|
Auteur |
Bericht |
roy_startpag
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 11 mrt 2006 22:47 Onderwerp: Hetnet Houdt zich niet aan de afspraken, kan ik opzeggen? |
|
|
Beste mensen,
Hetnet heeft mij beloofd 79 euro terug te storten. En dan kon ik zelf een modem gaan kopen. Dat zou aan het eind van januari gebeuren. Het was de afdeling Opzeggingen waarmee ik in contact getreden was. Modem gekocht. En je raadt het al niks teruggestort eind januari. En in februari gebeurde er ook niks. En in maart ook niet. Kortom ze houden zich niet aan de afspraken.
Daarna meerdere keren telefonisch contact gehad. Waarin ik antwoorden krijg waar ik niks mee kan. Ik moet de debiteuren afdeling bellen. En die zijn alleen tijdens kantooruren aanwezig. Terwijl op de site van Hetnet staat dat ik kan bellen tussen 08.00 en 22.00 uur en in het weekend en op feestdagen tussen 10.00 en 17.00 uur. Moet ik als consument rekening houden met openingstijden van een debiteurenafdeling? De mooiste wat ik van een medewerker van de Opzeggingen te horen kreeg was het volgende: "U hebt deze afspraak niet met mij gemaakt, dus ik kan u niet verder helpen". De betreffende mevr. bleef alleen maar die zin herhalen. Doordeweeks ook geprobeerd te bellen maar dan heb je na 1 uur nog niemand aan de telefoon.
Om die reden besloten om het per e-mail te regelen. 2 weken later kregen we pas het automatisch antwoord. Toen nog maar eens hetzelfde mailtje gestuurd. Toen kregen we 1 minuut later het automatisch antwoord. En weer 1 minuut later een reactie van het laatste mailtje dat we gestuurd hadden. E-mailtje was doorgestuurd naar de afdeling Opzeggingen. Later de dag kregen we reactie op het eerste mailtje dat we gestuurd hadden. Ook dat mailtje was doorgestuurd naar de afdeling Opzeggingen. Paar dagen later kreeg echt pas reactie. Wegens onderhoud aan de systemen ging het wat langer duren. Maar we wachten al vanaf januari. Ik vind dit te ver gaan.
E-mails + headers daarvan zijn uitgeprint. Die telefoongesprekken heb ik niet papier staan en ook niet opgenomen. Nu zitten we aan opzeggen te denken. Probleem is echter dat er een contract is voor 1 jaar. Zou graag willen weten welke rechten ik in deze situatie heb volgens de Nederlandse wetgeving?
In de algemene voorwaarden van Hetnet staat o.a.:
De helpdesk van Het Net zal zich inspannen om vragen snel en accuraat af te handelen.
In dit geval spant Hetnet zich niet in om deze vraag snel af te handelen. Zit nu al 2 weken te wachten op reactie via mail. Kan ik op basis daarvan een abonnement opzeggen? Of zien jullie misschien andere mogelijkheden om van Hetnet af te komen? Mag ik trouwens zomaar gesprekken opnemen die ik heb met een helpdesk? En dat als bewijs gebruiken? Volgens sommige mag het alleen als ik de andere partij op de hoogte stel hiervan. En weer volgens andere hoef ik niemand op de hoogte te stellen. Behalve als je 2 partijen gaat afluisteren. Hopelijk hebben jullie daar ook ff wat duidelijk over voor mij.
Mvg,
Roy |
|
|
|
 |
abraxes
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 27 apr 2006 13:46 Onderwerp: |
|
|
Quote: | In dit geval spant Hetnet zich niet in om deze vraag snel af te handelen. Zit nu al 2 weken te wachten op reactie via mail. Kan ik op basis daarvan een abonnement opzeggen? Of zien jullie misschien andere mogelijkheden om van Hetnet af te komen? |
Ik zou willen aannemen dat je hen in gebreke hebt gesteld. daarbij is geen termijn aangegeven waarbinnen de prestatie zou moeten worden verricht. Niettemin is 3 maanden te lang. Nu er niet is voldaan aan de mogelijkheid welke jij hebt geboden om het gebrek alsnog te herstellen kun je de overeenkomst ontbinden. |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: do 27 apr 2006 15:22 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Hetnet heeft mij beloofd 79 euro terug te storten. |
Is dat schriftelijk aangegeven of alleen mondeling? Als het alleen mondeling is geweest, dan zal het bijna onmogelijk worden te bewijzen dat die afspraak daadwerkelijk bestond.
Waarom houdt je die 79 euro niet in op je betalingen aan HetNet. Wel eerst schriftelijk aangeven dat je dat gaat doen natuurlijk.
In ieder geval denk ik niet dat het laat beantwoorden van een mailtje een opzegging van de totale overeenkomst rechtvaardigd.
Het opnemen van gesprekken die jij met telefonische medewerkers van HetNet hebt kun je zonder problemen opnemen. Je maakt hiermee geen inbreuk op de persoonlijke levenssfeer van deze medewerkers. Bij dergelijke puur zakelijke gesprekken hoef je niet aan te geven dat je die opneemt. Dit ligt anders bij gesprekken in de privesfeer. _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
abraxes
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 27 apr 2006 16:50 Onderwerp: |
|
|
Quote: | In ieder geval denk ik niet dat het laat beantwoorden van een mailtje een opzegging van de totale overeenkomst rechtvaardigd. |
Mee eens. Maar het niet terugbetalen van het geldbedrag wel. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 27 apr 2006 22:08 Onderwerp: |
|
|
abraxes schreef: | Mee eens. Maar het niet terugbetalen van het geldbedrag wel. |
Maar de afspraak om die 79 euro terug te storten is geen onderdeel van de eigenlijke overeenkomst, denk ik.
De inspanningsverplichting om vragen snel en accuraat af te handelen maakt wel deel uit van de overeenkomst. Ik denk dat er wel situaties denkbaar zijn waarin een duidelijk tekortkomen op dit punt een geldige reden kan zijn voor ontbinding van de overeenkomst. Het is alleen heel lastig om aan te tonen dat de helpdesk zich niet heeft ingespannen. Daarnaast lijkt me ook van belang dat het hier, voor zover ik voorlopig begrijp, gaat om een vraag die eigenlijk slechts zijdelings betrekking heeft op de overeenkomst.
Als je de belofte van Het Net kunt bewijzen, dan is het de moeite waard om een schriftelijke ingebrekestelling te sturen. Een ingebrekestelling dus op basis van de verplichting die Het Net is aangegaan mbt het terugstorten van die 79 euro. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: vr 28 apr 2006 12:37 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat je gewoon aan je contract voor een jaar vastzit.
Wat je kunt doen is even naar de website van de Stichting Geschillen Commissies, en daar een 'zaak' beginnen.
Is (relatief) snel en goedkoop, en zet een zekere druk achter HetNet om te betalen. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
|