|
Auteur |
Bericht |
cathelijne
Leeftijd: 61 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 21 feb 2006 12:41 Onderwerp: Foute brochure |
|
|
Na dat we een huis hebben gekocht waar we er de nodige problemen waren omtrent een bunker in de tuin stuiten we nu op een nieuw probleem. In de brochure van het huis (bestaand) spreekt men van ca. 663 m2 bruto vloeroppervlak en is dan ook mede op deze basis gekocht. Nu waren wij van het weekend de kamers (vanaf de tekening) aan het meten en kwamen wij niet verder dan 540 m2....!! Nu zullen we misschien hier en daar een hoekje
vergeten zijn maar meer dan 100m2 is een aanzienlijke oppervlakte waar we wel recht op hebben maar niet krijgen.
Mijn vraag is dan ook of het mogelijk is om de verkopende partij (of de makelaar) hiervoor aansprakelijk te stellen of kan men zich beroepen op het woordje ''circa''.... |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: di 21 feb 2006 12:53 Onderwerp: Re: Foute brochure |
|
|
cathelijne schreef: | Na dat we een huis hebben gekocht waar we er de nodige problemen waren omtrent een bunker in de tuin stuiten we nu op een nieuw probleem. In de brochure van het huis (bestaand) spreekt men van ca. 663 m2 bruto vloeroppervlak en is dan ook mede op deze basis gekocht. Nu waren wij van het weekend de kamers (vanaf de tekening) aan het meten en kwamen wij niet verder dan 540 m2....!! Nu zullen we misschien hier en daar een hoekje
|
Hoe heb je gemeten ? Want BVO gaat niet over vloeroppervlak, maar over het oppervlak dat de woning als het ware bedekt. Ik heb een garage van 5,5 x 6. Daarvan is dus het BVO 33m2, maar doordat het ding met een spouwmuur gebouwd is, is het bruikbare oppervlak binnen de muren ongeveer 26m2. |
|
|
|
 |
Nemine contradicente Moderator
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 2250
|
Geplaatst: di 21 feb 2006 13:02 Onderwerp: |
|
|
Er vanuitgaande dat je huis 3 verdiepingen heeft zou dat betekenen dat de bebouwde grond ongeveer 20 bij 11 meter is. (of 15 bij 14,5 meter ongeveer).
Er wordt in de brochure ook gesproken over bruto vloeroppervlak en niet over netto woonoppervlak.
Ik denk dat de brochure dus wel zal kloppen. _________________ Legere Iudicare Reparare |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: di 21 feb 2006 21:40 Onderwerp: |
|
|
Mijn ervaring is sowieso dat het weergeven van het woon- c.q. huisoppervlak maar natte vingerwerk is. Het geeft een indicatie, hoe ruimtelijk het echt is kan je pas beoordelen als je het hebt gezien. And what you see is what you get. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 25 feb 2006 5:26 Onderwerp: |
|
|
Toevallig stuit ik op lid 6 van artikel 7:17 BW en krijg ik het vermoeden dat dit wel eens de verklaring kan zijn van de bekende Nederlandse manier van meten (in Duitsland is een appartement van 100m2 gewoon ook écht 100m2, dwz zo'n 130m2 op funda.nl).
lid 6 schreef: | Bij koop van een onroerende zaak wordt vermelding van de oppervlakte vermoed slechts als aanduiding bedoeld te zijn, zonder dat de zaak daaraan behoeft te beantwoorden. |
Van mij mag de Europese Commissie hier korte metten mee maken. |
|
|
|
 |
|