Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...
SEO
incasso proced...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 09 jul 2025 20:29
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Slachtoffer van doorijden na aanrijding
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Joest

Leeftijd: 59
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: zo 26 mrt 2006 10:54    Onderwerp: Slachtoffer van doorijden na aanrijding Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedendag allemaal,

Er is op een parkeerplaats ingereden op de achterbumper mijn auto.
Nou is de bestuurder niet gestopt om de formulieren in te vullen.
Ikzelf stootte hard terug tegen de hoofdsteun aan en wist niet hoe of wat omdat dit de eerste keer was dat zulks gebeurdde. Sad
Nadat ik alles nagekegen heb liep er iemand naar mijn toe om als getuigen te melden.

- Geen polite is er aan te pas gekomen.

Nu heb ik mijn verzekering opgebeld en deze zei dat ik aangifte moest doen. Nu was het bureau gesloten.
Vandaag werd verteld door de politie waarom ik niet gisteren kwam Shocked
Ook werd er mij verteld waarom ik niet gelijk 112 gebeld had.....
Ja waarom waarom, altijd achteraf praat. Als je het mee maak praat je wel anders.

Vraag:
Wat voor acties kan ik nog meer ondernemen om de tegenpartij aansprakelijk te stellen?

Vraag:
Hoe betrouwbaar is deze getuigeverklaring, het kan ook een kennis van de tegenpartij zijn...

Als er meer bovenwater komt laat ik het meteen weten!!

Alvast bedankt voor de advies allemaal Exclamation

Gr. Joest.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: zo 26 mrt 2006 11:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Betrouwbaarheid getuige wordt door de rechter beoordeeld; de eerste vraag is of je iets hebt om de identiteit van het voertuig te bepalen ?

Doorrijden na aanrijding wordt in principe altijd vervolgd, dus je kunt je voor het verhalen van de schade, voor zover deze niet door jouw verzekeraar verhaald wordt, zelf voegen in het strafproces.

Is de identiteit niet de achterhalen en wordt deze niet door jouw verzekering gedekt, dan kun je die claimen bij het waarborgfonds.
Bekijk de homepage
Johan77

Leeftijd: 40
Studieomgeving (BA): UL

BerichtGeplaatst: zo 26 mrt 2006 18:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je kan inderdaad claim indienen bij het waarborgfonds. Je moet echter dan wel aangifte doen bij de politie van het verlaten plaats ongeval en een getuige hebben. Tevens moet de getuige bereid zijn om eventueel onder ede te verklaren.
JBA

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: zo 26 mrt 2006 19:06    Onderwerp: Re: Slachtoffer van doorijden na aanrijding Reageer met quote Naar onder Naar boven

Joest schreef:

Ook werd er mij verteld waarom ik niet gelijk 112 gebeld had.....
Ja waarom waarom, altijd achteraf praat. Als je het mee maak praat je wel anders.
Het was inderdaad handig geweest om gelijk te bellen. Het probleem is dat je nu aangifte wil doen en de opsporing een stuk moeilijker wordt, al heb je het kenteken. Daar is de politie niet heel erg blij mee. Ik kan me de reactie wel voorstellen.
Quote:
Vraag:
Wat voor acties kan ik nog meer ondernemen om de tegenpartij aansprakelijk te stellen?
Zoals gezegd, het waarborgfonds, je moet in ieder geval altijd aangifite doen, of dit nu voor het waarborgfonds of de verzekering is.

Succes en ben benieuwd naar de afloop.

Gr. Joest.
Joest

BerichtGeplaatst: zo 26 mrt 2006 19:12    Onderwerp: Slachtoffer doorrijden na ongeval Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik kom net terug van de politie en die zegt dat ze m.b.v. de kenteken de persoon gaan opsporen en aanspreken. Ook zullen ze de getuige verhoren.

Word vervolgd.

gr. Joest
Johan77

Leeftijd: 40

BerichtGeplaatst: zo 26 mrt 2006 23:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

aanspreken?? prachtig!

Je hebt geen aangifte gedaan begrijp ik. Ik denk dat de betreffende verbalisant een beetje bang is voor te veel papier werk. Het kan ook zijn dat er geen sprake is van een verlaten plaats ongeval. Dit omdat het aannemelijk kan zijn dat degene die de aanrijding veroorzaakt heeft niets van de aanrijding gemerkt heeft.

Wat is de omvang van de schade?
JBA

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: zo 26 mrt 2006 23:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk eerder dat er sprake is van een verkeerde woordkeuze, aangezien er ook een getuige gehoord gaat worden.
Joest

BerichtGeplaatst: wo 29 mrt 2006 22:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Allereerst hartelijk bedankt voor de reacties!!

Ben naar de garage gegaan deze zei dat ik beter het bedrag in mijn zak kan steken. LETTERLIJK !!!!
Ten tweede heb de zaak aangemeld bij de rechtsbijstand, morgen of het goed aangekomen is.

Ik heb op www.boetes.nl gekeken en Shocked shock. 4.500 euro bij het verlaten van een ongeval, aanrijding als ik het goed heb.

Onder voorbehoud.

Word vervolgd.

gr. Joest

p.s. hoofdzakelijk imateriële schade Johan77.
bona fides

Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 30 mrt 2006 1:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hopelijk heb je niet de indruk dat die 4.500 euro boete voor jou is, al dan niet als vergoeding van immateriële schade.

Op vergoeding van immateriële schade maak je in dit geval slechts kans als je lichamelijk letsel hebt opgelopen, en daar lijkt me geen sprake van. De andere mogelijkheden die art 6:106 BW hiervoor biedt zijn m.i. sowieso niet van toepassing.
Joest

BerichtGeplaatst: do 30 mrt 2006 17:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Hopelijk heb je niet de indruk dat die 4.500 euro boete voor jou is, al dan niet als vergoeding van immateriële schade.

Nee, dat klopt.

Ik kreeg vandaag al mijn documenten retourterug van mijn rechtsbijstandverzekering omdat ik geen Modele Auto afgesloten heb.

Ik heb wel een autoverzekering afgesloten maar dat heeft weer een ander polisnummer dan die van de autoverzekering.

1. Rechtsbijstandverzekering. Kan ik vergeten
2. Autoverzekering. Zal ik morgen over bellen hoe of wat.

gr.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds