|
Auteur |
Bericht |
mr. crowley
|
Geplaatst: do 27 jul 2006 10:18 Onderwerp: |
|
|
@Dahliya: Ben jij misantroop? Jij hebt een zeer negatief mensbeeld. Volgens mij is het merendeel van de mensen, als het overtuigd wordt, flexibel.
De enige groep mensen, waar ik op kan komen, die aan jou mensbeeld voldoen zijn mensen met extremistische denkbeelden. Voor deze mensen is er maar een waarheid. Dit zie je vooral bij strenggelovigen, maar ook aanhangers van totalitaire regimes. |
|
|
|
 |
Dahliya
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: do 27 jul 2006 21:05 Onderwerp: |
|
|
mr. crowley schreef: | @Dahliya: Ben jij misantroop? Jij hebt een zeer negatief mensbeeld. Volgens mij is het merendeel van de mensen, als het overtuigd wordt, flexibel.
De enige groep mensen, waar ik op kan komen, die aan jou mensbeeld voldoen zijn mensen met extremistische denkbeelden. Voor deze mensen is er maar een waarheid. Dit zie je vooral bij strenggelovigen, maar ook aanhangers van totalitaire regimes. |
Je suggereert dat ik een extremist ben waar baseer je dat op?
Ik bewandel de wegen die in een vrije rechtsstaat voor mij open liggen. Ik doe niets anders dan inspelen op de onderbuikgevoelens van mijn doelgroep.Volgens mij bestaat er maar een waarheid...Hoeveel versies kennen jou waarheden?  _________________ ...Het Ware Te Wensen...Dat Alle Mense Met Al Hun Gebreken Naar Zichzelf Keken...Dan Zouden Ze Het Laten Over Andere Te praten... |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: do 27 jul 2006 21:16 Onderwerp: |
|
|
Dahliya, ik wil niet voor mr. Crowley spreken, maar wat dat extremisme betreft zou ik willen opmerken dat je dit geheel zelfstandig hebt geconcludeerd. Dan zou je je er bewust van moeten zijn waar je dat zelf op baseert.
En hoe zou je anders iemand willen karakteriseren voor wie er maar één "waarheid" is? Jij gooit alle autochtone Nederlanders op één hoop met de beschuldiging dat die personen alle allochtonen op één hoop gooien!
Zoals je je uitdrukt geef je heel sterk de indruk dat iedereen die jouw "Ware Visie" niet deelt, het bij het verkeerde eind heeft. Zijn al die mensen in jouw ogen "gedoemd"? Of zijn ze minderwaardig? Ik ben benieuwd. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Dahliya
|
Geplaatst: vr 28 jul 2006 9:32 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Dahliya, ik wil niet voor mr. Crowley spreken, maar wat dat extremisme betreft zou ik willen opmerken dat je dit geheel zelfstandig hebt geconcludeerd. Dan zou je je er bewust van moeten zijn waar je dat zelf op baseert.
En hoe zou je anders iemand willen karakteriseren voor wie er maar één "waarheid" is? Jij gooit alle autochtone Nederlanders op één hoop met de beschuldiging dat die personen alle allochtonen op één hoop gooien!
Zoals je je uitdrukt geef je heel sterk de indruk dat iedereen die jouw "Ware Visie" niet deelt, het bij het verkeerde eind heeft. Zijn al die mensen in jouw ogen "gedoemd"? Of zijn ze minderwaardig? Ik ben benieuwd. |
Wat bazel je nou weer? Ik maak uit zijn woorden uit dat hij mij beschuldigd van extremist zijnde...dan wil ik dus graag weten hoe hij aan deze informatie komt. Idd er is maar een waarheid ?? Als er een gebeurtenis heeft voor gedaan dan bestaat er in mijn ogen een waarheid. Dat bedoel ik met de waarheid voordat je er weer op los gaat fantaseren.
Als iemand allochtonen op een hoop gooit dat gooi ik autochtonen ook op een hoop wat is daar zo raar aan? Iedereen heeft het recht om te denken wat hij/zij wilt...Je kan je standpunt beargumenteren maar als je het niet met een ander eens bent dan ben ik even goede vrienden. _________________ ...Het Ware Te Wensen...Dat Alle Mense Met Al Hun Gebreken Naar Zichzelf Keken...Dan Zouden Ze Het Laten Over Andere Te praten... |
|
|
|
 |
abraxes
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 28 jul 2006 15:12 Onderwerp: |
|
|
Och, dat is toch kippetjes praat, de hanen lachen erom. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: vr 28 jul 2006 23:24 Onderwerp: |
|
|
Dahliya schreef: | Wat bazel je nou weer? |
Je zult als toekomstig jurist jezelf toch iets meer met argumenten moeten leren verdedigen.
Quote: | Als iemand allochtonen op een hoop gooit dat gooi ik autochtonen ook op een hoop wat is daar zo raar aan? |
Dus als één iemand allochtonen op een hoop gooit, dan gooi jij alle autochtonen op een hoop? Nee, dat is niet heel raar, maar je bent dan wel net zo dom bezig als die éne iemand. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: zo 30 jul 2006 23:48 Onderwerp: |
|
|
Dahliya schreef: | ps: Ik bergijp dat je de nuance probeert te vinden ...maar daar koop je helaas tegenwoordig niet veel voor. |
Okee, laten we even een pogig doen juist wel de nuance te vinden. Sorry Dahliya, maar ik vind je opmerking dat je tegenwoordig voor nuance nog maar weinig koopt onzinnig. Als je bedoelt te zeggen dat veel mensen heden ten dage niet al te genuanceerd denken heb je gelijk. Maar dat zou je volgens mij 100 jaar geleden ook gehad hebben.
Toch is de enige manier om problemen tussen 'autochtonen' en 'allochtonen' op te lossen(let wel: ook dit is een vage grens. Verdonk denkt bv. zeer ten onrechte dat Nederlanders met een Antilliaans uiterlijk geen Nederlanders zijn en helaas denkt het parlement dat blijkbaar ook) is door er genuanceerd naar te kijken. Anders ga je mee met de zwart-wit gedachten van o.a. extremistische mensen (voor de zekerheid: ik bedoel niet jou daarvan te betichten).
De notie dat als de een alles op een hoop gooit en door elkaar haalt, dat een ander dat dan dus ook zou mogen doen vind ik hooguit verwerpelijk. Een (erg Nijmeegs) voorbeeld: Als je buurman van de Waalbrug springt, doe jij dat dan ook?
Maargoed, daar ging dit topic dus eigenlijk niet over. Ik begrijp dat deze zijweg ontstond doordat iemand had opgemerkt dat we het maar niet meer over Hirsi Ali moeten hebben omdat ze geen positieve bijdrage levert? _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
mr. crowley
|
Geplaatst: ma 31 jul 2006 9:08 Onderwerp: |
|
|
@Dahliya: Of jij een extremist bent dat weet ik niet. Dat heb ik ook niet geschreven. Het enige dat ik uit jouw reacties op deze site opmaak, is dat jij een behoorlijk negatief mensbeeld hebt.
Wat betreft meerdere waarheden. Het probleem met streng gelovigen is dat zij vast houden aan waarheden die al lang achterhaald blijken te zijn. Zo heeft de katholieke kerk pas in 1997 erkend dat de aarde rond is. Hierdoor komen problemen, die inherent zijn aan het geloven in één god en één waarheid. |
|
|
|
 |
Dahliya
|
Geplaatst: ma 31 jul 2006 16:06 Onderwerp: |
|
|
mr. crowley schreef: | @Dahliya: Of jij een extremist bent dat weet ik niet. Dat heb ik ook niet geschreven. Het enige dat ik uit jouw reacties op deze site opmaak, is dat jij een behoorlijk negatief mensbeeld hebt.
Wat betreft meerdere waarheden. Het probleem met streng gelovigen is dat zij vast houden aan waarheden die al lang achterhaald blijken te zijn. Zo heeft de katholieke kerk pas in 1997 erkend dat de aarde rond is. Hierdoor komen problemen, die inherent zijn aan het geloven in één god en één waarheid. |
Mag hopen dat je jezelf niet wilt opgeven voor de verkiezingen ..Moet ik nu een prototype van een streng gelovige voortstellen?.. Laten we even iets duidelijk maken ik heb een afkeer tegen religieuze fanatisme.
En over die ene waarheid waar zij het over hebben die waarheid is nooit hardstotelijk bewezen dan kan je al zoiezo niet spreken van de waarheid.
Ik doe niets anders dan mijzelf weerspeigelen tegenover mijn tegenstander. Ik meen dat ik u niet onbeschoft heb bejegend maar wel een spiegel heb voorgehouden.Wie haat zaait zal het dan ook oogsten. _________________ ...Het Ware Te Wensen...Dat Alle Mense Met Al Hun Gebreken Naar Zichzelf Keken...Dan Zouden Ze Het Laten Over Andere Te praten... |
|
|
|
 |
de Webmeester Webmeester
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: ma 31 jul 2006 17:54 Onderwerp: |
|
|
Terug naar onderwerp graag. |
|
|
|
 |
mr. crowley
|
Geplaatst: di 01 aug 2006 8:40 Onderwerp: |
|
|
@Dahliya: Ik geloof dat jij mij niet begrijpt.
@topic: dit debat heeft haarfijn het probleem van de huidige politiek bloot gelegd. Te veel carriere jagers en weinig inhoud. Het verloop van parlementariers is nog nooit zo hoog geweest als onder Balkenende. Zodoende is er niemand meer die enig benul van het staatsrecht heeft. Ik hoop dat er na de volgende verkiezingen weer wat oerdegelijke kamerleden komen, maar ik vrees het ergste.
Het enige dat tegenwoordig belangrijk is, is populisme. Terwijl het verstandig is als politcus de mensen beter voor en in te lichten. Zo is de kans dat de randstad binnen niet afziendbare tijd geheel onder water staat door slechte waterkeringen groter dan dat er in Nederland een terroristische aanslag wordt gepleegd. Echter als je naar de hoeveelheid geld en aandacht kijkt, zou je het omgekeerde denken.
Ik hoop dat politieke partijen het de komdende verkiezingen weer eens over de lange termijn gaan hebben en durven met een echte visie te komen. |
|
|
|
 |
|