Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Personalized T...
verkiezingsbed...
Force justice ...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 19 jul 2025 7:45
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ben jij ook net begonnen aan de OU?
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 8 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Emma

Emma

Leeftijd: 55
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: zo 28 mei 2006 12:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je komt voor het eerst op een forum!
Je vraagt iets!
En dan gebeurt er dit! -bovenstaande-

Ik ben gezellig naar een feest en ondertussen hebben jullie een discussie met als resultaat dat ik nu alles weet wat ik wil weten.
Bedankt.

Na alles gecontroleerd te hebben;
- De basiscursus zit niet op black Board.
- Theo Wissing en Stien de Vey Mestdagh zijn de discussiegroep begeleiders.

En wat de "huiswerk" tips betreft;
- De eerste 2 hoofdstukken ga ik overslaan.
- En bestuursrecht en staatsrecht samen bestuderen.

Als het nu niet goed komt?!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 28 mei 2006 13:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dan weet ik het ook niet Wink

leuk feesiej gehad? Dancing
Emma

Emma

BerichtGeplaatst: zo 28 mei 2006 13:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat kun je wel zeggen!

En ....., geen gekke dingen gedaan! Hypocrite
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 42
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 28 mei 2006 13:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

goessooo!! verstandig meid Wink
Hanifa

Leeftijd: 51

BerichtGeplaatst: zo 28 mei 2006 13:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hier nog een die pas gestart is aan de OU. Ik ben echter niet met KMT gestart omdat er een kans is dat ik daar vrijstelling voor krijg. Het is me geadviseerd daar dan even mee te wachten tot ik daar zekerheid over heb. Dus hopelijk gaat dat door.

Ik ben begonnen met Recht en Samenleving. En ondanks dat ik het mateloos interessant vind, vind ik dat wel een lastig vak hoor. Maar ik geloof niet dat een docent me dat makkelijker zou maken Laughing . Wat Steven al zegt, de boeken zijn verder erg duidelijk en de werkboeken evenzo.

Ik mag in juni examen doen. Ik heb wel een beetje de instelling dat ik die wellicht niet ga halen. NIet omdat ik mijn best niet doe, maar omdat ik al twee examens heb van mijn andere opleiding en ik hier eigenlijk op een moment mee begonnen ben dat de tijd wat krap is. Desalnietteplus ga ik het wel proberen. Lukt het niet, kan ik in augustus nog her doen.

Ik ben wel te spreken over de OU. Vind het erg prettig dat je op eigen wijze, en tempo kan studeren. Het forum vind ik daarop een ontzettend waardevolle aanvulling al hoort die dan niet bij de OU Smile.

Vooralsnog vind ik het hartstikke leuk en zal ik blij zijn als ik de laatste twee examens van mijn andere opleiding heb afgesloten zodat ik vol overgave de OU kan gaan doen.

www.galathilion.nl
Emma

Emma

BerichtGeplaatst: zo 28 mei 2006 14:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hanifa, veel succes met je laatste 2 examens.
M

BerichtGeplaatst: zo 28 mei 2006 15:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En sterkte met R&S. Ik vond het een echt naar vak. Niet om het onderwerp zelf, want dat is best interessant, maar een zeer ontoegankelijk boek en je moet echt alles in detail leren wat gewoon eigenlijk nooit lukt. En dat voor maar 1 module....

Veel oude tentamens uitspitten is bij R&S vaak een hele handige tip om je tentamen te kunnen halen!
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: zo 28 mei 2006 15:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

M schreef:
En sterkte met R&S. Ik vond het een echt naar vak. Niet om het onderwerp zelf, want dat is best interessant, maar een zeer ontoegankelijk boek en je moet echt alles in detail leren wat gewoon eigenlijk nooit lukt. En dat voor maar 1 module....

Veel oude tentamens uitspitten is bij R&S vaak een hele handige tip om je tentamen te kunnen halen!

Ik vond het 't enige echte kl*te vak in de hele studie.
Bekijk de homepage
M

BerichtGeplaatst: zo 28 mei 2006 15:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik probeerde dat woord te vermijden, maar inderdaad Wink

Nog een tip voor de nieuwelingen voor zover jullie het nog niet zelf gevonden hadden:

Studiepad.

Daarin heb je een overzicht van de vakken die je moet halen in de hele studie, en voor welke je ingeschreven staat en welke resultaten je geboekt hebt. ==> http://www.ou.nl/ ; studenten ; mijn account (inloggen); mijn studiegegevens.

Kan zijn dat het voor jullie nog niet actief is, want je moet daar dacht ik minimaal een KMT of een jaar- of semesterinschrijving voor hebben.

Het studiepad is door veel mensen vooral druk bezocht rond de periode dat ze een uitslag van een tentamen verwachten omdat het daar meestal net 1 of 2 dagen eerder staat dan dat je het via de post krijgt Razz
Hanifa

BerichtGeplaatst: zo 28 mei 2006 16:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

M schreef:

Klopt. Ik ben het ook helemaal met je eens. Het onderwerp ligt het niet aan maar het boek is geschreven in ontzettend onhandige en lange zinnen.

Ik heb gelukkig wel een goed uittreksel en inderdaad ook oude tentamens. Maar of ik het meteen haal?????

www.galathilion.nl
Hanifa

BerichtGeplaatst: zo 28 mei 2006 16:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

M schreef:
Ik probeerde dat woord te vermijden, maar inderdaad Wink

Nog een tip voor de nieuwelingen voor zover jullie het nog niet zelf gevonden hadden:

Studiepad.

Daarin heb je een overzicht van de vakken die je moet halen in de hele studie, en voor welke je ingeschreven staat en welke resultaten je geboekt hebt. ==> http://www.ou.nl/ ; studenten ; mijn account (inloggen); mijn studiegegevens.

Kan zijn dat het voor jullie nog niet actief is, want je moet daar dacht ik minimaal een KMT of een jaar- of semesterinschrijving voor hebben.

Het studiepad is door veel mensen vooral druk bezocht rond de periode dat ze een uitslag van een tentamen verwachten omdat het daar meestal net 1 of 2 dagen eerder staat dan dat je het via de post krijgt Razz

Als ik studiepad open krijgi k alleen een veld waar ik bv. kan zien welke studies ik besteld heb.

Ik kan wel gewoon opstudienet maar ik zie niet waar ik moet vinden welke vakken ik zou moeten halen.

Moet R & S gehaald worden? Laughing

www.galathilion.nl
abraxes

abraxes

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: zo 28 mei 2006 22:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind recht en samenleving juist erg interessant. Mad

Hanifa, dit is wel een van de vakken waarbij de interactie minimaal is, tenminste toen ik bezig was, stonden er alleen berichten van medestudenten in de discussiegroep uit 1988. De studie begeleider is echter steeds bereikbaar. Er wordt - zoals dat bij sociologie wel vaker het geval is - veel aandacht besteed aan diverse onderzoeken. Een tip is mede aandacht te besteden aan de resultaten daarvan en aandacht te besteden aan de wijze waarop men onderzoek doet.
Bekijk de homepage
M

BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2006 9:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik herken daar dus helemaal niets van. Mijn ervaring is juist dat je heel veel rijtjes uit je hoofd moet knallen en dat er relatief weinig te begrijpen valt en dat het boek heel ontoegankelijk is.

Hebben we wel hetzelfde boek gehad? Wink

Hanifa, misschien kijk je bij "mijn bestellingen" of zo? Je moet dan echt bij "mijn studiegegevens" kijken, maar wellicht heb jij die optie nog niet tenzij je als semester student staat ingeschreven.
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2006 10:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb 't gevoel dat Abraxes het over rechtssociologie heeft,niet over recht en samenleving.
Bekijk de homepage
Emma

Emma

BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2006 10:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

M
Quote:
Hanifa, misschien kijk je bij "mijn bestellingen" of zo?

Nee hoor, ik krijg ook mijn bestelling te zien als ik bij "mijn studiegegevens" kijk.

Hanifa
Quote:
Ik kan wel gewoon opstudienet maar ik zie niet waar ik moet vinden welke vakken ik zou moeten halen.

Alle verplichte vakken staan in de studiegids, opleidingsschema.
-De gids die je thuisgestuurd krijgt ter informatie.-
De vakken die daar vermeld staan zijn verplicht.
Het is niet echt overzichtelijk omdat het onderverdeeld staat naar tentamendata's.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 8 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds