|
Auteur |
Bericht |
Annemiek
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 11 mrt 2006 22:21 Onderwerp: bestuursorgaan in kader ambtenarenwet |
|
|
Wie kan mij vertellen wie het bestuursorgaan is en dus aan wie het bezwaarschriften ingediend moet worden.
Het volgende is het geval.
Een kennis zijn salaris is m.i.v. 10 maart jl. stopgezet en een ontslag procedure is in gang gezet door zijn bevoegd gezag wegens ernstig plichtverzuim volgens zijn bevoegd gezag. Kennis kan m.i. goed motiveren waarom het geen plichtverzuim is. Even in het kort komt het neer op dat de arboarts van het departement uit medische oogpunt heeft vastgesteld dat betrokkene niet kan terugkeren op huidige werkplek aangezien de werkomgeving ziekmakend voor hem is. Advies van arts is soortgelijke functie elders binnen het departement. Het bevoegd gezag heeft nu na ruim anderhalf jaar van onderhandelen een functie aan betrokkene aangeboden die totaal niet volgens hem passend is. Volgens bevoegd gezag wel. Betrokkene beklede een financieelfunctie op zijn oude afdeling en krijgt nu een HRM-functie aangeboden. Hij heeft dus de aangeboden functie geweigerd en zijn bevoegd gezag ziet weigering aanvaarding van functie als ernstig plichtverzuim.
Hij gaat bezwaar aantekenen tegen het stopzetten van zijn salaris en de in gang gezette ontslagprocedure. Ontslag gaat in per 1 april a.s. . Moet hij zijn bezwaarschrift indienen bij zijn bevoegd gezag of de Directeur-Generaal? Zijn bevoegd gezag valt nl. rechtsreeks onder de Directeur-Generaal van zijn ministerie.
Alvast dank voor advies
Moderatie: titel aangepast |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 11 mrt 2006 23:07 Onderwerp: |
|
|
Als ik deze meneer was zou ik eerst even met een deskundige overleggen, al was het alleen al omdat er zulke grote belangen spelen.
Het Taxi Hofman arrest schoot me te binnen. Conclusie heel in het kort: Bij gewijzigde omstandigheden op het werk behoort een werknemer op redelijke voorstellen van de werkgever positief in te gaan. Hij mag deze voorstellen alleen afwijzen wanneer aanvaarding ervan redelijkerwijs niet van hem kan worden gevergd.
Of dat het geval is hier kan ik natuurlijk niet beoordelen.
Dat het salaris is stopgezet verbaast me trouwens. Je schrijft dat de ontslagprocedure is ingezet. Tegelijkertijd lijkt het alsof daar al een uitspraak over is ("Ontslag gaat in per 1 april a.s."), maar zelfs dan zou deze meneer toch gewoon tot 1 april betaald moeten worden. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: za 11 mrt 2006 23:07 Onderwerp: Re: SPOED: wie is bestuursorgaan m.b.t. ambtenarenwet |
|
|
Annemiek schreef: | Wie kan mij vertellen wie het bestuursorgaan is en dus aan wie het bezwaarschriften ingediend moet worden.
Het volgende is het geval.
Een kennis zijn salaris is m.i.v. 10 maart jl. stopgezet en een ontslag procedure is in gang gezet door zijn bevoegd gezag wegens ernstig plichtverzuim volgens zijn bevoegd gezag. Kennis kan m.i. goed motiveren waarom het geen plichtverzuim is. Even in het kort komt het neer op dat de arboarts van het departement uit medische oogpunt heeft vastgesteld dat betrokkene niet kan terugkeren op huidige werkplek aangezien de werkomgeving ziekmakend voor hem is. Advies van arts is soortgelijke functie elders binnen het departement. Het bevoegd gezag heeft nu na ruim anderhalf jaar van onderhandelen een functie aan betrokkene aangeboden die totaal niet volgens hem passend is. Volgens bevoegd gezag wel. Betrokkene beklede een financieelfunctie op zijn oude afdeling en krijgt nu een HRM-functie aangeboden. Hij heeft dus de aangeboden functie geweigerd en zijn bevoegd gezag ziet weigering aanvaarding van functie als ernstig plichtverzuim.
Hij gaat bezwaar aantekenen tegen het stopzetten van zijn salaris en de in gang gezette ontslagprocedure. Ontslag gaat in per 1 april a.s. . Moet hij zijn bezwaarschrift indienen bij zijn bevoegd gezag of de Directeur-Generaal? Zijn bevoegd gezag valt nl. rechtsreeks onder de Directeur-Generaal van zijn ministerie.
Alvast dank voor advies |
Alles op een ministerie wordt toch altijd (getrapt) namens de minister ondertekend ?
Daarbij heeft een bestuursorgaan een doorstuurplicht, dus ik zou het bezwaar aan de minister richten. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: zo 12 mrt 2006 17:14 Onderwerp: |
|
|
Ik neem aan dat je het bestuursorgaan zou moeten terugvinden op het aanstellingsbesluit. Verder sluit ik me aan bij StevenK. |
|
|
|
 |
|