Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Volkshuisevest...
Psychiatrie
Seeking CIPD a...
kan zakelijk h...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 19 jun 2025 16:44
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

sexueel misbruik
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
maula

Leeftijd: 46
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: wo 19 okt 2005 17:35    Onderwerp: sexueel misbruik Reageer met quote Naar onder Naar boven

(ik ga niet teveel in details treden dit omdat alles erg pijnlijk is,graag jullie begrip daarvoor)

Op 20 september jl is mijn 4 jarige dochter sexueel misbruikt door 2 jongens van 8 jaar.
Diezelfde avond ben ik er achter gekomen en heb ik ook de politie ingeschakeld.toen de agenten kwamen heb ik mijn verhaal gedaan.
Aan het einde van het verhaal werd er gezegd: de politie belt u zo snel mogelijk. Bij de vraag wat "zo snel mogelijk" inhoudt kreeg ik als antwoord: nou mevrouw als er nu iemand verkracht word gaat dat natuurlijk voor.
Jullie kunnen begrijpen dat dit een opmerking is waar ik natuurlijk geen zak mee kan (ik heb overigens 3 getuigen + de andere agent die deze opmerking gehoord hebben) en mij erg deed verbazen en ergens pijnlijk ervaren werd..
De 20ste zijn de agenten wel naar 1 van de jongens geweest en die heeft bekend.
Vervolgens kreeg ik op de woensdag erna (21 september) een telefoontje van de politie met alleen de mededeling dat ze de aangifte ontvangen hadden en dat ik er vrijdags over terug gebelt zou worden.
Vrijdags heb ik natuurlijk met spanning op een telefoontje zitten wachten,om kwart voor 4 's middags was ik nog niet gebeld dus heb ik zelf maar naar de politie gebeld.toen kreeg ik te horen : de meneer zou u bellen en dat gebeurd nog wel voor 5 uur. Ja hoor om kwart voor 5 belde een agent met de vraag of ik de adres gegevens had van de andere dader.
Ik ben in het bezit van zijn naam en telefoonnummer van zijn moeder maar adres niet, deze gegevens had ik al aan de agenten gegeven die bij mij thuis waren geweest.
Ik moest op maandag op het politie buro komen om een verklaring af te leggen (nog steeds geen slachtoffer hulp aangeboden gekregen).
Die maandag ben ik om 1 uur 's middags naar het buro gegaan want ik had een afspraak met die agent. Tijdens het verhoor heb ik eerst het hele levens verhaal van mijn dochter moeten vertellen (wat mij niet relevant lijkt gezien hetgeen ik voor kwam ,maar goed).
Ik heb 4 uur lang op het buro gezeten om een verklaring af te leggen.
Weer werd mij gevraagd naar de adres gegevens van de andere dader (en anders hadden ze ook de moeder kunnen bellen neem ik aan).
Die heb ik niet dus kan ik ook niet geven,en lijkt mij ook een taak van de politie om die te vinden.
En kreeg ook eindelijk slachtoffer hulp aangeboden.
Ik had ze al wel zelf gebeld maar kreeg te horen dat de politie mij moest doorverwijzen.
Al met al heeft de politie er 10 dagen over gedaan om slachtofferhulp in te schakelen.
Toen de vrouw van slachtoffer hulp bij mij thuis kwam was zij zeer verbaasd over dat het allemaal zo lang moest duren en dat ik het levens verhaal van mijn dochter moest "verklaren". Is dit de normale gang van zaken????
We zijn inmiddels 4 weken verder en de politie heeft nog steeds niks onder nomen, vorige week belde ze mij weer voor de adres gegevens van de andere dader.
Toen werd ik echt kwaad, ik had ze tenslotte het telefoonnummer al lang en breed gegeven dus ze hadden al lang naar die moeder kunnen bellen (zij is een bekende van mij).
De moeder (bekende van mij) belde mij afgelopen zondag op met de vraag of ik nog naar de politie was gegaan, want zij had nog steeds niks vernomen van de politie.

Ik ben zo ontzettend kwaad op de politie en vind dat ze zich eigen erg laks gedragen en vind dat ze flink aan het falen zijn.

1 van de dadertjes woont 3 huizen verder en mijn dochter word elke dag met hem geconfronteerd.
Iedereen leert zijn kind dat als iemand erg stout is de politie gebeld word en diegene met de politie mee moet, maar nu is er nog steeds niks gebeurd. De jongens zijn nog steeds niet op het buro geweest om hun verhaal te doen, en mijn dochter komt elke dag weer binnen: "mama hij loop nog buiten,mama jij heb toch de politie gebeld omdat hij stout is waarom mag hij buitenspelen en krijgt hij geen straf???"

Jullie zullen vast kunnen begrijpen dat dit geen situatie is voor een kind van 4.
Ik ben langzaamaan aan het einde van mijn latijn en ik weet niet wat ik doen kan om mijn dochter gerust te stellen, en haar te laten geloven dat de politie echt wel bezig is met een straf bedenken (nou heb ik er zelf een hard hoofd in of de politie bezig is maar ja wat moet ik mijn dochter dan vertellen?)

Wat is de normale gang van zaken in dit soort gevallen?
Is het normaal dat de politie na 4 weken nog steeds geen contact heeft opgenomen met de daders???
Is het normaal dat ik nergens over geinformeerd word???
Wat kan ik verder doen om mijn dochter een veilig gevoel te geven,kan ik op deze indicatie bij de woningbouwvereniging een ander huis vragen?
En heb ik daar dan ook recht op??
En moeten ze daar in meewerken in het belang van mijn dochter (ze word namelijk ook erg gepest door het jongere zusje en broertje van 1 van de daders).
Wat word er ondernomen tegen kinderen die zulke dingen doen?
Ik weet dat hun gezien de te jonge leeftijd van 8 jaar (bijna 9) niet strafrechtelijk vervolgd kunnen worden en dat kids daar minimaal 12 jaar voor moeten zijn. Maar word er dan helemaal niks gedaan??
Is mijn dochter nu voor haar leven "verminkt" zonder dat de jongens daar op enige wijze tot verantwoording voor worden geroepen?
Mijn dochter kan dan wel pas 4 jaar zijn maar zij weet heel goed dat wat de jongens gedaan hebben heel erg stout is.
Kan ik een klacht indienen tegen de politie en zijn jullie van mening dat deze klacht dan terecht is?
Want als ik bel naar de politie met de vraag waarom het zo lang duurd krijg ik als antwoord: ja er gaat nu eenmaal tijd in zitten...
Waar gaat tijd inzitten??? 1 jongen heeft toch bekend (lijkt me duidelijke zaak dan) de andere is nog steeds niks gevraagd, en die moeder wil ook weleens weten wat haar zoon al dan niet gedaan heeft en zij begrijpt ook niet dat de politie nog steeds geen contact heeft opgenomen met haar.
(zelfs niet telefonisch)
Beetje raar toch dat er een aanklacht ligt tegen een kind en de ouders daarvan op de hoogte zijn maar de politie bevestig dat niet door die ouders te bellen en daar verhaal te halen?

Ik hoop dat er hier mensen zijn die mij antwoord kunnen geven op mijn vragen want op het moment word ik alleen maar kwader en kwader van machteloosheid en van de politie word ik ook geen donder wijzer.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: do 20 okt 2005 5:55    Onderwerp: Re: sexueel misbruik Reageer met quote Naar onder Naar boven

maula schreef:
(ik ga niet teveel in details treden dit omdat alles erg pijnlijk is,graag jullie begrip daarvoor)

Natuurlijk volledig begrijpelijk

Quote:
Met de vraag of ik de adres gegevens heb van de andere dader..ik ben in het bezit van zijn naam en telefoonnummer van zijn moeder maar adres niet,deze gegevens had ik al aan de agenten gegeven die bij mij thuis waren geweest.

Als de desbetreffende agent die gegevens heeft doorgegeven zou de (tweede) agent niet hoeven te vragen naar zijn adres.
En wanneer die gegevens zijn doorgegeven hoeven ze u niet te bellen om de adresgegevens, dat kan de politie vrij eenvoudig achterhalen op basis van een naam en (vast) telefoonnummer. (Ook geheime nummers)
Quote:

Toen de vrouw van slachtoffer hulp bij mij thuis kwam was zeer verbaasd over dat het allemaal zo lang moest duren en dat ik het levens verhaal van mijn dochter moest "verklaren". is dit de normale gang van zaken????

Ik kan (gelukkig) niet uit ervaring spreken, maar het lijkt mij niet relevant.
Dit zou op zich wel relevant kunnen zijn als de politie probeert na te gaan of uw dochter een (voor)geschiedenis heeft van (fantasie)verhalen.
(Hiermee probeer ik het handelen van de politie niet goed te praten, maar dit zou het geval kunnen zijn.)
Quote:
De moeder (bekende van mij) belde mij afgelopen zondag op met de vraag of ik nog naar de politie was gegaan..want zij had nog steeds niks vernomen van de politie.
Dat is wel vreemd.

Quote:
1 van de dadertjes woont 3 huizen verder en mijn dochter word elke dag met hem geconfronteerd.

Dit kan inderdaad vergaande gevolgen hebben voor een opgroeiend kind Confused
Quote:

iedereen leert zijn kind dat als iemand erg stout is de politie gebeld word en diegene met de politie mee moet.

Dit is in het geval van een 8 jarige dader niet zo evident.
In dat soort gevallen wordt er omzichtig te werk gegaan (in het belang van het dadertje).
Maar inderdaad (zeer) vervelend voor het slachtoffer en diens familie.
Quote:

maar nu is er nog steeds niks gebeurd.
De jongens zijn nog steeds niet op het buro geweest om hun verhaal te doen.

Dat is inderdaad vreemd, maar het kan natuurlijk zo zijn dat ze wel op het bureau zijn geweest maar dat u het niet weet.

Quote:
Wat is de normale gang van zaken in dit soort gevallen..
is het normaal dat de politie na 4 weken nog steeds geen contact heb opgenomen met de daders???

Zoals ik al zei (gelukkig) heb ik dit soort situatie nog nooit meegemaakt, maar vier weken niet handelen lijkt mij niet opportuun in dit (soort) geval(len).
Quote:

Wat kan ik verder doen om mijn dochter een veilig gevoel te geven,kan ik op deze indicatie bij de wonijngbouw een ander huis vragen?heb ik daar dan recht op??en moeten ze daar in mee werken in het belang van mijn dochter (ze word namelijk ook erg gepest door het jongere zusje en broertje van 1 van de daders)

Het lijkt me dat je inderdaad zou kunnen verhuizen,maar of je hierdoor een urgentieverklaring krijgt lijkt mij onwaarschijnlijk. (Sorry)
Quote:
wat word er ondernomen tegen kinderen die zulke dingen doen???

In het geval van 8 jarige daders wordt er tegenover hen niet veel ondernomen.
Waarschijnlijk krijgen ze een leerstraf of iets dergelijks en moeten ze samen met de familie een bepaald leertraject doorlopen.
Zoals je (hopelijk) begrijpt is een dergelijke situatie met je eigen kind als dader ook de nachtmerrie van iedere ouder.
De ouders zullen in ieder in hoge mate betrokken worden bij de "bestraffing" van de dadertjes in de vorm van een soort gezins leertraject. (Het is geen gezinstherapie maar daar lijkt het wel op.)

Quote:

Kan ik een klacht indienen tegen de politie en zijn jullie van mening dat deze klacht dan terecht is???

Of dat de klacht terecht is is moeilijk te beoordelen zonder alle feiten te kennen (data, procesverbalen, hoe heeft de politie gehandeld, wat heeft de politie gedaan tot nu toe, wanneer heeft de politie gehandeld etc.
Het is in ieder geval mogelijk een klacht in te dienen als de politie helemaal niet handeld naar aanleiding van je aangifte.

Concluderend kan ik je alleen sterkte wensen en mocht je (nog) meer vragen hebben naar aanleiding van (mogelijke) ontwikkelingen schroom niet je vraag te stellen.
Ik denk dat ik namens alle Rechtenforum leden kan spreken als ik zeg dat wij (voor zover wij kunnen) je met raad en daad zullen bijstaan.
maula

BerichtGeplaatst: do 20 okt 2005 8:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hartstikke bedankt voor je antwoord...
de jongens hoevwen voor mij ook niet naar de "gevangenis" maar ik vind wel dat er "iets"gebeuren moet al is het maar een gesprekje op het buro (politie maakt vaak toch indruk op kinderen)dat ze zoiets nooit meer mogen doen..dat het dan ook iets is richting mijn dochter dat zij het idee krijgt dat er wel wat gebeurd...

ik kan me goed voorstellen dat het voor de ouders ook vreselijk is als het je kind is die zoiets doet...1 van de daders is tenslotte een bekende van mij dat maakt het nog wat moeilijker....

het feit dat mijn achternaam "bekend"is bij de politie(voor alle duidelijkheid ik ben nog nooit veroordeeld door een rechter en heb ook geen strafblad) en het feit dat de bio vader van me dochter een "beruchte bekende"van de politie(hij heeft mij jaren geleden geprobeerd neer te steken en daar wilde ik toen aangifte van doen maar wilde ze niet opnemen omdat hij de mes niet door gestoken had,uit woede hierover ben ik toen wel bijna gearresteerd geweest voor "ordeverstoring in een openbaar gebouw") is zou dat er mee te maken kunnen hebben dat ik haar levens verhaal moest "verklaren"?

want zelfs als dat zo is,dan mag mijn dochter toch niet de dupe worden van het probleem dat ik jaren geleden heb gehad met de politie hier????
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

BerichtGeplaatst: do 20 okt 2005 9:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat zou niet een reden mogen zijn, maar ja politie agenten zijn net mensen af en toe Wink ook zij hebben af en toe hun twijfels,
Eva

Eva

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

BerichtGeplaatst: do 20 okt 2005 13:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nemine Contradicente schreef:

Quote:
Waarschijnlijk krijgen ze een leerstraf of iets dergelijks en moeten ze samen met de familie een bepaald leertraject doorlopen.

Je impliceert hiermee dat ze dus wel iets móeten doen. Maar dat lijkt mij niet juist. Kinderen onder de twaalf jaar kunnen gewoon niet strafrechtelijk worden vervolgd en dus ook nergens toe worden gedwongen.
Er is wel een speciale STOP-reactie in het leven geroepen. Deze is van toepassing op twaalfminners die een strafbaar feit plegen. Het houdt in dat de kinderen dan maximaal 10 uur meedoen aan een activiteit met pedagogische strekking. Maar dit kan alleen met toestemming van de ouders. Zij kunnen hier dus op geen enkele manier toe gedwongen worden.
Wat wel kan gebeuren en wat vaak beter is is dat er via de civielrechtelijke manier wordt gekeken naar een oplossing. Een kind van 8 gaat niet zomaar iemand misbruiken, dit is praktisch altijd het gevolg van iets wat het kind heeft meegemaakt. Dit kan soms aan de gezinssituatie liggen wat eventueel kan betekenen dat het kind bijv. onder toezicht wordt gesteld. Dit is wel een vergaande maatregel dus dit wordt niet zomaar gedaan. Het kan natuurlijk ook dat het kind iets van buiten het gezin heeft meegemaakt en verder gewoon goed wordt verzorgd. Dan zouden de ouders er goed aan doen hulp te zoeken voor het kind.
Céline

Céline

Studieomgeving (BA): HZu

BerichtGeplaatst: do 27 okt 2005 11:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eva schreef:
Nemine Contradicente schreef:

Quote:

Je impliceert hiermee dat ze dus wel iets móeten doen. Maar dat lijkt mij niet juist. Kinderen onder de twaalf jaar kunnen gewoon niet strafrechtelijk worden vervolgd en dus ook nergens toe worden gedwongen.
Er is wel een speciale STOP-reactie in het leven geroepen. Deze is van toepassing op twaalfminners die een strafbaar feit plegen. Het houdt in dat de kinderen dan maximaal 10 uur meedoen aan een activiteit met pedagogische strekking. Maar dit kan alleen met toestemming van de ouders. Zij kunnen hier dus op geen enkele manier toe gedwongen worden.
Wat wel kan gebeuren en wat vaak beter is is dat er via de civielrechtelijke manier wordt gekeken naar een oplossing. Een kind van 8 gaat niet zomaar iemand misbruiken, dit is praktisch altijd het gevolg van iets wat het kind heeft meegemaakt. Dit kan soms aan de gezinssituatie liggen wat eventueel kan betekenen dat het kind bijv. onder toezicht wordt gesteld. Dit is wel een vergaande maatregel dus dit wordt niet zomaar gedaan. Het kan natuurlijk ook dat het kind iets van buiten het gezin heeft meegemaakt en verder gewoon goed wordt verzorgd. Dan zouden de ouders er goed aan doen hulp te zoeken voor het kind.

De STOP-reactie valt onder bureau Halt en een zedendelict wordt niet via bureau Halt afgewerkt. Dat is een te intensief vergrijp...
Ze zouden normaal gesproken dan naar de officier van justitie gestuurd worden, maar aangezien ze nog geen 12 zijn, zijn ze strafrechterlijk niet aansprakelijk.
Enige mogelijkheid daarin lijkt mij de richting van bureau Jeugdzorg...

Succes

Sprak de stagiaire van bureau Halt Cool
Bekijk de homepage MSN messenger
maula

BerichtGeplaatst: do 27 okt 2005 12:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik heb van slachtoffer hulp begrepen dat alles door gestuurd is naar de officier van justitie..de politie hier weet zelf niet eens wat de procedure in zulke zaken zijn Confused

gisteren (5 weken na dato Shocked ) zijn de daders pas verzocht om met hun ouders op het politie buro te verschijnen....

de politie heeft slachtoffer hulp toegezegd dat ik voor het einde van de week bericht van hun krijg over hoe verder...
Eva

Eva

Leeftijd: 43
Studieomgeving (BA): UvA

BerichtGeplaatst: za 29 okt 2005 0:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik weet niet of het daarom niet onder de STOP-reactie zou vallen hoor. Als delicten voor HALT te zwaar zijn is dat geen probleem want dan vallen ze gewoon ergens anders onder ( namelijk naar de OvJ). Maar aangezien er voor twaalfminners voorderest niks is lijkt het me dat ze best de STOP-reactie aan kunnen bieden. Het alternatief is namelijk niks, dus waarom niet? Maar zoals ik al zei, allemaal op vrijwillige basis....
Rikusu

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

BerichtGeplaatst: za 29 okt 2005 13:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Civielrechtelijk moet het mogelijk zijn om (op grond van onrechtmatige daad - schending van lichamelijke integriteit) iets te bereiken. Feit is wel dat je op die manier eigenlijk de ouders aansprakelijk stelt (als wettelijke vertegenwoordigers van hun kinderen) en het zeer de vraag is in hoeverre die kinderen (de daders) daar iets van meekrijgen. Het is net wat je wilt, natuurlijk - zo'n civielrechtelijk proces kan misschien ook belastend zijn voor zowel jou als de tegenpartij en het is van tevoren lastig te zeggen wat je er precies mee zou kunnen bereiken (althans door mij op dit moment Wink).
Verstuur e-mail
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

BerichtGeplaatst: di 01 nov 2005 14:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Rikusu schreef:
zo'n civielrechtelijk proces kan misschien ook belastend zijn voor zowel jou als de tegenpartij

Gezien het hier gaat om een zedendelict met érg jonge kinderen lijkt het mij niet opportuun om een (langlopende) civiele zaak te starten.
Dat kan ernstig zielenleed opleveren voor een (klein) kind als die een traumatische ervaring moet herbeleven.
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: di 01 nov 2005 22:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Maula, wat een echt nare situatie zeg! Zo je verhaal lezend komt bij mij de gedachte op dat het erg jammer is dat er nu zo veel tijd overheen is gegaan. En verder de vraag of er niet intensief contact is tussen jou en de andere moeders. Dit soort zaken kan natuurlijk al heel strak worden aangepakt in gezinsverband. Wat is er bijv. op tegen als moeder het jongetje eens een tijdje had binnengehouden?? (er van uitgaand dat moeder jouw verhaal gelooft).

Misschien kun je een brief schrijven naar het Arrondissementsparket waarin je je beklaagt over het uitblijven van snelle actie in deze zaak.
maula

BerichtGeplaatst: di 01 nov 2005 23:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Beste Maula, wat een echt nare situatie zeg! Zo je verhaal lezend komt bij mij de gedachte op dat het erg jammer is dat er nu zo veel tijd overheen is gegaan. En verder de vraag of er niet intensief contact is tussen jou en de andere moeders. Dit soort zaken kan natuurlijk al heel strak worden aangepakt in gezinsverband. Wat is er bijv. op tegen als moeder het jongetje eens een tijdje had binnengehouden?? (er van uitgaand dat moeder jouw verhaal gelooft).

Misschien kun je een brief schrijven naar het Arrondissementsparket waarin je je beklaagt over het uitblijven van snelle actie in deze zaak.

De moeder van de jongen van 3 huizen verder isde dag erna wel hier geweest om te vragen hoe het met min dochter gaat verder heb ik van hun uit niks meer gehoord..
de andere moeder is een bekende van mij ook wij hebben al die weken geen contact gehad dit omdat de politie heb gezegd dat het niet mag in het belang van het onderzoek...
slachtofferhulp zit de politie aardig in de nek en zijn het absoluut niet eens met hoe de zaken verlopen...
ik heb vandaag pas telefonisch vernbomen dat ze de jongens nog een keer op het buro laten komen en dat er waarschijnlijk iets via jeugdzorg gaat gebeuren maar de ouders daar weer toestemming voor moet geven...dus al met al ben ik nog geen steek verder...

ik ben inmiddels wel naar de woningbouw geweest,daar werd gezegd dat als de politie dicht hele verhaal bevestig ik eventueel wel een ander huis toe gewezen kan krijgen in een andere wijk.dus dat is opzich wel positief nieuws....

ik ben ook zeker van plan om een klacht in te dienen en slachtofferhulp ook,maar ik merk wel nu ik de politie dit al eerder heb laten weten dat ik ontevreden ben ze niet bepaald vriendelijk meer zijn en nog minder haast lijken te maken...

ik weet niet wat ik van de situatie moet denken maar ben absoluut niet te spreken over het gedrag en de gang van zaken van de politie hier Mad
michelle

Leeftijd: 77
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: za 05 nov 2005 22:48    Onderwerp: misbruik Reageer met quote Naar onder Naar boven

lieve moedr, begrijp je frustratie. heb hetzelfde meegemaakt, maar dan met twee volwassen mannen. ook mijn dochter leed en lijd nog. je kan het niet wegnemen. wat ik je wil aanraden? concentreer je op je kind. wees voor haar aanwezig, de politie doet haar werk, maar de jongens zijn nog jong. het moet voorzichtig, snap je. kom tot rust, heb vertrouwen inde afhandeling, laat het over aan deze mensen, en knuffel je kind, zij heeft je nu nodig, liefs en sterkte, michelle. Shocked
maula

BerichtGeplaatst: za 05 nov 2005 23:26    Onderwerp: Re: misbruik Reageer met quote Naar onder Naar boven

michelle schreef:
lieve moedr, begrijp je frustratie. heb hetzelfde meegemaakt, maar dan met twee volwassen mannen. ook mijn dochter leed en lijd nog. je kan het niet wegnemen. wat ik je wil aanraden? concentreer je op je kind. wees voor haar aanwezig, de politie doet haar werk, maar de jongens zijn nog jong. het moet voorzichtig, snap je. kom tot rust, heb vertrouwen inde afhandeling, laat het over aan deze mensen, en knuffel je kind, zij heeft je nu nodig, liefs en sterkte, michelle. Shocked

hoi michelle

bedankt voor je reactie...
ik ben er ook echt voor mijn dochter maar het langzame werk van de politie en de vragen van mijn dochter waarom er nog niks gedaan is zijn gewoon erg frustrerend...

als zelfs slachtoffer hulp vind dat de politie hun werk niet goed doen in deze dan wil dat ook wel wat zeggen neem ik aan...

met een beetje geluk krijgen we een ander huis (dat is wat mijn dochter ook steeds meer wilt,weg uit deze buurt) en dan hoop ik dat het met haar ook beter zal gaan....

in ieder geval harstikke bedankt voor je steun betuiging... Very Happy
Hanifa

Leeftijd: 51
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2005 9:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maula, allereerst heel erg veel sterkte voor jou en je dochter.

Wat ik je als tip wil meegeven is het volgende. Zorg dat je een afspraak krijgt met jullie burgemeester. Als het goed is heeft deze een spreekuur voor burgers (ik werk zelf bij de gemeente) en kun je daar terecht om met hem of haar te spreken. Dit is niet openbaar maar gewoon afgezonderd.

De burgemeester heeft elke week (bij ons is dat op maandag) overleg met de hoofdcommissaris van politie en het lijkt mij dat je zeer zeker moet proberen om hier jouw beklag neer te leggen. HOe de gang van zaken is gegaan zint me geenszins. En zeker in het geval van een moeder en zo'n klein kind, dit kan gewoon niet.

Verder vroeg ik me af, iemand zegt dat kinderen onder de 12 niet vervolgd mogen worden. Maar heel vaak zie je juist wel dat dit gebeurd. Door bv. de kinderrechter. Lijkt mij dat dit een goede zaak daarvoor is. Want hoeveel redenen er ook in iemands leven zijn, het mag nooit een excuus zijn tot deze daden. En juist op jonge leeftijd moet je nog kunnen buigen en dat moet men dan zeker doen.

Nogmaals heel erg veel sterkte!
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds