Mick123
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 11 mei 2025 17:28 Onderwerp: Briefadres bij gemeente en privacy |
|
|
Ik heb de volgende vraag.
Iemand in mijn omgeving heeft een briefadres aangevraagd bij een gemeente. Hij heeft op dit moment geen vast woonadres en kan hierdoor onder meer geen ziektekostenverzekering afsluiten en geen baan zoek. De gemeente heeft een aantal vragen gesteld. Zij willen ook weten waar hij de afgelopen periode heeft geslapen. Hij heeft aangegeven dat hij soms in zijn auto slaapt, soms bij familie en soms bij vrienden op de bank. De gemeente wil nu weten wie deze vrienden zijn en wanneer hij daar exact heeft geslapen. Hij heeft beloofd de namen niet vrij te geven en wil zich aan deze belofte houden. Daarnaast houdt hij geen agenda bij en weet hij niet van dag tot dag waar hij verblijft (hij heeft niet voor niks geen vast woonadres). De gemeente blijft eisen dat hij alle gegevens geeft. Mijn vraag is of de gemeente dit mag vragen? Zeker in het kader van privacy. Als deze personen niet willen dat hun gegevens worden verstrekt, kan een gemeente dan een briefadres weigeren als de persoon in kwestie ze niet geeft? |
|