|
Auteur |
Bericht |
alfanikki
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 26 feb 2006 20:31 Onderwerp: scheiding/schulden |
|
|
hoi,
even een vraag.
als je ex per november 2004 het huis heeft verlaten, zich per maart 2005 heeft laten uitschrijven bij de gemeente.de scheiding per oktober 2005 is uitgesproken.
in november 2004 werd mijn moeder ernstig ziek in mei 2005 overleed mijn moeder en door die gebeurtenis heb ik mijn ex in vertrouwen genomen en mijn bank zaken laten regelen met gebruik van mijn bankpas en pincode.
nu mijn vraag
Mijn ex wil alles wat er in 2005 aan extra schulden is ontstaan niet mee betalen.
Sinds november 2005 beschik ik weer over mijn bankpas en regel ik alle zaken zelf en zijn er geen schulden meer ontstaan.
De extra schulden die ontstaan zijn heeft zij dus veroorzaakt alleen hoe bewijs ik dat.
hoe en wat kan ik daar nu tegen doen en moet zij wel of niet mee betalen aan de schulden tot de scheidingsdatum?
alvast bedankt,  |
|
|
|
 |
peetjepeet
|
Geplaatst: ma 06 mrt 2006 12:19 Onderwerp: |
|
|
Ze moet gewoon meebetalen als je in gemeenschap van goederen bent getrouwd.
Het gaat erom wat de datum van het convenant is.tot die datum moet ze meebetalen. Daarna zijn het jouw kosten aangezien het jouw pincode en bankpas was. |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: ma 06 mrt 2006 12:46 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Mijn ex wil alles wat er in 2005 aan extra schulden is ontstaan niet mee betalen. |
Om wat voor extra schulden gaat het? Zijn deze voor zaken die zij op jouw verzoek geregeld heeft? Of zijn dit schulden die ze ten behoeve van haarzelf gemaakt heeft? _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
alfanikki
|
Geplaatst: wo 08 mrt 2006 13:03 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Ze moet gewoon meebetalen als je in gemeenschap van goederen bent getrouwd.
Het gaat erom wat de datum van het convenant is.tot die datum moet ze meebetalen. Daarna zijn het jouw kosten aangezien het jouw pincode en bankpas was. |
alvast bedankt voor je reactie
we waren idd in gemeenschap van goederen getrouwd jammer genoeg dus.
is het de datum van het convenant ( 14-09-05) wat bepalend is want dan zou mijn ex namelijk nog wel eens gelijk hebben.
groetjes[/quote]
Laatst aangepast door alfanikki op wo 08 mrt 2006 20:05, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
alfanikki
|
Geplaatst: wo 08 mrt 2006 13:08 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Om wat voor extra schulden gaat het? Zijn deze voor zaken die zij op jouw verzoek geregeld heeft? |
Het zijn schulden tbv ziektekosten, huur, etc.
Ik ben op haar aanbieding in gegaan want zij heeft het altijd(tijdens ons huwelijk) gedaan en ik dacht altijd dat ze dat goed had gedaan.dus mede ook op mijn verzoek heeft ze het dus gedaan ik had er gewoon vertrouwen in.
groetjes |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 08 mrt 2006 13:58 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Het zijn schulden tbv ziektekosten, huur, etc. |
Haar ziektekosten? Haar huur? _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
alfanikki
|
Geplaatst: wo 08 mrt 2006 18:02 Onderwerp: |
|
|
Suijkerbuijk schreef: | Quote: | Het zijn schulden tbv ziektekosten, huur, etc. |
Haar ziektekosten? Haar huur? |
nee het is mijn huur en mijn ziektekosten.
maar onze scheiding is pas in oktober uitgesproken dus dacht ik dat het ook haar schulden zijn tot na de uitspraak.
alvast bedankt |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 08 mrt 2006 23:21 Onderwerp: |
|
|
Is het probleem misschien ook dat ze het geld wel aan andere zaken heeft uitgegeven? Of staat het gewoon nog op je rekening en hoef je het alleen nog maar over te maken aan de verhuurder en de dokter? |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: do 09 mrt 2006 0:57 Onderwerp: |
|
|
Ik begrijp niet goed wat nu het probleem is.
Want zoals het hier staat komt het op mij over alsof het gewoon jouw eigen kosten zijn, voor huur en verzekeringen. Zij heeft de betaling enkel voor je geregeld. Ik zie dus niet in waarom zij 'extra schulden heeft veroorzaakt'. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
alfanikki
|
Geplaatst: do 09 mrt 2006 11:32 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Is het probleem misschien ook dat ze het geld wel aan andere zaken heeft uitgegeven? Of staat het gewoon nog op je rekening en hoef je het alleen nog maar over te maken aan de verhuurder en de dokter? |
ik zou willen dat ik het op mijn rekening had staan maar helaas is dat niet zo.
zei zegt dat ze zoveel mogelijk aan rekeningen heeft betaald.
voor de duidelijkheid wij hadden al een schuld voor de scheiding uitgesproken was.
alvast bedankt, |
|
|
|
 |
alfanikki
|
Geplaatst: do 09 mrt 2006 11:43 Onderwerp: |
|
|
Michèle schreef: | Ik begrijp niet goed wat nu het probleem is.
Want zoals het hier staat komt het op mij over alsof het gewoon jouw eigen kosten zijn, voor huur en verzekeringen. Zij heeft de betaling enkel voor je geregeld. Ik zie dus niet in waarom zij 'extra schulden heeft veroorzaakt'. |
Michele,
Mijn ex zegt dat ze met mijn salaris, rekening heeft betaald en dat zal ook allemaal best wel kan ik helaas niet nakijken, maar er is in de tijd dat zei mijn financiele zaken regelde een schuld opgebouwd.
Vanaf het moment dat ik mijn eigen zaken weer ging regelen heb ik geen schulden opgebouwd maar juist verminderd.
Tijdens ons huwelijk regelde mijn ex het financiele gedeelte dat heeft ze dus achteraf gezien heel slecht gedaan want we zitten nu met schulden. Ik heb zelf diversen malen gevraagd of het allemaal goed ging en dan was haar antwoord geen probleem alles gaat goed.
Ik krijg straks een bedrag in handen die ik voor de schulden wil gaan gebruiken.
Maar mijn ex wil de helft van het bedrag want zei weet er van en ik zou het eigenlijk al in onze huwelijkse periode hebben gehad het geld.
Nu ben ik dus bang dat zei als ik haar de helft geef zei het niet voor de schulden gaat gebruiken.
Maar voor een schuld eiser maakt het niet uit bij wie ze het geld moeten halen(ik heb een baan zei een uitkering).
Ze wil niet meer aan de schulden gaan mee betalen want zei kan het niet meer betalen.
Hoop dat je het nu een beetje snapt.
alvast bedankt voor je reactie,
nikki |
|
|
|
 |
|