Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...
SEO
incasso proced...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 30 jun 2025 15:39
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Paard in de zak gekocht
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Thirza

Leeftijd: 45
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: do 15 dec 2005 16:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kissing spines zou over kunnen gaan, met heel veel oefeningen en fysiotherapie bezoeken, maar daar kan je dan wel een extra baan voor nemen....

De meeste paarden met kissing spines eindigen bij de slager, en dat is soms maar beter omdat een paard met kissing spines erg veel pijn kan hebben.
Meestal worden kissing spines van kwaad tot erger en onstaan er botwoekering, de rugenwerfels groeien ook langzaam aan elkaar waardoor het paard bijna niet meer kan bewegen zonder pijn.

Je begrijpt dat ik zo'n paard niet kan/wil houden.
Daarbij is dit paard de slachtprijs waard en ik heb er beduidend meer voor betaald.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: do 15 dec 2005 18:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Rolling Eyes Question Rolling Eyes Question Rolling Eyes Question Rolling Eyes Question Rolling Eyes Eureka Exclamation
Misschien dat wij iets missen mensen.
Thirza, is Ilse een "normaal" particulier of handelt ze vaker in paarden?
Ik ga er namelijk vanuit dat ze vaker paarden verkoopt als ze paarden fokt (en fokte in het verleden).
Als ze namelijk geen particulier is maar beschouwd kan worden als "professioneel" verkoper heb je een sterkere zaak.
Consumentenbescherming tegen scrupuleuze verkopers is in Nederland namelijk goed geregeld.

Laatst aangepast door Nemine contradicente op vr 16 dec 2005 12:53, in totaal 1 keer bewerkt
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Pax et iustitia

Pax et iustitia

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UvA

BerichtGeplaatst: do 15 dec 2005 19:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nemine contradicente schreef:
Rolling Eyes Question Rolling Eyes Question Rolling Eyes Question Rolling Eyes Question Rolling Eyes Eureka Exclamation
Misschien dat wij iets missen mensen.
Thirza, is Ilse is een "normaal" particulier of handelt ze vaker in paarden?
Ik ga er namelijk vanuit dat ze vaker paarden verkoopt als ze paarden fokt (en fokte in het verleden).
Als ze namelijk geen particulier is maar beschouwd kan worden als "professioneel" verkoper heb je een sterkere zaak.
Consumentenbescherming tegen scrupuleuze verkopers is in Nederland namelijk goed geregeld.

Als dat zo was dan is bedrog toch makkelijker te bewijzen? Aangezien Ilse dit had moeten weten.
Ingeborg

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: do 15 dec 2005 20:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee bij consumentenkoop gaat het dan over art. 7:17 BW: Non-conformiteit, die biedt een goede bescherming aan kopers die, als natuurlijk persoon (consument) een zaak kopen van een verkoper die handelt in uitoefening van beroep en bedrijf. Daarnaast kun je je als consument natuurlijk ook op dwaling of bedrog beroepen.
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: do 15 dec 2005 21:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Even wat off topic, maar toch: vind het naar voor Thirza, maar het is zoooo zielig voor het paard!
Thirza

BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2005 10:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mensen super echt super bedankt voor jullie reacties!!

Ook namens mijn paardje!

Maandag maak ik een afspraak om foto's van zijn rug te laten maken.
Mocht het dan kissing spines zijn sta ik zeker sterker door jullie tips!
Super bedankt!
meester

Leeftijd: 77
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2005 12:17    Onderwerp: Het paard Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het beste gewenst voor jullie beiden!!
Eva

Eva

Leeftijd: 43
Studieomgeving (BA): UvA

BerichtGeplaatst: zo 18 dec 2005 13:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Echt jongens, ik weet niet of jullie iets missen maar als Ilse paarden fokt en dus gezien kan worden als proffessioneel verkoper hoef je helemaal niet aan te komen met dingen als bedrog en dwaling etc. Gewoon heel simpel via 7:18 lid 2. Is het binnen zes maanden? Dan hoef je helemaal niks aan te tonen dat zij er vanaf wist. Zij, Ilse, draagt dan heel simpel de bewijslast en moet aan tonen dat zij er niks vanaf wist. Heel moeilijk dus en dan kan je gewoon of een nieuw, exact zelfde paard krijgen ( bijna onmogelijk dus) of gewoon je geld terug.
Easy.....
Pais

Pais

Leeftijd: 38
Studieomgeving (BA): HG

BerichtGeplaatst: ma 19 dec 2005 13:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb een vergelijkbaar probleem. Mn zus en ik hebben een luchtzuigend paard gekocht. Mn zus had vooraf een koopovereenkomst gemaakt die de oude eigenaar getekend heeft. In de koopovereenkomst staat dat de koop ongedaan zou worden gemaakt wanneer het paard lichamelijke aandoeningen zou hebben tijdens een medische controle die binnen een week na aflevering zou plaatsvinden.
De eigenaar verzekerde dat het paard terug kon als we niet tevreden met haar waren, wat voor reden dan ook.

Het paard bleek bij aflevering al te luchtzuigen maar dat kwam van de stress van de reis, aldus oude eigenaar. Wij waren gerustgesteld want als ze afgekeurd zou worden hierop, zou ze immer zo terug kunnen.

Na het oordeel van een veearts (oordeel was niet zo best) wilde de eigenaar het paard niet met retour nemen. We hebben dit toen aangespannen. De oude eigenaar gooit het op het volgende: Volgens de wet schijnt een stalgebrek (het luchtzuigen) niet onder lichamelijke gebreken te vallen. Het is echter wel een verborgen gebrek maar de oude eigenaar verklaarde dat mijn zus en ik akkoord zijn gegaan met het luchtzuigen. Najah, niet waar dus. We zitten nu al bijna 3 jaar in het proces. Die dickhead is in beroep gegaan, maar gelukkig staan we er best goed voor...
De oude eigenaar beweerde dat hij niets met paarden had en het luchtzuigen niet had herkent. Hij vertelde dat het luchtzuigen helemaal niet ten sprake is gekomen tijdens de aflevering van het paard. Nu beweert hij dat het luchtzuigen door ons is goedgekeurd :S Een man met een persoonlijkheidsstoornis, kunnen we wel zeggen. We liepen de rechtbank uit en zien de oude eigenaar in een auto stappen met reclame erop van zn eigen handelsstal. En voorheen vertelde hij nog dat hij niets met paarden had huh.. Wink

Ach ik kan de lol van de zaak er wel van inzien. Dit gemier is in ieder geval wel een aanleiding voor het kiezen voor een juridische studie.
Hanifa

Leeftijd: 51
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: ma 19 dec 2005 19:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eva schreef:
Echt jongens, ik weet niet of jullie iets missen maar als Ilse paarden fokt en dus gezien kan worden als proffessioneel verkoper hoef je helemaal niet aan te komen met dingen als bedrog en dwaling etc. Gewoon heel simpel via 7:18 lid 2. Is het binnen zes maanden? Dan hoef je helemaal niks aan te tonen dat zij er vanaf wist. Zij, Ilse, draagt dan heel simpel de bewijslast en moet aan tonen dat zij er niks vanaf wist. Heel moeilijk dus en dan kan je gewoon of een nieuw, exact zelfde paard krijgen ( bijna onmogelijk dus) of gewoon je geld terug.
Easy.....

Ik weet niet of dat zo easy is. Vaak gaan die dingen 'handje contantje' en staat zo'n persoon niet altijd ingeschreven als bedrijf (ofwel KvK). Hoe bewijs je dan dat het iemand is die professioneel ermee bezig is? Daarbij had Ilse redelijkerwijs het paard moeten laten keuren. In de paardenwereld is het eigenlijk gewoonte om de paarden klinisch, maar liever ook rontgenologisch te laten keuren.

Ilse is geen onbekende wat paarden betreft. Dan wordt het bewijzen nog moeilijker omdat in alle redelijkheid van Ilse verwacht mag worden dat ze met haar ervaring/kennis weet wat te doen bij het kopen van een paard.

Ilse, dit is overigens niets persoonlijks naar jou hoor, want ik vind het vreselijk voor je. Ik zet alleen even wat overwegingen neer.

Ilse heeft daarentegen het paard ook al wat langere tijd. De proeftijd is voorbij. Ze geeft zelf al aan dat het haar inziens ook de jeugdigheid van het paard kon zijn. Echter, ik kan me voorstellen dat een Rechter daar geen boodschap aan neemt.

Al met al, heel erg moeilijk dus.

Foto's nemen is een goeie. Maakt in ieder geval dat je iets sterker staat. Als aan te tonen is dat dit niet in deze korte tijd had kunnen ontstaan (en volgens mij is dat met KS zo) dan staat ze een stuk sterker. Want dan was er al iets mis ten tijde van de koop en dan komt jouw verhaal een stuk stabieler te staan.

Ik neem hier voorbeeld aan oud-stalgenoten van mij die een paard kochten zonder te laten keuren. Bleek vrij snel (binnen een week)( dat het dier losse knieën had. Het is niet tot het juridische gekomen omdat verkopers al wel door hadden dat ze fout zaten.

Al met al Ilse, ik hoop echt dat je er uit gaat komen. Bovenal voor je paardje die uiteindelijk de grootste gedupeerde is.
Hanifa

BerichtGeplaatst: ma 19 dec 2005 19:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Pais schreef:
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Mn zus en ik hebben een luchtzuigend paard gekocht. Mn zus had vooraf een koopovereenkomst gemaakt die de oude eigenaar getekend heeft. In de koopovereenkomst staat dat de koop ongedaan zou worden gemaakt wanneer het paard lichamelijke aandoeningen zou hebben tijdens een medische controle die binnen een week na aflevering zou plaatsvinden.
De eigenaar verzekerde dat het paard terug kon als we niet tevreden met haar waren, wat voor reden dan ook.

Het paard bleek bij aflevering al te luchtzuigen maar dat kwam van de stress van de reis, aldus oude eigenaar. Wij waren gerustgesteld want als ze afgekeurd zou worden hierop, zou ze immer zo terug kunnen.

Na het oordeel van een veearts (oordeel was niet zo best) wilde de eigenaar het paard niet met retour nemen. We hebben dit toen aangespannen. De oude eigenaar gooit het op het volgende: Volgens de wet schijnt een stalgebrek (het luchtzuigen) niet onder lichamelijke gebreken te vallen. Het is echter wel een verborgen gebrek maar de oude eigenaar verklaarde dat mijn zus en ik akkoord zijn gegaan met het luchtzuigen. Najah, niet waar dus. We zitten nu al bijna 3 jaar in het proces. Die dickhead is in beroep gegaan, maar gelukkig staan we er best goed voor...
De oude eigenaar beweerde dat hij niets met paarden had en het luchtzuigen niet had herkent. Hij vertelde dat het luchtzuigen helemaal niet ten sprake is gekomen tijdens de aflevering van het paard. Nu beweert hij dat het luchtzuigen door ons is goedgekeurd :S Een man met een persoonlijkheidsstoornis, kunnen we wel zeggen. We liepen de rechtbank uit en zien de oude eigenaar in een auto stappen met reclame erop van zn eigen handelsstal. En voorheen vertelde hij nog dat hij niets met paarden had huh.. Wink

Ach ik kan de lol van de zaak er wel van inzien. Dit gemier is in ieder geval wel een aanleiding voor het kiezen voor een juridische studie.

Luchtzuigen is inderdaad medisch niet als een gebrek te zien. Ik heb hier een luchtzuiger staan. Het beste sportpaard hier van stal Wink.

En een juridische studie is leuk Very Happy.

Al met al, voor jullie natuurlijk niet leuk. Als je geen gebreken wilt dan wil je die niet. Klaar. Verkoper heeft daar duidelijk geen rekening mee gehouden.
abraxes

abraxes

Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: ma 19 dec 2005 20:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

luchtzuigen?
Bekijk de homepage
Hanifa

BerichtGeplaatst: ma 19 dec 2005 21:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Laughing. Je zou het met recht 'blowjobben' kunnen noemen Embarassed . Een paard dat luchtzuigt is een paard dat continue zijn tanden ergens op zet en lucht naar binnen zuigt. Wat de oorzaak ervan is is eigenlijk niet heel erg duidelijk. Enerzijds zegt men dat het door maagproblemen kan komen (dit is niet bewezen en zeker niet aangenomen), anderzijds zegt men dat het uit verveling van het op stal staan komt. Dat noemen ze dan een stalgebrek.

Onze luchtzuigster doet het ook en heeft daarvoor een speciale band om haar hals. Maar gelukkig staan ze hier alleen de winter op stal met uitloop en de rest van het jaar 24 uur buiten. Daar doet ze het dan ook niet.
abraxes

abraxes

Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: ma 19 dec 2005 21:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wow een maf verschijnsel. Rare jongens, die luchtzuigpaarden Laughing
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: ma 19 dec 2005 23:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Leren we ook nog es wat anders dan puur juridische dingen! Mr. Green
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds