|
Auteur |
Bericht |
Popeye
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 07 nov 2005 11:37 Onderwerp: Voorbeeld samenwerkingsovereenkomst |
|
|
Heeft iemand misschien een voorbeeld samenwerkingsovereenkomst specifiek voor binnen de ICT. Ik ben namelijk een samenwerking aangegaan (software ontwikkeling) met twee andere partijen en we willen graag zaken zwart op wit zetten. Met name zaken m.b.t. toekomstige winstverdeling, licentie en eigendomsrechten programmatuur willen we beschrijven zodat evt onduidelijkheden later hieromtrent kunnen worden voorkomen. Ook algemene tips zijn uiteraard zeer welkom. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: ma 07 nov 2005 11:40 Onderwerp: Re: Voorbeeld samenwerkingsovereenkomst |
|
|
Popeye schreef: | Heeft iemand misschien een voorbeeld samenwerkingsovereenkomst specifiek voor binnen de ICT. Ik ben namelijk een samenwerking aangegaan (software ontwikkeling) met twee andere partijen en we willen graag zaken zwart op wit zetten. Met name zaken m.b.t. toekomstige winstverdeling, licentie en eigendomsrechten programmatuur willen we beschrijven zodat evt onduidelijkheden later hieromtrent kunnen worden voorkomen. Ook algemene tips zijn uiteraard zeer welkom. |
Wat jij wil is een voorbeeld van een constructie/contract waar je over het algemeen redelijk voor moet betalen.
Nu ben ik zelf een groot BV-liefhebber, dus als er ook maar een beetje belangen in het spel zijn, giet de hele boel in een BV, laat een notaris in de statuten al die dingen opnemen waar jullie aan hechten. |
|
|
|
 |
Michael Dekkers
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: do 10 nov 2005 18:34 Onderwerp: |
|
|
Je kan de Algemene Voorwaarden van de FENIT (instituut voor ICT) eens bekijken, daar staan een aantal zeer goed geregeld. Die mag je niet vrij gebruiken (ze zijn beschermd met copyright), maar kunnen wel dienen als leidraad voor je eigen versie.
Een BV kost 18.000 euro, een gemiddelde IT-notaris/-advocaat is zo duur niet. Mijn advies als je het goed wilt regelen is dan ook om het aan een professional over te laten. Als je dat niet wilt biedt "Davilex Juridische Documenten" voor nog geen 50 euro een oplossing; maar de vraag is hoe goed die oplossing is  |
|
|
|
 |
|