Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
een auto gekoc...
huurbeschermin...
ww, vakantie e...
Merkrecht en r...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu ma 24 jun 2024 13:42
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Op verzoek extra werk en geen geld: hoe verder?
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
arroyo



Leeftijd: 62
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 19


BerichtGeplaatst: di 02 mei 2006 21:04    Onderwerp: Op verzoek extra werk en geen geld: hoe verder? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Kan iemand mijn vraagje beantwoorden?

Ik heb als aannemer werkzaamheden uitgevoerd bij een particulier thuis.
Een gedeelte was opgesteld in een offerte\bevestiging contract.
Later is er extra werk op verzoek van de persoon uitgevoert met een mondelinge prijs afspraak.
Echter zijn er nu betalings problemen terwijl de werkzaamheden zeer goed zijn volbracht.

Wat nu te doen?
En zou dit nog verder uit de hand lopen. Wat zijn dan mij kansen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22895


BerichtGeplaatst: di 02 mei 2006 23:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat lijkt me jouw woord tegen zijn woord, met de opmerking dat je vermoedelijk wel kunt aantonen dat dat extra werk ook echt is verricht. Jouw positie lijkt me daarom vrij sterk.

Wat houden de problemen eigenlijk in? Wil de klant wel het bedrag uit de offerte betalen, maar niet het extra werk? Ontkent hij dat dat extra werk is verricht, of beweert hij dat dat zonder zijn instemming is geschied?
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
arroyo



Leeftijd: 62
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 19


BerichtGeplaatst: wo 03 mei 2006 0:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb de klant een factuur gezondenper email van de totale werkzaamheden. De extra werkzaamheden bestaan uit het maken van een 55m2 tegelvloer.
Met levering door mij de tegellijm en het voeg materiaal. Tegels hadden deze mensen al ergens anders gekocht.
De klant had gezegt dat er direct na oplevering betaald zou worden. Dit is niet gebeurt. Nu wil de klant dat ik de factuur persoonlijk kom brengen zodat er na betaling voor ontvangst ondertekend kan worden.
Omdat ik al gemerkt had dat de klant, laten we zeggen een moeilijke persoonlijkheid is. Heb ikhet werk met extra veel zorg oplgelevert. De klant kan als ware de meubels direct in de kamer zetten. Zo schoon en netjes had ik het opgelevert. De prijs was ook niet hoog waar ik het voor gemaakt heb. En ben nu van mening dat ik genoeg gedanst heb na de pijpen van de klant. En ben niet verplicht om nogmaals 2 uur te rijden op wens van deze klant. En ben van mening dat hij het ook per bank over kan maken. Dan is zijn bankafschrift het betaal bewijs. Om een of andere reden denk ik dat als ik toch er na toe gaat. Er toch niet betaald gaat worden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22895


BerichtGeplaatst: wo 03 mei 2006 1:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben het met je eens dat de klant best via een bankoverschrijving kan betalen. Twee uur moeten rijden is wat gortig en een bankafschrift is inderdaad prima bewijs.

Is het echt duidelijk dat hij niet wil betalen, of is dat alleen nog maar een vermoeden? Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat hij graag af wil van een smak zwart geld. Nu zul je als aannemer dit soort klanten natuurlijk wel beter kunnen inschatten dan ik.

Goed, je lijkt me volledig in je recht te staan, en je bewijspositie lijkt me in orde. Maar als het even kan wil je natuurlijk liever niet naar de rechter. Misschien kun je hem de keus geven tussen een bankoverschrijving en zelf komen betalen (dus hij komt naar jou)?
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Suijkerbuijk



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 931


BerichtGeplaatst: wo 03 mei 2006 11:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als het aankomt op een zaak met betrekking tot het meerwerk, zullen de volgende punten aan bod komen.

1) Is er opdracht voor gegeven?
Wanneer dit mondeling is gedaan, kun je met een probleem komen te zitten als de klant ontkent dat hij opdracht heeft gegeven voor meerwerkzaamheden. Als het leggen van de tegels echter duidelijk niet in de offerte zit, zal dit meevallen. Een rechter zal snel aannemen dat er wel opdracht is gegeven, omdat het natuurlijk niet logisch is dat jij geheel op eigen beweging hebt besloten een tegelvloer voor de klant te leggen.

2) Welke prijs is overeengekomen?
Dit punt is wat lastiger, aangezien dit ook mondeling is gegaan. Als de klant betwist dat er een aanneemsom is overeengekomen, zul je of moeten bewijzen dat dat wel zo is, of anderzijds bewijzen dat het in rekening gebrachte bedrag redelijk is. Dit laatste is het makkelijkste, voor de materialen zul je een factuur van de groothandel hebben en voor je uren moet je uurtarief te onderbouwen zijn.
_________________
That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
rien_nl



Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 53


BerichtGeplaatst: do 04 mei 2006 7:51    Onderwerp: tijd Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zelf geef je het al aan.

Je kunt veel tijd en kosten kwijt zijn aan een procedure

en de daarbij behorende chagerijn

even slikken en bellen dat je dan en dan komt voor de betaling.

T is niet anders

Recht hebben is mooi maar vergeet de tijd en kosten niet die daarbij horen
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
arroyo



Leeftijd: 62
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 19


BerichtGeplaatst: di 09 mei 2006 22:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Na info te hebben opgedaan bij een advocaat. Die mij vertelde dat ik een factuur moest sturen met een nette brief dat ze gewoon per bank moest betalen. En dat ik niet langs kom om te tekenen. Heeft de klant mij vandaag gebelt met de mededeling dat ze alleen de vloerverwarming wil betalen en niet het tegelwerk. Met de mededeling dat ik het maar via de advocaat moet gaan uitvechten.
Ze heeft een hoge politie funtie in Lelystad en gaat het er nu opgooien dat het een zwarte klus is. En dat is dan ook de rede volgens mij dat ze een afspraak met mij wil maken. Voor betaling en de handtekening. Ik had zelf al gedacht dat ze dan ook niet zou betalen. En dat vermoeden is ook wel gebleken. Volgens mijn advocaat wil ze dat ik na lelystad kom op afspraak, want dan kan ze alvast een politei wagen om de hoek klaar zetten. Volgens mijn advocaat staat er gevang straf op zwartwerk. Wat het niet geweest is. Want ik heb haar van alle werkzaamheden een factuur gestuurt.
Zit op een of andere manier te denken dat ik na de media moet. Vind de politie volgens mij niet zo leuk. Misbruik van haar politie macht om er zelf beter van te worden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: wo 10 mei 2006 7:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zozo, dus de politiemevrouw gaat vertellen dat ze iemand inschakelt voor zwart werk??? Rolling Eyes
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 4007


BerichtGeplaatst: wo 10 mei 2006 8:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat een gezeik allemaal van haar kant zeg!!! Confused

Ik zie na dit gelezen te hebben geen andere optie dan hier een zaak van te maken bij de rechter (als ik de aannemer zou zijn geweest).

Het is niet te geloven hoe simpel mensen onder hun verplichtingen uit willen/kunnen komen.

Trouwens, ik denk niet dat de politie op de hoek zou staan, want hoe moet zij het verklaren dat ZIJ de opdrachtgever was van zwart werk tegenover haar baas? Dat zou haar meer schaden dan dat het jou zou schaden denk ik.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Suijkerbuijk



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 931


BerichtGeplaatst: wo 10 mei 2006 9:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Die mij vertelde dat ik een factuur moest sturen met een nette brief dat ze gewoon per bank moest betalen.

En gewoon btw op de factuur zetten en afdragen zodra is betaald. Als er al een afspraak zou zijn om het zwart te doen, dan kan ze dat niet als verweer gebruiken. Een dergelijke overeenkomst is tegen de wet, en dus nietig.
_________________
That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: wo 10 mei 2006 17:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Misschien zit ze gewoon te bluffen. Mensen kunnen inderdaad heel vals - maar ook vindingrijk! - zijn om onder hun verplichtingen uit te komen.
Dit ruikt inderdaad naar een tripje rechtbank!
Dat zwart werken zou ik me niet te druk om maken, mocht zij je ervan betichten. (Dom, want dan is ze zelf ook strafbaar zoals hiervoor al aangegeven.) Je kan toch gewoon aantonen dat het wit is?

Succes ermee, ben benieuwd wat je gaat doen!
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 4007


BerichtGeplaatst: do 11 mei 2006 0:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben ook zeer benieuwd of ze uiteindelijk zal zwichten en het geld gewoon eerlijk zal betalen of dat ze alsnog zal proberen eronderuit te komen.

Laat het ons weten Anxious
Bekijk profiel Stuur privé bericht
abraxes

abraxes

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: do 11 mei 2006 1:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Suijkerbuijk?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Suijkerbuijk



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 931


BerichtGeplaatst: do 11 mei 2006 11:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Omdat dit soort zaken altijd de kop op kunnen steken, is het raadzaam een rechtsbijstandsverzekering af te sluiten waar ook incasso's onder vallen, of je aan te sluiten bij een belangenorganisatie die rechtsbijstand aanbiedt.

Voor zelfstandigen in de bouw, zijn de grote spelers SBO ZZP (waar ik zelf werkzaam ben) en FNV ZBO.
Ik kom zaken als deze dagelijks tegen, en mijn ervaring is dat er bij dergelijke verweren als "het was zwart" na ontvangst van de concept-dagvaarding of wanneer de deurwaarder langs is geweest om de dagvaarding te betekenen, er alsnog wordt betaald.

Wat is overigens het totaal openstaande bedrag? Ik neem aan dat het offerte-deel een vaste aanneemsom betreft? Hanteer je nog algemene voorwaarden?
_________________
That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds