Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
SEO
Force justice ...
incasso proced...
Volkshuisevest...
Psychiatrie

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 25 jun 2025 12:12
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Allochtonen in de advocatuur
Moderators: StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 6 van 9 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 17 nov 2006 15:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
Volento Deo schreef:
Geboren getogen Rottuhdammurt Wink

Ja, dan ben je wel allochtoon ja Very Happy

Very Happy en binnenkort dopen/halal-en we haar Rotterdamistan Razz
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ilja

Ilja

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 17 nov 2006 16:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
Ilja schreef:

Waarschijnlijk is dit een goede verklaring. Ik wilde een voorbeeld uit het topic halen en een voorbeeld uit mijn eigen ervaring geven. Waarbij het voorbeeld uit eigen ervaring belangrijker was. Als je het wil kan ik je het stuk van mijn wederpartij sturen. Geef even een privé berichtje af met een goed mail adres.

Ik ben wel lichtelijk nieuwsgierig naar hoe allochtoon jouw Antilliaanse tegenpleiter was (als in een in NL geboren Antilliaan, of een die echt naar NL is gekomen om te studeren), dat lijkt mij namelijk nogal een levensgroot verschil, want als je je hele leven in NL op school bent geweest moet dat natuurlijk geen bal uitmaken... (wat overigens niet wil zeggen dat ik vind dat Antilliaanse scholen minder zijn, maar dan speelt het feit van een twee-, drie- of meertalige opvoeding een veel grotere rol, waardoor de kennis van de verschillende talen minder is/ de talen nog weleens wat door elkaar gehusseld worden)

Kan ik je helaas niet met zekerheid vertellen. zo goed ken ik hem niet. Volgens mij is hij in Nederland opgegroeid. De wederpartij van die vriendin van mij is wel hier opgegroeid.

Tip: www.omdatikhetzeg.blogspot.com
Niet van mij, wel erg leuk!
D Error

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG

BerichtGeplaatst: vr 02 feb 2007 13:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

faya schreef:
Jullie hebben gelijk, ik heb op mijn werk (secretaresse gemeente) van mijn chef vorige week te horen gekregen dat er een hoop oude juristen weg gaan, dus dit lijkt mij ook intressant maar een beroep als rechter lijkt mij geweldig. Ik hoop in het najaar te kunnen solliciteren.

Succes ermee! Trouwens ik weet dat er wel aardig wat allochtonen (ik vind dat zo`n raar woord) ehm, Nederlanders met een exotische achtergrond Wink op dit moment actief zijn met een rechterlijke opleiding en als griffiers. Maar de advocatuur is geen goede afspiegeling van de maatschappij. Ook als ik in de collegebanken zit valt mij deze wanverhouding op. Erg jammer, want dat betekent dat er in de nabije toekomst ook niet veel zal veranderen. (De verhouding is daar dan +- 30 nederlanders met exotische achtergrond tegen 500 zonder exotische achtergrond)

Van een soort deurbeleid zal geen sprake zijn! Vooral op de grote kantoren wordt strikt gelet op individuele kwaliteit.
Aliyaah

Aliyaah

Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvA

BerichtGeplaatst: vr 02 feb 2007 13:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Daar ga ik dus verandering in brengen!!!

This girl is even going to beat Moszkowicz!!

Embarassed
D Error

Leeftijd: 44
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG

BerichtGeplaatst: vr 02 feb 2007 13:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Aliyaah schreef:

Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed

Thats the spirit girl, beat them all! hahahahaha

Persoonlijk vind ik dat op termijn elke beroepsgroep een afspiegeling van de samenleving moet zijn, ook de ambachtelijke beroepsgroepen. Voordat het gerealiseerd wordt duurt het nog wel een tijdje ben ik bang.

Maar ja, je moet mensen ook prikkelen voor dit beroep, het is vaak abstract en gaat eigenlijk pas leven wanneer je de praktijk eraan kunt koppelen. Veel scholieren zien dat niet zitten, en er zijn ook niet veel studenten die op middelbare scholen over deze beroepsgroep en opleiding vertellen ect, en jammer genoeg heeft het overgrote deel van de mensen met exotische achtergrond niet het opleidingsniveau om aan de universiteit te beginnen. Je schrikt gewoon als je de cijfers ziet van de verhouding VWO-HAVO-VMBO tov de mensen met exotische achtergrond. Dit is ook een grote oorzaak van het probleem. Ik hoop dat het aankomende decenia gaat veranderen en verbeteren.
Aliyaah

Aliyaah

BerichtGeplaatst: vr 02 feb 2007 14:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

right back at ya bro!!!!!!! Cool Cool

Dit is echt leuk: registreer je hier!!http://www.moneymiljonair.nl/registreren.php?ref=krimo
Pax et iustitia

Pax et iustitia

BerichtGeplaatst: vr 02 feb 2007 18:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Aliyaah schreef:

Of dat nu zo verstandig is weet ik niet Laughing . Tenzij je natuurlijk van media-aandacht houdt.

Aliyaah

BerichtGeplaatst: vr 02 feb 2007 20:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Pax et iustitia schreef:
Aliyaah schreef:

Of dat nu zo verstandig is weet ik niet Laughing . Tenzij je natuurlijk van media-aandacht houdt.

wuahahaha... en waarom zou dat niet zo verstandig zijn?? Laughing Laughing

& over dat media aandacht geval.... daar komen we later wle op terug Razz Cool Laughing

Dit is echt leuk: registreer je hier!!http://www.moneymiljonair.nl/registreren.php?ref=krimo
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 105
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: vr 02 feb 2007 22:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Smile Aliyaah,

Hou er even rekening mee dat Bram niet meer zo heel erg lang advocaat wil zijn, zo ik heb begrepen uit een interview in de Volkskrant magazine.
Aliyaah

Aliyaah

BerichtGeplaatst: za 03 feb 2007 19:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

JetKroket schreef:
Smile Aliyaah,

Hou er even rekening mee dat Bram niet meer zo heel erg lang advocaat wil zijn, zo ik heb begrepen uit een interview in de Volkskrant magazine.

Aight Cool Cool Zo mag ik het horen!! wuhahaha.... zodra de tijd rijp is... sla ik mijn slag!!!! Cool Cool

JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 105
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: za 03 feb 2007 21:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hij heeft hulp nodig!!!!!:

Bram vs. Jort

Uitgegeven: 3 februari 2007 08:53
Laatst gewijzigd: 3 februari 2007 12:10

Bram Moszkowicz heeft Jort Kelder voor de rechter gesleept. Hij vindt dat Kelder zijn eer en goede naam heeft beschadigd door hem een maffiamaatje te noemen. Dinsdag staan de kemphanen tegenover elkaar in de rechtszaal. Moet Jort Kelder bang zijn? "Welnee," beweert Christiaan Alberdingk Thijm.

Centraal Beheer Achmea had enige jaren geleden een geestig spotje in de reeks "Even Apeldoorn bellen". Een jonge jongen rijdt een Jaguar aan; heel rustig stappen de twee passagiers uit. Het zijn vader en zoon Moszkowicz. Zoon grijpt naar de achterkant van zijn nek - hij heeft pijn. Dat zal wel een flinke whiplash worden, is de suggestie. De brokkenmaker kan zijn borst nat maken voor een stevig robbertje vechten in de rechtszaal. De boodschap van het spotje: met vader en zoon Moszkowicz kan je beter geen ruzie maken. Tenzij je goed verzekerd bent natuurlijk.

Holleeder

Sinds ruim een week weet Quote-hoofdredacteur Jort Kelder hoe het is om ruzie te maken met Bram Moszkowicz. Kelder maakte Moszkowicz in het televisieprogramma "De wereld draait door" het verwijt dat hij de belangen van Willem Holleeder behartigt, terwijl hij in het verleden de advocaat was van wijlen Willem Endstra. Zoals bekend, wordt Holleeder ervan verdacht Endstra te hebben afgeperst.

Volgens Kelder heeft Moszkowicz een conflicterend belang door Holleeder te verdedigen, aangezien hij dat alleen met succes kan doen door zijn voormalige cliënt Endstra in diskrediet te brengen. Bovendien zou Moszkowicz voor de Holleeder-zaak gebruik maken van stukken die hij van Endstra heeft ontvangen en zo zijn geheimhoudingsplicht schenden.

Maffiamaatje

Nog dezelfde avond ging Bram woest om zich heen slaan. Kelder zou een geborneerde pseudo-journalist zijn die niet weet waar hij het over heeft. Kelder sloeg onmiddellijk terug door Moszkowicz een maffiamaatje te noemen en te beweren dat Moszkowicz zich laat betalen met koffers zwart geld. Met die laatste opmerking heeft Kelder de advocaat in Moszkowicz ontketend. Bram en Jort staan a.s. dinsdag tegenover elkaar in de rechtszaal. "U zal mij leren kennen op een manier waarbij al hetgeen U nu al over mij stelt, zal verbleken." waarschuwde Bram in een brief aan Kelder.

Moet Jort bang zijn voor Bram? Welnee. Moszkowicz vormt in de zaak tegen Kelder geen enkel gevaar. U moet weten dat er een scherpe scheidslijn loopt tussen strafrechtadvocaten en civiele advocaten. De laatste categorie behandelt zaken die - kortweg - tussen burgers onderling gaan. Strafrechtadvocaten verdedigen vermeende boeven en trekken ten strijde tegen het Openbaar Ministerie.

Door de buitensporige media-aandacht die strafrechtadvocaten krijgen, ontstaat wel eens het onjuiste beeld dat alle advocaten boeven beschermen. Strafrechtadvocaten bevinden zich echter in de grote minderheid. Moszkowicz mag een briljant strafrechtadvocaat zijn, van het civiele recht heeft hij geen kaas gegeten.

Limburgs mondje

De procedure van a.s. dinsdag tegen Kelder is een civiele zaak. Die zal Moszkowicz niet winnen. Toegegeven, de uitspraken van Kelder zijn niet mals. Maar ook Bram heeft laten zien niet op zijn Limburgse mondje te zijn gevallen. In het publieke debat is het soms nodig je stevig uit te drukken. Vooral als het zaken betreft waar velen niet over durven te spreken, zoals over Willem Holleeder.

Dapper

Het is dapper van Kelder dat hij de discussie over het belangenconflict van Moszkowicz heeft aangezwengeld. De vrijheid van meningsuiting beschermt juist degene die controversiële onderwerpen op de agenda plaatst, ook als hij zich daarbij stevig uitdrukt. Bovendien moet Moszkowicz als bekende Nederlander wel tegen een stootje kunnen. Hij doet er beter aan het kort geding tegen Kelder in te trekken en zich te concentreren op zaken waar hij echt verstand van heeft: de zaken van zijn cliënten.

Bron: www..nu.nl
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43

BerichtGeplaatst: zo 04 feb 2007 14:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lekker objectief stukje... Sleepy

En fijn dat het verschil tussen strafrechtadvocaat en civiele advocaat nog even goed uitgelegd wordt! Wink
Chilleeh

Chilleeh

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 09 feb 2007 19:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

D Error schreef:

Succes ermee! Trouwens ik weet dat er wel aardig wat allochtonen (ik vind dat zo`n raar woord) ehm, Nederlanders met een exotische achtergrond Wink op dit moment actief zijn met een rechterlijke opleiding en als griffiers. Maar de advocatuur is geen goede afspiegeling van de maatschappij. Ook als ik in de collegebanken zit valt mij deze wanverhouding op. Erg jammer, want dat betekent dat er in de nabije toekomst ook niet veel zal veranderen. (De verhouding is daar dan +- 30 nederlanders met exotische achtergrond tegen 500 zonder exotische achtergrond)

Van een soort deurbeleid zal geen sprake zijn! Vooral op de grote kantoren wordt strikt gelet op individuele kwaliteit.

Als ik in de collegezaal rondkijk dan zie ik wel een redelijke afspiegeling van de Nederlandse maatschappij. Ik studeer overigens in Rotterdam, misschien maakt dat verschil. Waar studeer jij?
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 42
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 09 feb 2007 20:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
D Error
Leeftijd: 25
Geslacht:
Sterrenbeeld:
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG

Groningen dus... dus wellicht ligt dat i.d.d. aan de locatie van de uni?
Pet Shop Boys - Integral
Verstuur e-mail MSN messenger
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43

BerichtGeplaatst: do 15 feb 2007 22:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Moszcowicz heeft de zaak tegen Kelder in eerste aanleg verloren. Wat daarvan ook zij, vind ik de 'toevoeging' van de rechter wel merkwaardig. Deze stelde dat de relatie tussen de advocaat en Endstra en Holleeder niet louter zakelijk was. Ik heb de uitspraak zelf niet gelezen, maar wat dat toevoegt..?
Zwartmakerij door de zittende magistratuur?

bron
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 6 van 9 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds