|
Auteur |
Bericht |
Juul
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: di 02 mei 2006 20:35 Onderwerp: |
|
|
Tja, zolang hij vastzit heeft hij geen recht op een uitkering. Daarom kan hij z'n huur niet betalen, en verliest hij z'n woning.
Dit is voor de woningbouwvereniging de makkelijke weg. We zijn al even begonnen met het opbouwen van een dossier, om hem wegens slecht huurderschap eruit te krijgen.
De afgelopen 15 jaar heeft er geen dossieropbouw plaatsgevonden omdat men medelijden met hem had, hij is immers ziek.
Juist omdat het in februari is geescaleerd, hebben we ervoor gekozen te beginnen met dossieropbouw.
Hij maakte heel de flat bang. Mensen bij hem op de verdieping durfden de deur niet meer open te doen, bang dat hij voor de deur staat. Ze durven hun verhaal niet op te schrijven, bang voor vergeldingsacties etc.
Dat is gewoon een niet te hanteren situatie.
Iemand heeft ook al gesuggereerd een straatverbod voor hem aan te vragen, nav bv die stalking. Een en ander zou ook ertoe leiden dat hij zijn huis niet inkan. _________________ Si vis amari, ama!
Verander het verleden, begin vandaag!
Kusje, Juul |
|
|
|
 |
Hanifa
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 02 mei 2006 21:44 Onderwerp: |
|
|
Ik weet het niet hoor, ik denk dat het lastig is in dit stadium om een straatverbod te vragen. Zeker als hij er zelf woont.
Ben benieuwd hoe dit zich ontwikkelt. _________________ *blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*
www.galathilion.nl |
|
|
|
 |
Eva
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: di 02 mei 2006 21:59 Onderwerp: |
|
|
Hanifa schreef:
Quote: | Vraag ik me af. Je kunt iemand volgens mij niet gedwongen laten opnemen als ie zich gedeisd houdt. Pas als de situatie zodanig wordt dat hij doorschiet kun je spreken van gedwongen opname. |
En toch is het zo. Het gaat ook niet om mensen die zich gedeisd houden. Het gaat om mensen die een gevaar vormen voor zichzelf of hun omgeving. Dit kan heel goed zonder dat er direct een noodzakelijke situatie is waarin alleen IBS via de burgemeester nog mogelijk is. Dit is een laatste redmiddel, normaal gesproken wordt er gewoon eerst een rechterlijke machtiging aangevraagd via art 2 BOPZ. Pas als dit niet meer kan worden afgewacht, dus zoals ik al zei als iemand bijv. van een flat wil afspringen ofzo, kan die IBS door de burgemeester worden gelast. In het geval wat Juul beschrijft zal het gewoon gaan (mits iemand dit dus aanvraagt) om een verzoek als bedoeld in art 2 BOPZ en niet om die IBS. |
|
|
|
 |
Hanifa
|
Geplaatst: di 02 mei 2006 22:34 Onderwerp: |
|
|
Is dit dan min of meer wat jij bedoelt Eva?
Heb het er even bijgezocht. Interessante materie vind ik zelf. Vandaar ook mijn deelname hier . _________________ *blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*
www.galathilion.nl |
|
|
|
 |
Eva
|
Geplaatst: wo 03 mei 2006 11:45 Onderwerp: |
|
|
Hoe bedoel je? |
|
|
|
 |
Hanifa
|
|
|
|
 |
Eva
|
Geplaatst: wo 03 mei 2006 13:38 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad, dat is wat ik bedoel. Dat zijn gewoon de begin artikelen van de wet BOPZ |
|
|
|
 |
Marliek Gast
|
Geplaatst: ma 08 mei 2006 21:03 Onderwerp: |
|
|
De overheid en de GGZ hebben veel psychiatrische ziekenhuizen gesloten; de overheid om te bezuinigen, de GGZ omdat het beter zou zijn voor deze zieke mensen om in de stad te wonen.
Wanneer zo iemand zijn huis uitgezet zou worden, is er niet vanzelfsprekend een opvang voor hem. Er bestaat een grotere kans dat hij dan als dakloze verder moet.
Deze persoon zou een begeleider moeten hebben. Zijn psychiater bijvoorbeeld zou kunnen zorgen dat hij een zogenaamd PGB, persoonsgebonden budget, krijgt. Dat is een hoeveelheid geld die hij dan aan een begeleider kan besteden. Je woont in Rotterdam, maar in Amsterdam is er een speciale website waar begeleiders voor psychiatrische patienten zich aanbieden, www.pgbamsterdam.nl. Deze patient zou weleens recht kunnen hebben op 12 uur per week begeleiding (huishoudelijk, dagbesteding enzovoort). Er lijkt, althans in Amsterdam, meer aanbod van begeleiders te zijn dan vraag ernaar. Als dat in R´dam ook zo is, zou dat hoopgevend kunnen zijn.
Verder heb ik van meerdere kanten gehoord, en het is ook wetenschappelijk aangetoond, dat bij mensen met een psychiatrische aandoening de symptomen duidelijk afnemen wanneer ze - naast fatsoenlijk gezond eten (maaltijdservice?) - omega 3 zuren olie tot zich nemen. Bij voorkeur een zuivere soort, zonder kwik en andere troep, bijvoorbeeld van het merk Eskimo 3. |
|
|
|
 |
Juul
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 10 mei 2006 9:07 Onderwerp: |
|
|
Wat lief dat je zoveel informatie geeft.
Ik weet van pgb mogelijkheden etc. Het probleem is echter dat deze persoon geen hulp wil. Hij accepteert geen enkele hulp, dus we kunnen het hem aanbieden, maar het werkt niet.
Omdat hij niet op zichzelf kan wonen, hij niet reageert op medicatie denk ik dat hij indicatie zou krijgen voor beschermd wonen. Alleen dat moet hij ook wel zelf willen. Wellicht kan zijn advocaat hierin helpen.
IN ieder geval zijn de 3 maanden huurachterstand bereikt nu.... _________________ Si vis amari, ama!
Verander het verleden, begin vandaag!
Kusje, Juul |
|
|
|
 |
|