|
Auteur |
Bericht |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: do 10 jun 2004 11:48 Onderwerp: |
|
|
Het gevoel dat je niks weet komt mij heel bekend voor. Ik heb dat bij minstens de helft van mijn tentamens gehad dit jaar. Toch heb ik ze allemaal gehaald (ja inderdaad! ik had voor sociale-zekerheids- een 6!! )
Als je er eenmaal zit en moet gaan schrijven weet je altijd veel meer dan je denkt. Komt wel goed. _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
Fokko
Geslacht: 
|
Geplaatst: do 10 jun 2004 15:46 Onderwerp: |
|
|
3 gehad één te gaan en evt. herkansing(en) eerstvolgende is Europees Recht. Gehad: Rechtseconomie, inl. rechtsfilosofie en Bestuursrecht 3 |
|
|
|
 |
Eva
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: vr 11 jun 2004 0:09 Onderwerp: |
|
|
Bestuursrecht 3???! Bestaat dat ook al, ik ben al blij dat wij er maar 1 ( of nouja 2) hebben!!!
Verder vind ik het ook vaak onzin dat je arresten uit je hoofd moet kennen!! Je hoeft je wetboek toch ook niet uit je hoofd te kennen. Dat kan je toch allemaal opzoeken later als je het nodig hebt..... |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: vr 11 jun 2004 8:25 Onderwerp: |
|
|
In Grun hebben we idd bestuurs- 1, 2 en 3. bestuurs- is wel geloof ik maar 3 (oude) studiepunten. Het is bestuursprocesrecht. Brrrr! _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Laatst aangepast door Duch op zo 13 jun 2004 0:33, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
Flash Moderator
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: vr 11 jun 2004 8:29 Onderwerp: |
|
|
Tja, het is helaas zo Eva......We hebben een bundel gekregen met daarin 65 arresten over huwelijksvermogensrecht en dan nog 5 extra arresten in een reader. En die bundel/reader mogen we niet gebruiken op het tentamen, maar de arresten moeten we wel kennen......  _________________ Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig.... |
|
|
|
 |
Linde
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: vr 11 jun 2004 14:25 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Verder vind ik het ook vaak onzin dat je arresten uit je hoofd moet kennen!! Je hoeft je wetboek toch ook niet uit je hoofd te kennen. Dat kan je toch allemaal opzoeken later als je het nodig hebt..... |
Quote: | Tja, het is helaas zo Eva......We hebben een bundel gekregen met daarin 65 arresten over huwelijksvermogensrecht en dan nog 5 extra arresten in een reader. En die bundel/reader mogen we niet gebruiken op het tentamen, maar de arresten moeten we wel kennen...... |
Dat is toch altijd zo? Ik heb nog nooit een vak gehad waar we een arrestenbundel bij mochten houden, behalve bij bestuursrecht, is dat bij jullie anders? (volgens mij mochten wij trouwens bij Europees ook wel een soort arrestenbundel erbij houden, maar die heb ik niet, dus het fijne weet ik er niet vanaf... misschien was dat ook wel de reden dat ik dat vak niet heb gehaald... ) Maar voor de overige 25 vakken waar ik inmiddels tentamen in heb gedaan (al dan niet gehaald...) mochten we daar geen arrestenbundels bij gebruiken. _________________ Pluk de dag! |
|
|
|
 |
Duch Moderator
|
Geplaatst: vr 11 jun 2004 14:44 Onderwerp: |
|
|
Wij mogen bij europees recht wel een arrestenbundel gebruiken, maar voor de rest bij zo'n beetje geen enkel vak inderdaad. _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
|
|
|
 |
Eva
|
Geplaatst: za 12 jun 2004 1:50 Onderwerp: |
|
|
Ik heb wel meerdere vakken gehad hoor waarbij je de bundel erbij mocht, iniedergeval bij Europees recht, Bestuursrecht, Internationaal Privaatrecht en volgens mij ook bij strafprocesrecht maar dat weet ik niet zeker meer...
Vind het ook zeer terecht want je moet eigenlijk toch wel de basis weten waar het over gaat want je hebt geen tijd om bij elke vraag in een bundel van 1000 paginas te gaan opzoeken waar het over gaat maar als je een vraag ziet en je weet van oh dat heeft met die uitspraak te maken dan kan je daar gewoon het fijne van opzoeken... Zo gaat het toch ook later in de praktijk......dus vaker die tentamens met arrestenbundel!!!
Ik heb trouwens ook meestal ondervonden dat als je de arresten er niet bij mag het altijd alleen maar gaat om de belangrijkste 3 of 4 arresten en je de overige 30 niet hoeft te kennen.... |
|
|
|
 |
Melanie
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: za 12 jun 2004 20:09 Onderwerp: |
|
|
Hey Duch, wanneer heb je bestuursproces? Ik zit die nu braaf voor de tweede keer te leren en onthou niets. Heb jij een goeie samenvatting of heeft iemand anders er eentje?Succes allemaal met leren...nog even en we hebben VAKANTIE..! |
|
|
|
 |
Duch Moderator
|
Geplaatst: zo 13 jun 2004 0:38 Onderwerp: |
|
|
Sorry Melanie, ik heb zelf niks meer. Ik heb bestuurs 3 vorig jaar al gehaald. Ik heb wel een tip voor je. De Joho. Daar verkopen ze samenvattingen e.d. Kijk even op http://www.joho.nl/company/index.html?vestiging_amsterdam.html&2 om te zien of het juiste vak er tussen zit. Ik vind at studiemateriaal altijd wel de moeite waard. _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
|
|
|
 |
Relax
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 13 jun 2004 12:18 Onderwerp: |
|
|
Had afgelopen week Staats- Bestuursrecht en Privaatrecht. Beiden vrij eenvoudig. Nog een tentamen schadevergoedingsrecht ergens in de week van 21 juni en een onderzoek over niet tijdig beslissende bestuursorganen.
En wij mogen tot nu toe bij alle toetsen wettenbundel + arrestenbundel gebruiken. |
|
|
|
 |
Duch Moderator
|
Geplaatst: zo 13 jun 2004 12:39 Onderwerp: |
|
|
Een arrestenbundel bij alle tentamens? Dat doe je goed! Mag ik je vragen aan welke uni je studeert? _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
|
|
|
 |
Eva
|
Geplaatst: zo 13 jun 2004 15:41 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij mogen wij bij Bestuursrecht toch de bundel er niet bij hebben, kom ik net achter. En ik heb woensdag de 3e herkansing dus dat wordt wat.
Ik moet hem nu ook nog eens nieuwe stijl doen, dus via de Bachelor en dan heb je de helft minder vragen als oude stijl alleen je moet wel een essay schrijven van 1 a 2 kantjes!!! Verschrikkelijk, ik haal hem nooit!
Heb je niet een soort regeling dat als je hem 5 keer niet haalt ofzo je een makkelijker tentamen mag doen ( net als bij rij-examen!!!) ??!!  |
|
|
|
 |
Relax
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 13 jun 2004 17:14 Onderwerp: |
|
|
Duch schreef: | Een arrestenbundel bij alle tentamens? Dat doe je goed! Mag ik je vragen aan welke uni je studeert? |
Utrecht. Bij de tentamens van kernvak privaatrecht mochten we ook een reader met allerhande artikelen gebruiken (niet dat je daar ook maar ene donder aan had) en een artikel uit Ars Aequi. |
|
|
|
 |
Melanie
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: zo 13 jun 2004 19:29 Onderwerp: |
|
|
Duch bedankt voor de tip was al bij de joho geweest en ze hebben geen samenvatting...goed dat je hem gehaald hebt..! |
|
|
|
 |
|