|
Auteur |
Bericht |
Elisabeth
|
Geplaatst: do 23 sep 2004 18:05 Onderwerp: Wat wordt gezien als het moeilijkste vak? |
|
|
de titel zegt het al, wat vinden jullie?
Laatst aangepast door Elisabeth op do 23 sep 2004 18:41, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
Funky
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: vr 24 sep 2004 12:03 Onderwerp: |
|
|
Faillissementsrecht... wel leuk!!! _________________ mens sane non potest vivere in corpore sicco...
Funky |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: vr 24 sep 2004 13:09 Onderwerp: |
|
|
Op dit moment... verbintenissenrecht.
Maar de prof is wel cool.  _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
ergo sum Redacteur
Leeftijd: 120
Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 24 sep 2004 15:05 Onderwerp: |
|
|
Funky schreef: | Faillissementsrecht... wel leuk!!! |
Hey Funky! Back ik tha house!? _________________ Vivere est cogitare.
 |
|
|
|
 |
Kafka
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: vr 24 sep 2004 17:23 Onderwerp: |
|
|
Ondernemings en insolventierecht, niet zo zeer zwaar maar vooral complex.
Maar ja pas 3 HC's gehad dus misschien dat de zaken nog wat duidelijker worden op een later tijdstip. _________________ Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden... |
|
|
|
 |
It's me ... Peetje!
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 329
|
Geplaatst: vr 24 sep 2004 18:07 Onderwerp: |
|
|
burgerlijk recht 1. Vooral nadat ik in de eerste van het HBO alles heb gehad. Hoe zat het ook al weer met efdienstbaarheid, erfpacht, kwalitatief recht, kettingbeding enz. Dat is wel lastig en vooral veel graven in mijn geheugen. Maar ik heb nog maar 6 hoorcollege's gehad en ik hoop dat het op 17 december helemaal duidelijk is. _________________
/ P€€TJ€ / |
|
|
|
 |
Flash Moderator
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: zo 26 sep 2004 13:41 Onderwerp: |
|
|
Ik heb momenteel Vennootschapsbelasting, verplichte stof voor fiscaal recht, en naar mijn mening ontzettend moeilijk  _________________ Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig.... |
|
|
|
 |
Eva
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: zo 26 sep 2004 19:35 Onderwerp: |
|
|
Ondernemingsrecht en Bestuursrecht.
De eerste ga ik dit semester voor de 3e keer herkansen en de tweede heb ik na 3 keer herkansen gehaald.... |
|
|
|
 |
Diana
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: ma 27 sep 2004 16:36 Onderwerp: |
|
|
Staats- en bestuursrecht. Is in ieder geval naar mijn mening wel het saaiste
Verbintenissenrecht valt ook niet mee, maar dat komt bij mij vooral door de manier waarop de tentamens nagekeken worden. _________________ _______________________________________
If you always do what you always did,
you will always get, what you always got. |
|
|
|
 |
Flash Moderator
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: ma 27 sep 2004 17:12 Onderwerp: |
|
|
De 'moeilijkheidsgraad' hangt inderdaad vaak (niet altijd natuurlijk) samen met hoe boeiend je een vak vindt. Dat is bij mij in ieder geval zo. Vakken die ik leuk vind, zijn voor mij meestal geen probleem. _________________ Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig.... |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: di 28 sep 2004 8:42 Onderwerp: |
|
|
Dianaa schreef: | Staats- en bestuursrecht. Is in ieder geval naar mijn mening wel het saaiste |
Echt niet!
Bij ons vind ik straf- 1 en privaatrecht 1 het moeilijkst. Rechtsgeschiedenis 2 was ook niet bepaald leuk, maar dat was meer heel veel dan dat het heel moeilijk was. Straf 1 is overigens zo moeilijk omdat ze de tentamens op een onmogelijke manier nakijken. _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
Denise
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: di 28 sep 2004 19:53 Onderwerp: |
|
|
Duch schreef: | Dianaa schreef: | Staats- en bestuursrecht. Is in ieder geval naar mijn mening wel het saaiste |
Echt niet!
|
Echt wel!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En strafrecht is ook wel redelijk moeilijk enzo! Vooral het formele deel enzo... _________________ Always look on the bright side of life...
Liefs, Miss Flash  |
|
|
|
 |
Diana
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: wo 29 sep 2004 15:34 Onderwerp: |
|
|
Duch schreef: | Dianaa schreef: | Staats- en bestuursrecht. Is in ieder geval naar mijn mening wel het saaiste |
Echt niet!
|
Lieverd, er staat naar mijn mening En ik ga er dan eigenlijk altijd al vanuit dat niet iedereen die mening deelt
Het zijn gewoon niet mijn vakken. Ik ga niet voor niets privaatrechtelijk afstuderen  _________________ _______________________________________
If you always do what you always did,
you will always get, what you always got. |
|
|
|
 |
Ramonkey
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 2280
|
Geplaatst: wo 29 sep 2004 15:57 Onderwerp: |
|
|
ondernemingsrecht was echt huilen met de pet op.
Bestuursrecht vond ik een leuk vak, maar de manier waarop het gegeven werd en de tentamineerwijze waren wederom huilie.
straf en privaatvakken waren leuk  _________________ Be the change you want to see in the world |
|
|
|
 |
Sovereign
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 667
|
Geplaatst: wo 29 sep 2004 16:38 Onderwerp: |
|
|
Dianaa schreef: |
Het zijn gewoon niet mijn vakken. Ik ga niet voor niets privaatrechtelijk afstuderen  | Staatsrecht is inderdaad blehblah. Maar een mondeling van Koekkoek is pas erg.  |
|
|
|
 |
|