|
Auteur |
Bericht |
MaaikeWiksma
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: ma 20 feb 2006 12:50 Onderwerp: Vordering verzekeringsmaatschappij wegens valse claim |
|
|
De case gaat over een meneer die zijn verzekering op heeft gelicht voor 1000 euro
door een valse claim in te dienen.
Na een jaar komt de politie erachter dat de meneer een valse claim heeft ingedient
bij zijn verzekeringsmaatschappij en wil de verzekeringsmaatschappij hiervan op de hoogte stellen.
De verzekeringsmaatschappij was in dat jaar failliet gegaan en een ander verzekeringsmaatschappij
heeft de administratie (en klantenbestand) van het failliete verzekeringsbedrijf overgenomen.
Nu is mijn vraag:
Kan de verzekeringsmaatschappij die het klantenbestand en administratie van de failliete verzekeringsmaatschappij heeft overgenomen via een Civiele Procedure de 1000 euro schade op de meneer verhalen?
Of kan dit niet meer omdat de verzekeringsmaatschappij waar de meneer destijds een verzekering had nu failliet is, en feit dat een andere verzekeringsmaatschappij de administratie en klantenbestand heeft overgenomen van de failliete verzekeringsmaatschappij maakt hierbij niets uit?
ik vind dit een lastige vraag. |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: ma 20 feb 2006 13:34 Onderwerp: |
|
|
Door de uitbetaling van de € 1.000,-- aan de oplichter heeft de oude verzekeringsmaatschappij een vordering uit onverschuldigde betaling gekregen op de oplichtern, ook al werd pas later bekend dat deze betaling onverschuldigd was.
Die (potentiele) vordering zat dus ook in het faillissement.
In hoeverre die op de nieuwe verzekeringsmaatschappij is overgegaan hangt af van de vraag wat er precies is overgenomen. Alleen de administratie en het klantenbestand? Of ook de lopende verzekeringspolissen en de daarbij horende claims? _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
|