Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Boetes CJIB ni...
na-risico verz...
Kindgebonden b...
WOZ waarde bij...
Dive into the ...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 06 dec 2025 23:23
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

na-risico verzekering auto
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Richard53

Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: Vandaag om 16:47    Onderwerp: na-risico verzekering auto Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal.
Zeer lastige vraag, wellicht.
Dit jaar komt er een auto op mijn naam, eingelijk met tegenzin en tegenspraak, ik dien de auto te verzekeren op mijn naam.
Ik verzeker de auto bij een maatschappij, maar zoals ik al zei stond de auto met tegenzin op mijn naam, 2 dagen later belt de politie me met de vraag of ik in die auto rij op dat moment, ik zeg nee dat is die en die en die woont daar en daar, politie was erbij betrokken omdat er aanvankelijk sprake zou zijn van een doorrijding na aanrijding, contact opgenomen met de bestuurder die me een verhaal voorhoud dat de kwestie onderling zou zijn afgedaan, financieel gesproken, ging om een kentekenplaat die er was afgereden bij de benadeelde.
Ik heb de politie nog teruggebeld die avond en verzocht om info rondom de aanrijding, welke ze me niet konden (mochten) geven, nader nagevraagd, kennis die reed zegt 50 euro gegeven te hebben aan benadeelde om de kentekenplaat weer te monteren bij de garage, en verders bleef het stil.
Plausibel en krijg verders geen info.
Nou wou ik die auto van mijn naam hebben, dus dat gebeurde de dag na de aanrijding, op dezelfde dag zeg ik ook de verzekering op.
een maand later ontdek ik bij kennis een volledig ingevult schadeformulier met handtekeningen en polisnummer bij waar ik de auto had verzekerd en een emailadres van de benadeelde, en wederom zegt kennis stompzinnig ik heb hem 50 euro gegeven, quasimodo effect, met volledig ingevulde papieren kun je geld strooien wat je wilt dat maakt het nog niet dat er geen claim zal komen, en kennis was daarin dan ook misleidend naar me en in verzuim.
Contact opgenomen met benadeelde, zegt dat die kennis liegt dat ie barst met zijn 50 euro, en voornemens om een claim in te dienen.
5 maand later verzekering komt idd met een schadeclaim aan zetten, en beroept zich op het feit dat ik binnen 3 dagen de verzekering opzegde en daardoor gebruik maakte van het herroepingsrecht, en daardoor dus niet gedekt ben, en dus je raad het al, verzekering wil een paar duizend op mij verhalen.
Nou was ik niet verzekerd, wettelijk omschreven met een online aankoop en herroepingsrecht, en dus de verzekeringsmaatschappij het bedrag moet verhalen bij de niet verzekerde.

Maar de auto stond dus pas 3 dagen op naam, en ook niet langer als dat, is het dan niet dat de uitkerende verzekeringsmaatschappij dit had moeten doorschuiven naar de verzekering van de oude eigenaar die dus nog een verzekeringsplicht had van 16 dagen met het na-risico als er in de tussentijd geen nieuwe verzekering wordt afgesloten ?, die al dan wel/al dan niet was afgesloten vanwege het herroepingsrecht ?. of geld het na-risico dan op de nieuwe aangegane cq niet aangegane verzekering als de maatschappij als aanspreekpunt voor de benadeelde partij, of moet de verzekering met het herroepingsrecht geheel buiten beschouwing worden gelaten ?.
Zonder dat er een premievergoeding bestaat vanwege het herroepingsrecht is er volgens mij ook geen contractuele binding, niet voor mij maar ook niet voor de verzekering ten tijden van de aanrijding ? en de enige die aanspreekbaar is is dan het na-risico van de oude eigenaar.
Tis lastig om doorheen te kijken, en denk dat maar weinig hierop een correct antwoord zullen geven, mits ik het mis heb, maar hoor het graag van jullie .
Best wel benieuwd hoe dit juridisch in elkaar steekt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds