|
Auteur |
Bericht |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 12 nov 2005 0:07 Onderwerp: |
|
|
Als ze hem in de cel zetten worden de zakken toch leeggehaald? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: za 12 nov 2005 0:13 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Als ze hem in de cel zetten worden de zakken toch leeggehaald? |
In de cel voor een betekening ? Ik hoop 't niet  |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 12 nov 2005 0:20 Onderwerp: |
|
|
Ik citeer topic starter:
Quote: | ook terwijl ik in de cel zat te wachten hoor ik mijn laptopaan gaan enlater weer uit door dat de batt leeg was.
mogen zezomaar in me laptopkijken ? |
Toen hij toch op het bureau was is men ongetwijfeld even gaan kijken of er nog post voor hem was ....  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
JBA
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 12 nov 2005 1:05 Onderwerp: |
|
|
Ik vermoed dat hij mee is genomen omdat er ook een bedrag wel betaald moest worden. Enkel voor een betekening wordt je niet mee genomen. |
|
|
|
 |
mjp
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 12 nov 2005 16:59 Onderwerp: |
|
|
JBA schreef: | Heb nog wel een vraag over de wiet.
Hoe kwam men precies in bezit van de wiet (bijv. fouilliering of gaf je het zelf)?
Was er aanleiding om aan te nemen dat je wiet bij je had?
Groeten,
Jerry |
eenmaal op het buro aangekomen moest ik de cel in tot het papier werk in orde was , e moest toen mijn spullen afgeven ook werd ik gefoulieerd
op mijn vraag waar dit alles voor nodig was kreeg ik te horen dat dat moest als ze iemand in een cel zetten
gr |
|
|
|
 |
mjp
|
Geplaatst: za 12 nov 2005 17:03 Onderwerp: |
|
|
JBA schreef: | Ik vermoed dat hij mee is genomen omdat er ook een bedrag wel betaald moest worden. Enkel voor een betekening wordt je niet mee genomen. |
ja voor een betekening moet je wel degelijk op het buro zijn is mij verteld
ze moeten immers een papier uitprinten en tekenen
gr |
|
|
|
 |
MterHeide
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: ma 14 nov 2005 14:13 Onderwerp: |
|
|
De fouillering voor opsluiting in een cel is standaard. Opzet is ontsnapping en gevaar voor de persoon en anderen te voorkomen. De wettelijke basis is er, en deze fouillering mag dan ook gewoon uitgevoerd worden.
Dat men overigens wordt vastgezet voor een betekening is niet onlogisch. Het komt erop neer dat men gesignaleerd staat voor aanhouding in verband met een strafbaar feit. Vervolgens wordt men met de dagvaarding heengezonden (in vrijheid gesteld dus).
Wat betreft dat zakje wiet, het aanwezig hebben van wiet is nog altijd strafbaar. Zie artikel 3 van de Opiumwet. Het is alleen zo dat in principe het bezit van een gebruikershoeveelheid (minder dan 5 gram) gedoogd wordt. Dat komt erop neer dat de politie bij aantreffen van deze hoeveelheid, de wiet in beslag mag nemen en vervolgens de zaak seponeert en er verder niets meer mee doet. Is het meer dan die 5 gram, dan zal in de meeste gevallen vervolgd worden. |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: ma 14 nov 2005 16:19 Onderwerp: |
|
|
Maar is het kijken in de laptop in dit geval dan wel rechtmatig? TS wordt toch nergens van verdacht? (als hij voor de betekening in de cel wordt gestopt, wat ik op zih een beetje vreemd vind, maar dat terzijde). _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
mjp
|
Geplaatst: di 15 nov 2005 10:43 Onderwerp: |
|
|
heb vandaag nog even contact gehad met het parket in denhaag en er werd mij verteld dat ik nog niet in bezwaar kan gaan om dat er nog geen parket nr is en ook dus geen zaak.
er is mij geadviseerd om terug te gaan naar het politie buro zelf en daar mijn bezwaar te doen en of me wiet op te halen
wat ik er uit heb begrepen is dat de politie rijswijk nog niets in heeft gestuurd naar het parket.
is dat nu mijn verantwoordelijkheid om daar voor te zorgen dat ze het door sturen naar het parket?
gr |
|
|
|
 |
MterHeide
|
Geplaatst: di 15 nov 2005 11:12 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Maar is het kijken in de laptop in dit geval dan wel rechtmatig? TS wordt toch nergens van verdacht? (als hij voor de betekening in de cel wordt gestopt, wat ik op zih een beetje vreemd vind, maar dat terzijde). |
Bij het controleren zien opsporingsambtenaren op straat alleen maar dat iemand gesignaleerd staat, niet waarvoor. De persoon moet dan worden aangehouden en vervolgens zoekt men uit waarvoor iemand gesignaleerd staat. In dit geval voor het betekenen van de dagvaarding, omdat hoogstwaarschijnlijk problemen bestaan m.b.t. de adresgegevens. Vervolgens mag de persoon dan weer in vrijheid gesteld worden.
Wat betreft die laptop, dat hangt er van af hoe de agenten de situatie ingeschat hebben. Vanaf hier is niet te zeggen of men bijv. het niet vertrouwde of iets dergelijks. Ze zullen niet zomaar de laptop starten.
Wat |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: di 15 nov 2005 17:12 Onderwerp: |
|
|
mjp schreef: | heb vandaag nog even contact gehad met het parket in denhaag en er werd mij verteld dat ik nog niet in bezwaar kan gaan om dat er nog geen parket nr is en ook dus geen zaak. |
Wat werd er nu precies betekend? Een vonnis van de rechtbank? Zo ja: je kunt dan binnen 14 dagen na de betekening in beroep gaan bij de griffie van de Rechtbank. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
mjp
|
Geplaatst: di 15 nov 2005 18:47 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | mjp schreef: | heb vandaag nog even contact gehad met het parket in denhaag en er werd mij verteld dat ik nog niet in bezwaar kan gaan om dat er nog geen parket nr is en ook dus geen zaak. |
Wat werd er nu precies betekend? Een vonnis van de rechtbank? Zo ja: je kunt dan binnen 14 dagen na de betekening in beroep gaan bij de griffie van de Rechtbank. |
sorry meschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest maar het ging om het zakje wiet waar het bezwaar voor was bedoeld voor de betekening kon ik gewoon in bezwaar.
het ging om een vonnis te betekenen er was dus een uitspraak geweest waar ik niet bij was
gr |
|
|
|
 |
MterHeide
|
Geplaatst: di 15 nov 2005 23:01 Onderwerp: |
|
|
mjp schreef: | het ging om een vonnis te betekenen er was dus een uitspraak geweest waar ik niet bij was |
Werd je bij dit vonnis een straf opgelegd? Dat zou de signalering en daaropvolgende aanhouding verklaren. |
|
|
|
 |
mjp
|
Geplaatst: wo 16 nov 2005 9:40 Onderwerp: |
|
|
MterHeide schreef: | mjp schreef: | het ging om een vonnis te betekenen er was dus een uitspraak geweest waar ik niet bij was |
Werd je bij dit vonnis een straf opgelegd? Dat zou de signalering en daaropvolgende aanhouding verklaren. |
jazeker er was een vonnis geweest van 14dgn |
|
|
|
 |
JBA
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 17 nov 2005 21:38 Onderwerp: |
|
|
MterHeide schreef: | tikSimone schreef: | Maar is het kijken in de laptop in dit geval dan wel rechtmatig? TS wordt toch nergens van verdacht? (als hij voor de betekening in de cel wordt gestopt, wat ik op zih een beetje vreemd vind, maar dat terzijde). |
Bij het controleren zien opsporingsambtenaren op straat alleen maar dat iemand gesignaleerd staat, niet waarvoor. De persoon moet dan worden aangehouden en vervolgens zoekt men uit waarvoor iemand gesignaleerd staat. In dit geval voor het betekenen van de dagvaarding, omdat hoogstwaarschijnlijk problemen bestaan m.b.t. de adresgegevens. Vervolgens mag de persoon dan weer in vrijheid gesteld worden.
Wat betreft die laptop, dat hangt er van af hoe de agenten de situatie ingeschat hebben. Vanaf hier is niet te zeggen of men bijv. het niet vertrouwde of iets dergelijks. Ze zullen niet zomaar de laptop starten.
Wat |
Dat is zeker niet waar. De meldkamer ziet in het computersysteem om welke reden iemand gesignaleerd staat. Ook ziet de meldkamer of het bijv. om een openstaande boete gaat en welke bedrag.
Bij een betekenis vermeld de meldkamer dan ook altijd dat het om een NOH vonnis of een OH gaat (niet onheroepelijk of onheroepelijk).
Om gelijk te reageren op een andere post hier: de persoon hoeft zeker niet mee naar het bureau. De politie heeft de beschikking over formulieren die men in de dienstauto kan leggen. Deze kunnen op straat ingevuld worden. Er hoeft dus niet per se geprint te worden. Dit kan natuurlijk wel als men op straat geen formulieren bij had. |
|
|
|
 |
|