|
Auteur |
Bericht |
pb
Leeftijd: 53 Geslacht: Sterrenbeeld:
|
Geplaatst: zo 12 mrt 2006 21:59 Onderwerp: Toeneming draagkracht na samenwonen: meer alimentatie? |
|
|
Ik ga binnenkort samenwonen. Op dit moment betaal ik partneralimentatie en kinderalimentatie. Doordat door mijn samenwonen mogelijk mijn draagkracht toeneemt ben ik bang dat ik meer partneralimentatie zal moeten betalen. Mijn ex zit in de bijstand en weigert te gaan werken. Kan het zijn dat de gemeente nu meer geld van mij gaat opeisen ivm partneralimentatie? |
|
|
|
|
peetjepeet
|
Geplaatst: do 16 mrt 2006 15:18 Onderwerp: |
|
|
Je bent niet verplicht om je gewijzigde situatie door te geven. |
|
|
|
|
Tasja
Leeftijd: 55 Geslacht: Sterrenbeeld:
|
Geplaatst: za 18 mrt 2006 19:16 Onderwerp: |
|
|
Zover ik weet(heb kennissen in deze situatie), checkt de bijstand elke 1,5 jaar wat de draagkracht van de aliplichtige ouder is, en als je gaat samenwonen en je partner verdient meer dan 810 euro, mag jij nog maar de helft van de woonlasten aftrekken en dus zal je draagkracht stijgen. Dit alles betekent dat de gemeente danook meer geld van je gaat 'vragen'. |
|
|
|
|
pb
Leeftijd: 53 Geslacht: Sterrenbeeld:
|
Geplaatst: zo 19 mrt 2006 18:34 Onderwerp: |
|
|
peetjepeet schreef: | Je bent niet verplicht om je gewijzigde situatie door te geven. |
Geeft de gemeente wel door wanneer mijn ex-partner weer aan het werk is, aangezien zij weigert om me dat te vertellen. _________________ Niemand kan over zichzelf heen kijken, dat wil zeggen ieder ziet in de ander alleen wat
hij zelf is. |
|
|
|
|
LeChat
Leeftijd: 40 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 797
|
Geplaatst: do 23 mrt 2006 23:04 Onderwerp: |
|
|
Tasja schreef: | Zover ik weet(heb kennissen in deze situatie), checkt de bijstand elke 1,5 jaar wat de draagkracht van de aliplichtige ouder is, en als je gaat samenwonen en je partner verdient meer dan 810 euro, mag jij nog maar de helft van de woonlasten aftrekken en dus zal je draagkracht stijgen. Dit alles betekent dat de gemeente danook meer geld van je gaat 'vragen'. |
De sociale dienst checkt dat alleen als de ex-partner die partneralimentatie ontvangt is aangewezen op de bijstand. Men wil voorkomen dat de bijstand onnodig wordt belast doordat er personen 'in' zitten die meer geld zouden kunnen krijgen via alimentatie. Ontvangt de alimentatiegerechtigde geen bijstand, dan heeft de sociale dienst daar dus niks mee te maken. _________________ Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen. |
|
|
|
|
|