Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Reliable Stati...
Force justice ...
verkiezingsbed...
verkiezingsbed...
Briefadres bij...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 21 mei 2025 5:25
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Open Universiteit
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
R. Liu

Geslacht: Man

BerichtGeplaatst: vr 10 sep 2004 13:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik volg op dit moment de vakken
- basiscursus recht
- inleiding staatsrecht
- rechtsgeschiedenis

Bij het studeren overweeg ik samenvattingen te maken. Hoe gaan jullie te werk bij het maken hiervan? Tikken jullie leterlijk stukken tekst over of worden er andere manieren toegepast? Wie hebben er tips?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Jeanet

Jeanet

Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: do 16 sep 2004 12:40    Onderwerp: samenvattingen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een wat late reactie, samenvattingen kun je ook vinden op:

www.xs4all.nl/~hhenstra/frame_rechts.htm
bouwhelm

Leeftijd: 54
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: di 05 okt 2004 16:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik studeer ook aan de OU en ben op dit moment bezig met inleiding staatsrecht... Very Happy Ik ga voor het tentamen van 11 november 2004.

Ik heb afgerond =
Basis cursus, inleiding privaatrecht, inleiding bestuursrecht, inleiding strafrecht.
Verstuur e-mail MSN messenger
Nicky01

BerichtGeplaatst: di 26 okt 2004 13:13    Onderwerp: Open Universiteit Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hey mede studenten,

Ik studeer ook aan de Open Univesiteit en het bevalt best ok. Ik heb helaas nog niet veel vakken gehaald en mis eigenlijk een beetje de gezelligheid die bij een Uni hoort.

Het uitwisselen van ervaringen en ideen etc.

Wie weet kunnen we met dit forum dat wel doen??
Verstuur e-mail
Elina

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: wo 27 okt 2004 14:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal!

Ik ben ook een OU-student, ben nu bezig met het vijfde deeltijdjaar en ik hoop dat het ook het laatste jaar is. Ik moet nog de volgende vakken:

- formeel strafrecht
- huurrecht
- milieurecht
- personen- en familierecht
- verbintenissenrecht
- beleidsnota's
- arbeidsovereenkomstenrecht
- verzekeringsrecht
- scriptie.

Een heel druk jaar dus eigenlijk...

Mijn belangrijkste studietip: oude tentamens verzamelen. Bij sommige vakken kun je het tentamen halen door zelfs alleen maar oude vragen te oefenen (ja, ik ben een luie student).

Groeten, Elina
meloen

meloen

BerichtGeplaatst: wo 27 okt 2004 19:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dag allemaal,

In juni mijn bachelor gehaald na een zeer lange tijd (meer dan tien jaar). Nu bezig met de masters, straf. Te beginnen met detentierecht en daarna regelgeving. Wie weet wordt het hier drukker, maar als je in het cafe van de OU (open.alg.cafe op news.extranet.ou.nl) gaat kijken, zie je dat het daar altijd druk is. Zelf ga ik eerlijk gezegd meestal stil in een hoekje zitten. Verder zijn er erg levendige en ook doodstille discussiegroepen bij de diverse cursussen.
We spreken elkaar

Chris
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2004 16:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hier ook een OU student.

Ik moet zeggen dat hoewel ik het zelfstandig (moeten) leren uiterst waardeer, ik af en toe het sterke gevoel dat ze bij de beoordeling van zaken heel schools te werk gaan.

Daarnaast vind ik het zowieso absurd dat ze multiple choice examens kennen en al helemaal dat ze dat soms ook nog met 'open boek' combineren.

Ik had voor inl. int. recht een 8 zonder voor het examen in het boek te hebben gekeken, dat slaat toch nergens op ?

Kortom: ik overweeg om als ik halverwege m'n studie ben ofzo over te stappen naar een reguliere uni.
Bekijk de homepage
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 44
Studieomgeving (BA): UvA

BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2004 20:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ook op reguliere uni's komen dit soort toetsvormen voor hoor! Alleen moet ik er wel bijzeggen dat het niet de norm is!!!!!!!!!
maar nu al voor eeuwig prachtig....
pontius

Leeftijd: 47
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: do 09 dec 2004 15:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op welk bedrag komt nu een studie rechten aan de open universiteit op neer? Als je bijvoorbeeld in 4 jaar klaar zou willen zijn (als ambitie hebben). Wat betaal je dan per jaar? Ik ben in de afrondende fase van bedrijfskunde, maar rechten heeft bij altijd aangetrokken. Ik twijfel nu tussen deeltijd aan de uni leiden en dan zodra het kan naar de rechtenopleiding voor professionals in den haag of de OU.
Verstuur e-mail
ergo sum
Redacteur
ergo sum

Leeftijd: 120

BerichtGeplaatst: do 09 dec 2004 16:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

pontius schreef:
Op welk bedrag komt nu een studie rechten aan de open universiteit op neer? Als je bijvoorbeeld in 4 jaar klaar zou willen zijn (als ambitie hebben). Wat betaal je dan per jaar? Ik ben in de afrondende fase van bedrijfskunde, maar rechten heeft bij altijd aangetrokken. Ik twijfel nu tussen deeltijd aan de uni leiden en dan zodra het kan naar de rechtenopleiding voor professionals in den haag of de OU.

Geen idee, maar dat moet wel ergens te vinden zijn. Volgens mij betaal je alles in modules.

meloen

BerichtGeplaatst: do 09 dec 2004 17:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dit zijn de tarieven:
Achteenvolgens steeds inschrijvingsvorm, aantal modulen en daarbij behorende prijs:

kennismakingstraject 2 € 365,-
inschrijving per losse cursussen 1 € 222,-
scriptie inschrijving 1 € 204,-
jaarinschrijving 6 € 1224,-
jaarinschrijving 5 € 1020,-
jaarinschrijving 4 € 816,-
jaarinschrijving 3 € 612,-
semesterinschrijving 3 € 612,- semesterinschrijving 2 € 408,-
inhaaljaar € 425,-

inschrijfgeld € 25,-

Eén module is ±100 uur. Een volledige WO studie is 54 modules. Een jaarinschrijving kan méér dan 6 modules omvatten. Tot voor kort waren de modules boven het aantal van 6 gratis (als je eerst de eerste zes succesvol had afgesloten) maar dat staat geloof ik nu op de helling. Er zijn overigens maar weinigen die dat tempo kunnen volhouden....
Al met al kom je grosso modo op ongeveer dezelfde prijs als bij een normale uni, als je daar een normaal aantal jaren bent ingeschreven.
Je kunt het alleen wat meer uitsmeren over de tijd.

BerichtGeplaatst: do 09 dec 2004 18:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De gratis versnellingen (modules boven de 6) zijn inderdaad afgeschaft. Indien je nu meer dan 6 modules per jaar wilt doen, moet je een jaarinschrijving kopen van 6 modules en daarna losse modules.

Wel moet even opgemerkt worden dat in de module prijs ook de (meeste) literatuur zit inbegrepen, dus dat je naast een module niet echt boeken meer hoeft te kopen, behalve af en toe een jurisprudentiebundel.

Verder bestaat er nog een toeslag voor mensen die al een hbo of wo opleiding hebben gedaan, ongeveer 50 euro per module.
Verstuur e-mail
Supergrover

Studieomgeving (BA): RUN

BerichtGeplaatst: zo 16 jan 2005 14:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb een aantal vakken aan de OU gedaan.
Alleen Inleiding Internationaal Recht vond ik vreselijk. Vooral de manier waarop dat cursusboek is samengesteld en geschreven is een ramp.
Gelukkig heb ik het (open boek) tentamen toch weten te halen... door een deel te lezen en verder gebruik te maken van een trefwoordenlijst gemaakt door een OU student.

Dus voor de mensen die Inleiding Internationaal Recht moeten doen, gebruik deze trefwoordenlijst, want het scheelt heel veel zoekwerk en evt. leerwerk (mocht je er niet doorheen komen zoals ik).

Bruikbaar voor de 7e druk 2003, hopelijk gebruiken jullie nog geen nieuwe druk... http://people.zeelandnet.nl/rverpl/Trefwoorden%20R19241.doc

Dit bestand was moeilijk te vinden. Ik laat 'm er wel een tijdje opstaan.
Verstuur e-mail
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: zo 16 jan 2005 15:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Supergrover schreef:
Ik heb een aantal vakken aan de OU gedaan.
Alleen Inleiding Internationaal Recht vond ik vreselijk. Vooral de manier waarop dat cursusboek is samengesteld en geschreven is een ramp.
Gelukkig heb ik het (open boek) tentamen toch weten te halen... door een deel te lezen en verder gebruik te maken van een trefwoordenlijst gemaakt door een OU student.

Dus voor de mensen die Inleiding Internationaal Recht moeten doen, gebruik deze trefwoordenlijst, want het scheelt heel veel zoekwerk en evt. leerwerk (mocht je er niet doorheen komen zoals ik).

Bruikbaar voor de 7e druk 2003, hopelijk gebruiken jullie nog geen nieuwe druk... http://people.zeelandnet.nl/rverpl/Trefwoorden%20R19241.doc

Dit bestand was moeilijk te vinden. Ik laat 'm er wel een tijdje opstaan.

Trefwoordenregister staat ook in de nieuwsgroep van het vak; zoals ik hier elders ook al heb gezegd vond ik dit vak werkelijk belachelijk. Ik heb het tentamen gedaan voor ik het boek ook maar open had gehad, om ééns te kijken waar het tentamen over zou gaan. Het resultaat was een 8 en ik weet nog steeds geen ruk van internationaal recht.
Bekijk de homepage
jwalrave

jwalrave

Leeftijd: 51
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: di 18 jan 2005 20:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik studeer ook aan de Open Universiteit en switch van Psychologie naar Nederlands Recht. Voordat ik begon aan psychologie twijfelde ik al. Psychologie vind ik nog steeds ontzettend leuk, maar met Nederlands Recht kan ik wat meer in de praktijk.

Trouwens hartelijk dank voor alle tips, blijf ze vooral hier posten! Very Happy
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds