Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 30 apr 2024 23:19
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Schending avg door conflict
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mike-1986



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2023 20:52    Onderwerp: Schending avg door conflict Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik werk bij een vrij groot bedrijf.
Ik ben hier begonnen als uitzendkracht maar kreeg binnen paar maanden goede feedback, en werd overgenomen door het bedrijf en kreeg hierbij een opleiding aangeboden.

Net voor het officieel in dienst trede bij het bedrijf zelf (01-05-2022)
Ben ik eerst ziek geraakt wegens een navelbreuk, en kort daarop (medio august 2022) ben ik depressief geworden met suïcidale gedachtens.
Hiervoor krijg ik ook hulp

Ik werk weer gedeeltelijk sinds september 2022.
Ik heb nooit een klacht gekregen, mijn supervisor is te vrede over mij.

Nu begint mijn werkgever (HR mananger althans) zich vreemd te gedragen.
- bij het bespreken van mijn contract (3jaar) leer- werk overeenkomst. Heb ik direct aangegeven dat ik voorheen onder de WIA viel, en er een "no risk"polis op mij gold.

Het probleem:

Ik zou eigenlijk van een 3 ploegendienst naar een 5 ploegen dienst gaan vanaf august 2022.
Door mijn ziekte is dit niet direct gebeurd. Dit is pas later dat jaar (eind december 2022 ) gebeurd.

Ik werk dus sinds januari 2023 in een 5 ploegenrooster. In februari (kan ook maart zijn...dit speelt al een tijdje) heb ik bij mijn supervisor melding gemaakt dat ik mijn toeslag niet bij mij loon kreeg ( werd steeds uitbetaald met een 3 ploegen toeslag en niet 5)

Dit zou worden gefixxed! Althans dat dachten we. De eerste loonsbetaling na mijn melding... was nog niks geregeld. Bij de 2e loonsbetaling na mijn melding was alleen de datum aangepast waarop de melding bij "finance"was doorgekomen.

Dus er ontbreekt nog steeds 2 en een half maand aan toeslagen. Het gaat niet om een groot bedrag denk dat het totale 400 euro bruto is.
Maar ik verdien als fors minder dan mijn collegas, terwijl ik dezelfde werkzaamheden verricht.

In april begon ik plotseling allemaal brieven van het UWV te krijgen. Al deze brieven gingen over beeindiging van mijn uitkering, dagloon indicaties jadajadajada. Deze brieven waren omdat mijn werkgever pas toen gebruik wou maken van mijn "no risk"polis, en er verschillende dingen niet of incorrect waren gemeld aan het UWV.
Het UWV heeft mijn werkgever ook een boete opgelegd.
( Nu is het UWV niet mijn probleem... maar door mijn onbehandelde angststoornis, die tevens is vastgesteld maar behandeling is nog niet gestart vanwege wacht tijden) zit/zat ik alweer niet lekker in mn vel.

Een maand later (mei) was nog steeds de achterstallige toeslagen niet betaald. Ik heb hier weer een melding van gemaakt. "het zou goed komen"

Gister is mijn loon van Juni gestort... en je raad het al. Nog steeds niks.
Dus heb ik mijn HR manager een mail gestuurd... wanneer ik dit kon verwachten.

Hierop kreeg ik een hele rare mail.

Hallo Maichel,



Er ligt nog een vraag bij M*** om samen met jou de gewerkte uren vanaf 1 januari 2023 door te geven.



De situatie is namelijk complexer dan in eerste instantie gedacht. Dit komt o.a. door het volgende:



Omdat je eerder 160 verlof hebt verkocht en reeds in de min staat.
Als je met terugwerkende kracht per 1 jan 2023 in 5 ploegen wordt gezet volgt er bijvoorbeeld nog een additionele verlof correctie (geen opbouw ADV tussen 1/1 en 16/3) wat je verder in de min brengt.
De eerder verkochte uren blijken dan (door deze nieuwe correctie) betaald te zijn uit het wettelijk verlof, wat wettelijk gezien niet verkocht mag worden.



Daarnaast valt op dat je geheel 2022 en 2023 nog geen verlof heeft genoten. Ook zieke medewerkers dienen (indien met verlof wil) verlof op te nemen.



Echter, het meest belangrijks is dat je sinds je ziekmelding van juni vorig jaar als 100% ziek in het systeem staat. Als ik de adviezen van de bedrijfsarts erop nalees dan is ergens eind 2022 geadviseerd om weer op te gaan bouwen.



Jij gaf aan dat je vanaf 1 januari 2023 in 5 ploegen bent gaan werken. Dan ga ik er dus ook vanuit dat je een substantieel aantal uren beter was en dus in de 5 ploegen mee hebt gedraaid.



Alvorens e.e.a. goed administratief te kunnen verwerken is het belangrijk dat we precies weten welke diensten je vanaf wanneer heeft, en in hoeverre je gedurende die periode dus in principe ook gedeeltelijk beter gemeld had moeten zijn.



Mijn vraag aan Marcia was om samen met jou na te gaan hoe jouw werkuren er vanaf eind 2022 uit hebben gezien?



Dan kunnen we daarna op basis hiervan zowel de ziekteregistratie aanpassen én tevens de 5 ploegenwijziging vanaf 1 januari om zetten.


einde mail.

Mijn supervisor heeft gekeken naar mijn verlof uren... en deze staan positief... al kloppen de uren ook niet.
Hierop hebben de externe beveiligings dienst gevraagd om de inlog gegevens van de toerniquet (toegangspoort) uit te lezen om dit als indicatie te gebruiken.

Druist dit niet helemaal in op wetgeving betreft AVG?

Ik weet dat ik niet de uren haal die met de arbo als richtlijnen zijn besproken. Dit komt dat ik afspraken heb met behandelaars, of gewoon ziek was, of geestelijk het net te veel was.

Echter heb ik nooit incorrecte tijden doorgegeven en staan mijn werkuren gewoon op de "shift transfers"

Ik heb mijn supervisor altijd doorgegeven als ik er niet was... of wanneer ik niet kon (mentaal).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds