|
Auteur |
Bericht |
G@by
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 13 feb 2006 11:08 Onderwerp: Freedom of Speech steunen door een pixelpagina? |
|
|
Hallo allemaal,
een beetje m'n website promoten:
SaveTheWorldDonateOneMillionDollarPixelPage.com
(met het welbekende concept van Alex Tew)
Ik ben hiermee begonnen; om ook een steentje bij te dragen aan diverse Goede Doelen.
Het is tevens heel actueel omdat ik net als meer mensen op de wereld vind dat we allemaal Vrijheid van Meningsuiting moeten kunnen hebben, vind jij dat ook laat je dan horen!
Groetjes G@by |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: ma 13 feb 2006 12:59 Onderwerp: |
|
|
Misschien kijk ik er overheen maar ik zie de link met de vrijheid van meningsuiting niet. Als die is, koop een pixel en steun daarmee goede doelen dan vind ik dat een slecht idee. Kan je beter je geld rechtstreeks doneren. Dan weet je tenminste hoeveel daarvan waar terecht komt. _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
Jeroen Blomsma
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 13 feb 2006 13:26 Onderwerp: |
|
|
als ik mohammed op die pagina wil zetten dan?
rechtstreeks is inderdaad in beginsel effectiever, ook al weet je dan ook niet altijd wat er met het geld gebeurd...
Ik vind het dus wel een goed intiatief, mits het transparant is en verantwoording aflegt. Voor een bedrijf is dit interessant; reclame en daarbij ook een goed doel, wat weer extra goede reclame betekent. |
|
|
|
 |
G@by
|
Geplaatst: ma 13 feb 2006 16:16 Onderwerp: Bedankt.... |
|
|
nou Jeroen als jij denkt dat mohammed ook in Freedom Of Speech gelooft dan mag dat van mij....lol!
Nee ff serieus, ik begrijp wel wat jullie bedoelen; maar ik "keur" zelf eerst de ingezonden links/ ads en/ of weblogs dus als ik vind dat iets aanstootgevend/kwetsend kan zijn dan zal ik dat niet plaatsen!
hahaha ....... ...alhoewel krijg ik straks misschien dezelfde problemen die bepaalde cartoonisten (+ degenen die vinden dat het moet kunnen) nu hebben; want wat ik immers "normaal" vind hoeft niet iedereen "normaal" te vinden .... maar tja dat is nou het mooie van Vrijheid van Meningsuiting!!
En ja natuurlijk kun je direct naar een Goed Doel doneren; dat is dus ook mijn bedoeling; maar de achterliggende gedachte is uiteraard dat het een groter bedrag word als er meer mensen aan meedoen/hun stem laten "horen" en daarmee meerdere Goede Doelen te ondersteunen die ook daadwerkelijk wat voor de wereld uitmaken!
bedankt voor jullie reacties!
groetjes G@by
P.s. Het gaat er bij mij meer om dat er een soort van groot Messageboard ontstaat waar je je mening kan geven, en het feit dat het een PixelSite is vind ik nou juist het mooie eraan omdat er best veel publiciteit om Alex Tew is geweest en als een soort van onderscheid met de andere Pixelsites die niet echt voor het maatschappelijk belang fungeren/dienen of er een Goed Doel mee steunen.
Waarschijnlijk zit er in een mens ook de nodige achterdocht, het enige wat ik hierop kan zeggen is:
1] Als ik er een andere reden voor zou hebben, dan ik probeer duidelijk te maken zou ik niet met naam en foto mezelf bekend maken voor de hele "wereld" maar hoogstwaarschijnlijk anoniem blijven.
2] Zoals je weet kan je vandaag de dag (helaas) niet zomaar je mening over alles geven, dus ik zie het eerder als een soort van "overwinning" en als we allemaal het lef zouden hebben om niet alleen maar in de anonimiteit "een grote mond" te hebben dan kunnen we er misschien ook daadwerkelijk wat aan doen!!! |
|
|
|
 |
G@by
|
Geplaatst: di 14 feb 2006 12:13 Onderwerp: Antwood op "waarom een Pixelsite" |
|
|
P.s. Het gaat er bij mij meer om dat er een soort van groot Messageboard ontstaat waar je je mening kan geven, en het feit dat het een PixelSite is vind ik nou juist het mooie eraan omdat er best veel publiciteit om Alex Tew is geweest en als een soort van onderscheid met de andere Pixelsites die niet echt voor het maatschappelijk belang fungeren/dienen of er een Goed Doel mee steunen.
Waarschijnlijk zit er in een mens ook de nodige achterdocht, het enige wat ik hierop kan zeggen is:
1] Als ik er een andere reden voor zou hebben, dan ik probeer duidelijk te maken zou ik niet met naam en foto mezelf bekend maken voor de hele "wereld" maar hoogstwaarschijnlijk anoniem blijven.
2] Zoals je weet kan je vandaag de dag (helaas) niet zomaar je mening over alles geven, dus ik zie het eerder als een soort van "overwinning" en als we allemaal het lef zouden hebben om niet alleen maar in de anonimiteit "een grote mond" te hebben dan kunnen we er misschien ook daadwerkelijk wat aan doen!!!
Groetjes Gaby
|
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: di 14 feb 2006 12:17 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Nee ff serieus, ik begrijp wel wat jullie bedoelen; maar ik "keur" zelf eerst de ingezonden links/ ads en/ of weblogs dus als ik vind dat iets aanstootgevend/kwetsend kan zijn dan zal ik dat niet plaatsen! |
Oh de ironie....censuur op een freedom-of-speech site. _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
G@by
|
Geplaatst: di 14 feb 2006 12:49 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Oh de ironie....censuur op een freedom-of-speech site. |
Ja , je zou het als censuur kunnen zien, maar ik denk als we alles (hiermee bedoel ik dus wat niet strookt met de gewone normen en waarden die we hier hebben) maar kunnen zeggen en doen dat we dan uit moeten kijken want dan kunnen we nog gaan lijken op mensen die het op bepaalde momenten niet zo nauw nemen met normen en waarden! Dat is het laatste wat ik zou willen.
We hebben toch ook wetten en regels om te zorgen dat het geen ongeregeld "zooitje" word in ons klein kikkerlandje , ik zie dus niet in waarom je op een site dan geen "regels" mag hebben ?
groetjes Gaby[/quote] |
|
|
|
 |
|