|
Auteur |
Bericht |
Bram
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 47
|
Geplaatst: ma 23 jan 2006 15:50 Onderwerp: Automatische incasso |
|
|
Beste allen,
Het energiebedrijf waarbij ik klant ben heeft altijd ook de incasso gedaan voor de kabelkosten. Nu hebben ze laten weten dat die incasso vanaf dit jaar door het kabelbedrijf zelf gedaan zal worden. Nu is mijn vraag: heeft het kabelbedrijf (volgens mij zusteronderneming van het energiebedrijf) zomaar het recht om de automatische incasso die ik aan het energiebedrijf heb verstrekt te gebruiken voor deze, in feite, nieuwe incasso.
Graag jullie mening! _________________ "Ceterum censeo Carthaginem esse delendam!"
"Over himself, over his own body and mind, the individual is sovereign."
J.S. Mill |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: di 24 jan 2006 13:53 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Nu is mijn vraag: heeft het kabelbedrijf (volgens mij zusteronderneming van het energiebedrijf) zomaar het recht om de automatische incasso die ik aan het energiebedrijf heb verstrekt te gebruiken voor deze, in feite, nieuwe incasso. |
Tenzij dit in de machtiging is aangegeven, is deze in beginsel niet overdraagbaar, en kan het kabelbedrijf zich niet zonder meer op deze machtiging beroepen.
Betekent dat dat het kabelbedrijf niet automatisch kan incasseren? Nee, het kabelbedrijf kan wel gewoon incasseren. De bank controleert namelijk niet of degene die wil incasseren wel over een machtiging beschikt. Als degene waarbij wordt geincasseerd echter de incasso storneert, kan tegenover die persoon een beroep op de machtiging gedaan worden.
Je zou je er bij het kabelbedrijf op kunnen beroepen dat er geen machtiging is afgegeven, en incasso's storneren. Enige resultaat zou zijn dat het kabelbedrijf je zou verzoeken om alsnog een machtiging te tekenen. _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
|