|
Auteur |
Bericht |
rien_nl
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 14 apr 2006 16:02 Onderwerp: wel of niet in overtreding |
|
|
Als ik nu een regeling overtreedt, die vervangen gaat worden door een nieuwe regeling waarin ik geen overtreding bega. Kan men dan nu tegen mij optreden d.m.v. een boete ja of nee
mvg
Rinus |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 14 apr 2006 16:04 Onderwerp: |
|
|
Dat hangt er van af ...
Kun je iets concreter zijn? Om wat voor regeling/gedrag gaat het? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: vr 14 apr 2006 16:07 Onderwerp: |
|
|
In zijn algemeenheid zal dat zeker kunnen. Zolang de nieuwe regeling nog niet geldt heeft men zich te houden aan de oude. Dat zal alleen in zeer specifieke omstandigheden anders zijn. Het is namelijk bijna nooit zeker hoe een nieuwe regeling eruit gaat zien. _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 14 apr 2006 23:28 Onderwerp: |
|
|
Als de nieuwe regeling heel binnenkort van kracht wordt, kun je tegen je boete bezwaar aantekenen. De beslissing op bezwaar moet dan worden genomen op basis van de nieuwe regeling, mits van kracht (want ex nunc).
Mocht het gaan om een strafrechtelijke procedure, dan geldt dat de rechter in zijn beslissing (in eerste aanleg of in beroep) moet uitgaan van de regeling (oude of nieuwe) die voor de verdachte het gunstigst uitpakt. |
|
|
|
 |
|