Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 23 jul 2025 20:52
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

garantie autohandel
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
marcelg

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: vr 30 dec 2005 10:53    Onderwerp: garantie autohandel Reageer met quote Naar onder Naar boven

beste mensen

ik ben op zoek naar informatie over garantie op auto's gekocht bij een autohandelaar.

het zit zo;
een 9jaar oude auto gekocht bij een handelaar(met 3mnd garantie) toont naar een week al een probleem. de twijfel bestaat of de handelaar het probleem wilt oplossen of kan oplossen.

wanneer kan er dan naar de dealer gestapt worden om het probleem te laten bekijken en eventueel op te lossen als de handelaar niks aan het probleem wilt doen?
voor wie zijn de kosten?

kortom wat kan er in dit geval het beste gedaan worden.

alvast bedankt voor de info.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: vr 30 dec 2005 15:01    Onderwerp: Re: garantie autohandel Reageer met quote Naar onder Naar boven

marcelg schreef:
beste mensen

ik ben op zoek naar informatie over garantie op auto's gekocht bij een autohandelaar.

het zit zo;
een 9jaar oude auto gekocht bij een handelaar(met 3mnd garantie) toont naar een week al een probleem. de twijfel bestaat of de handelaar het probleem wilt oplossen of kan oplossen.

wanneer kan er dan naar de dealer gestapt worden om het probleem te laten bekijken en eventueel op te lossen als de handelaar niks aan het probleem wilt doen?
voor wie zijn de kosten?

kortom wat kan er in dit geval het beste gedaan worden.

alvast bedankt voor de info.

Wanneer het daadwerkelijk de verantwoordelijkheid is van de verkoper dat het probleem opgelost wordt, maar hij weigert dit te doen, kun je de kosten van de reparatie verhalen op de verkoper.

Dit wil nog niet zeggen dat je elke reparatie zomaar voor rekening van de verkoper kunt brengen.

Wat is het probleem ? En waarom denk dat je dat de verkoper niets aan het probleem wil doen ?
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 30 dec 2005 15:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is de garantie dan onbeperkt (dus voor alle problemen) afgegeven?? Dat lijkt mij stug bij een tweedehands auto.
StevenK
Moderator

BerichtGeplaatst: vr 30 dec 2005 15:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Is de garantie dan onbeperkt (dus voor alle problemen) afgegeven?? Dat lijkt mij stug bij een tweedehands auto.

Een garantie is toch de toezegging dat het verkochte de eigenschappen heeft die je er van mag verwachten ?
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 30 dec 2005 15:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jawel, maar er wordt niet altijd op alles garantie gegeven. Bij mijn auto waren bepaalde dingen uitgesloten. Of beter gezegd: was de garantie beperkt tot bepaalde zaken.
Sovereign

Leeftijd: 50
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: vr 30 dec 2005 16:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Jawel, maar er wordt niet altijd op alles garantie gegeven. Bij mijn auto waren bepaalde dingen uitgesloten. Of beter gezegd: was de garantie beperkt tot bepaalde zaken.
Maar dat stond dan ook duidelijk in de overeenkomst. Evenwel is het zeker niet zo dat een dergelijke bepaling ook gelding heeft; een volledige uitsluiting van garantie kan niet, net zo min een gedeeltelijke omdat het kooprecht zich daartegen verzet.

Dat wil niet zeggen dat een bepaald gebrek bij een dergelijke auto nonconformiteit oplevert; dat zal per geval moeten worden beoordeeld.
Bekijk de homepage
marcelg

BerichtGeplaatst: vr 30 dec 2005 17:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

er is een probleem met het koelsysteem, er wordt teveel druk opgebouwd, daarbij zit er ook olieachtige sludge in het koelreservoir, de garage waar ik voor een second opinion langs ben geweest verwacht dat of de koppakking eruit ligt of de olie koeler die lekt.

de handelaar zei bij de koop dat er niets aan de hand was en heeft op de faktuur 3mnd garantie incl koppakking gezet.

omdat verleden week me reservoir half leeg was,wilt hij me reservoir dop vervangen(wacht al een week op de dop), dit zal waarschijnlijk niets opleveren, omdat dat er niet voorzorgt dat de druk laag blijft.

hoe moet ik nu handelen? met het tempo en mentaliteit van de handelaar, ben ik bang voor vervolg schade hierdoor.

kan ik de auto naar de dealer brengen voor een controle en vervolgens de handelaar dwingen; of maken of de kosten van reparatie bij de dealer betalen?
StevenK
Moderator

BerichtGeplaatst: vr 30 dec 2005 20:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

marcelg schreef:
er is een probleem met het koelsysteem, er wordt teveel druk opgebouwd, daarbij zit er ook olieachtige sludge in het koelreservoir, de garage waar ik voor een second opinion langs ben geweest verwacht dat of de koppakking eruit ligt of de olie koeler die lekt.

de handelaar zei bij de koop dat er niets aan de hand was en heeft op de faktuur 3mnd garantie incl koppakking gezet.

omdat verleden week me reservoir half leeg was,wilt hij me reservoir dop vervangen(wacht al een week op de dop), dit zal waarschijnlijk niets opleveren, omdat dat er niet voorzorgt dat de druk laag blijft.

hoe moet ik nu handelen? met het tempo en mentaliteit van de handelaar, ben ik bang voor vervolg schade hierdoor.

kan ik de auto naar de dealer brengen voor een controle en vervolgens de handelaar dwingen; of maken of de kosten van reparatie bij de dealer betalen?

Dealer is niet onpartijdig, dus dat lijkt me onverstandig; het beste kun je nu doen wat je had moeten doen toen je de auto kocht: ANWB/Dekra/TÜV aankoopkeuring.

Dan breng je de auto naar de handelaar en stel je hem een termijn om het probleem op te lossen.
Bekijk de homepage
marcelg

BerichtGeplaatst: zo 01 jan 2006 14:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

wat is een redelijke termijn?

als het is wat de buurtgarage zegt en ik ook verdenk is het 2dagen werk om het te repareren.
is een week (5werkdagen) een redelijke termijn?

voor een simpele afdekdop had ie al 6werkdagen nodig, ik heb daardoor het gevoel dat ie tijd probeerd te rekken om ondere de garantie uit te komen.
StevenK
Moderator

BerichtGeplaatst: zo 01 jan 2006 15:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

marcelg schreef:
wat is een redelijke termijn?

als het is wat de buurtgarage zegt en ik ook verdenk is het 2dagen werk om het te repareren.

2 dagen voor een koppakking ?
Quote:

is een week (5werkdagen) een redelijke termijn?

Ja, lijkt me wel.
Bekijk de homepage
marcelg

BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2006 17:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

afgelopen dinsdag zouden we naar een revisiebedrijf gaan om het probleem voor de leggen, de handelaar belde een half uur van te voren op dat het bedrijf geen tijd had, ik zelf gebeld naar het bedrijf, schijnt de handelaar helemaal niet gebeld te hebben.
mocht langs komen bij het bedrijf en die stelde ook vast dat de koppaking lek was. ik de handelaar gebeld werdt ie erg boos omdat ik achter zijn rug om werkte? Shocked Confused hierop heb ik hem op zijn "leugens" en werkwijze gewezen, toen kalmeerde hij weer snel.

vandaag zou er een leenauto klaar staan en zou mijn auto voor de einde van volgende week gerepareerd zijn.

afwachten of ie zich straks aan zijn afspraken houdt.
zo niet heeft ie dan zijn recht om de auto te repareren verspeeld? zodat ik eventueel bij een garage in de buurt de pakking kan laten vernieuwen en de rekening naar hem sturen?

mvrgr
marcel

ps excuses voor de lap tekst
Michèle
Moderator
Michèle

BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2006 18:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het klinkt alsof je het kan vergeten er zelf met deze dealer uit te komen, althans het gaat je een hoop frustratie kosten als het wel lukt!
Als ik jou was zou ik een geschillencommissie of een hierboven genoemde instantie inschakelen, of eventueel rechtsbijstand en het voor de rechter brengen. Het duurt even, maar het scheelt je een hoop kopzorgen en afhankelijkheid.
marcelg

BerichtGeplaatst: za 14 jan 2006 11:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

afgelopen week heeft de auto bij de handelaar gestaan voor controle, hij zegt opnieuw dat er niets met de koppakking mis is, maar dat er waarschijnlijk een verstopping ergens zit, hij heeft er spul in gegooid en nu moet ik 500km rijden en dan terug komen.
(hij heeft een speciaal goedje erin gegooid,maar standaard procedure is dat het koelsysteem gespoeld dient te worden) Rolling Eyes Confused

ik maak zo snel mogelijk een afspraak bij de dekra voor een keuring.

moet ik dan de handelaar opnieuw de kans geven om te repareren, of kan ik nu meteen naar een andere garage/dealer voor reparatie?
aangezien ie al 3x de kans heeft gehad om de fout optelossen?
marcelg

BerichtGeplaatst: do 19 jan 2006 11:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik heb me garage een druk test laten uitvoeren daaruit kwam duidelijk naar voren dat cilinder 2 druk in het koelsysteem perst.

ik heb juridisch advies gevraagd bij me algemene rechtshulpbijstand van unive, die adviseren de met de auto naar de handelaar te gaan om het optelossen, anders geld terug.

zaterdag heeft de handelaar een leenauto en zal ik hem zeggen dat ie een week te tijd heeft anders wil ik me geld terug.
de auto staat met dit euvel al een maand bijna elke dag stil.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds