  |
|
|
|
 |
Emma
|
Geplaatst: zo 28 mei 2006 13:13 Onderwerp: |
|
|
Dat kun je wel zeggen!
En ....., geen gekke dingen gedaan!  |
|
|
|
 |
Volento Deo
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: zo 28 mei 2006 13:15 Onderwerp: |
|
|
goessooo!! verstandig meid  |
|
|
|
 |
Hanifa
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: zo 28 mei 2006 13:30 Onderwerp: |
|
|
Hier nog een die pas gestart is aan de OU. Ik ben echter niet met KMT gestart omdat er een kans is dat ik daar vrijstelling voor krijg. Het is me geadviseerd daar dan even mee te wachten tot ik daar zekerheid over heb. Dus hopelijk gaat dat door.
Ik ben begonnen met Recht en Samenleving. En ondanks dat ik het mateloos interessant vind, vind ik dat wel een lastig vak hoor. Maar ik geloof niet dat een docent me dat makkelijker zou maken . Wat Steven al zegt, de boeken zijn verder erg duidelijk en de werkboeken evenzo.
Ik mag in juni examen doen. Ik heb wel een beetje de instelling dat ik die wellicht niet ga halen. NIet omdat ik mijn best niet doe, maar omdat ik al twee examens heb van mijn andere opleiding en ik hier eigenlijk op een moment mee begonnen ben dat de tijd wat krap is. Desalnietteplus ga ik het wel proberen. Lukt het niet, kan ik in augustus nog her doen.
Ik ben wel te spreken over de OU. Vind het erg prettig dat je op eigen wijze, en tempo kan studeren. Het forum vind ik daarop een ontzettend waardevolle aanvulling al hoort die dan niet bij de OU .
Vooralsnog vind ik het hartstikke leuk en zal ik blij zijn als ik de laatste twee examens van mijn andere opleiding heb afgesloten zodat ik vol overgave de OU kan gaan doen. _________________ *blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*
www.galathilion.nl |
|
|
|
 |
Emma
|
Geplaatst: zo 28 mei 2006 14:00 Onderwerp: |
|
|
Hanifa, veel succes met je laatste 2 examens. |
|
|
|
 |
M
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: zo 28 mei 2006 15:16 Onderwerp: |
|
|
En sterkte met R&S. Ik vond het een echt naar vak. Niet om het onderwerp zelf, want dat is best interessant, maar een zeer ontoegankelijk boek en je moet echt alles in detail leren wat gewoon eigenlijk nooit lukt. En dat voor maar 1 module....
Veel oude tentamens uitspitten is bij R&S vaak een hele handige tip om je tentamen te kunnen halen! |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: zo 28 mei 2006 15:34 Onderwerp: |
|
|
M schreef: | En sterkte met R&S. Ik vond het een echt naar vak. Niet om het onderwerp zelf, want dat is best interessant, maar een zeer ontoegankelijk boek en je moet echt alles in detail leren wat gewoon eigenlijk nooit lukt. En dat voor maar 1 module....
Veel oude tentamens uitspitten is bij R&S vaak een hele handige tip om je tentamen te kunnen halen! |
Ik vond het 't enige echte kl*te vak in de hele studie. |
|
|
|
 |
M
Geslacht: 
|
Geplaatst: zo 28 mei 2006 15:42 Onderwerp: |
|
|
Ik probeerde dat woord te vermijden, maar inderdaad
Nog een tip voor de nieuwelingen voor zover jullie het nog niet zelf gevonden hadden:
Studiepad.
Daarin heb je een overzicht van de vakken die je moet halen in de hele studie, en voor welke je ingeschreven staat en welke resultaten je geboekt hebt. ==> http://www.ou.nl/ ; studenten ; mijn account (inloggen); mijn studiegegevens.
Kan zijn dat het voor jullie nog niet actief is, want je moet daar dacht ik minimaal een KMT of een jaar- of semesterinschrijving voor hebben.
Het studiepad is door veel mensen vooral druk bezocht rond de periode dat ze een uitslag van een tentamen verwachten omdat het daar meestal net 1 of 2 dagen eerder staat dan dat je het via de post krijgt  |
|
|
|
 |
Hanifa
|
Geplaatst: zo 28 mei 2006 16:02 Onderwerp: |
|
|
M schreef: | En sterkte met R&S. Ik vond het een echt naar vak. Niet om het onderwerp zelf, want dat is best interessant, maar een zeer ontoegankelijk boek en je moet echt alles in detail leren wat gewoon eigenlijk nooit lukt. En dat voor maar 1 module....
Klopt. Ik ben het ook helemaal met je eens. Het onderwerp ligt het niet aan maar het boek is geschreven in ontzettend onhandige en lange zinnen.
Ik heb gelukkig wel een goed uittreksel en inderdaad ook oude tentamens. Maar of ik het meteen haal????? _________________ *blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*
www.galathilion.nl |
|
|
|
 |
Hanifa
|
Geplaatst: zo 28 mei 2006 16:10 Onderwerp: |
|
|
M schreef: | Ik probeerde dat woord te vermijden, maar inderdaad
Nog een tip voor de nieuwelingen voor zover jullie het nog niet zelf gevonden hadden:
Studiepad.
Daarin heb je een overzicht van de vakken die je moet halen in de hele studie, en voor welke je ingeschreven staat en welke resultaten je geboekt hebt. ==> http://www.ou.nl/ ; studenten ; mijn account (inloggen); mijn studiegegevens.
Kan zijn dat het voor jullie nog niet actief is, want je moet daar dacht ik minimaal een KMT of een jaar- of semesterinschrijving voor hebben.
Het studiepad is door veel mensen vooral druk bezocht rond de periode dat ze een uitslag van een tentamen verwachten omdat het daar meestal net 1 of 2 dagen eerder staat dan dat je het via de post krijgt  |
Als ik studiepad open krijgi k alleen een veld waar ik bv. kan zien welke studies ik besteld heb.
Ik kan wel gewoon opstudienet maar ik zie niet waar ik moet vinden welke vakken ik zou moeten halen.
Moet R & S gehaald worden?  _________________ *blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*
www.galathilion.nl |
|
|
|
 |
abraxes
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: zo 28 mei 2006 22:16 Onderwerp: |
|
|
Ik vind recht en samenleving juist erg interessant.
Hanifa, dit is wel een van de vakken waarbij de interactie minimaal is, tenminste toen ik bezig was, stonden er alleen berichten van medestudenten in de discussiegroep uit 1988. De studie begeleider is echter steeds bereikbaar. Er wordt - zoals dat bij sociologie wel vaker het geval is - veel aandacht besteed aan diverse onderzoeken. Een tip is mede aandacht te besteden aan de resultaten daarvan en aandacht te besteden aan de wijze waarop men onderzoek doet. |
|
|
|
 |
M
Geslacht: 
|
Geplaatst: ma 29 mei 2006 9:14 Onderwerp: |
|
|
Ik herken daar dus helemaal niets van. Mijn ervaring is juist dat je heel veel rijtjes uit je hoofd moet knallen en dat er relatief weinig te begrijpen valt en dat het boek heel ontoegankelijk is.
Hebben we wel hetzelfde boek gehad?
Hanifa, misschien kijk je bij "mijn bestellingen" of zo? Je moet dan echt bij "mijn studiegegevens" kijken, maar wellicht heb jij die optie nog niet tenzij je als semester student staat ingeschreven. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: ma 29 mei 2006 10:22 Onderwerp: |
|
|
Ik heb 't gevoel dat Abraxes het over rechtssociologie heeft,niet over recht en samenleving. |
|
|
|
 |
Emma
|
Geplaatst: ma 29 mei 2006 10:32 Onderwerp: |
|
|
M
Quote: | Hanifa, misschien kijk je bij "mijn bestellingen" of zo? |
Nee hoor, ik krijg ook mijn bestelling te zien als ik bij "mijn studiegegevens" kijk.
Hanifa
Quote: | Ik kan wel gewoon opstudienet maar ik zie niet waar ik moet vinden welke vakken ik zou moeten halen. |
Alle verplichte vakken staan in de studiegids, opleidingsschema.
-De gids die je thuisgestuurd krijgt ter informatie.-
De vakken die daar vermeld staan zijn verplicht.
Het is niet echt overzichtelijk omdat het onderverdeeld staat naar tentamendata's. |
|
|
|
 |
|