|
Auteur |
Bericht |
Alwin
|
Geplaatst: di 29 mrt 2005 14:10 Onderwerp: Berekening kinderalimentatie |
|
|
Beste mensen,
In boeken en op internet wordt er beschreven dat de Rechter de kinderalimentatie vaststeld. Maar hoe zit het dan als de ouders het zonder Rechter willen oplossen?
Specifieke vragen:
Een getrouwd paar heeft 2 kinderen en besluiten om te scheiden. De kinderen gaan bij de moeder wonen. De man betaald 364 euro partneralimentatie inclusief kinderalimentatie. De ouders zijn dit mondleing overeengekomen. De man betaald dit jaren opeenvolgend. Opeens betaald hij 50 euro minder waardoor de alimentatie omlaag gaat naar 314 euro.
Wat kan de vrouw zonder confenant doen om weer die 50 euro terug te krijgen? Mij is gevraagd dit op te zoeken maar ik ben een beginner op het Juridische beroepsveld. Kunnen jullie mij hierbij helpen.
Alvast bedankt!  |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 02 apr 2005 0:55 Onderwerp: |
|
|
Ik weet er minimaal (of eigenlijk maximaal) net zo weinig vanaf, maar het lijkt me dat je aannemelijk dient te maken dat er zo'n mondelinge overeenkomst was. En daarvoor zijn toch wel aanwijzingen, aangezien de man jaren achter elkaar zonder morren die 364 euro per maand heeft betaald (overgemaakt of contant?). Maar goed, ik ben op dit moment op dit gebied een volslagen leek . |
|
|
|
 |
peetjepeet
|
Geplaatst: do 14 apr 2005 14:09 Onderwerp: berekening kinderalimentatie |
|
|
Hoi alwin,
als de vrouw het niet voor de rechtbank wilt uitvechten waar wil ze dan de zaak aanhangig maken?
je kunt alleen een berekening maken als je de financiele gegevens van de vader hebt.(wettelijke premie ziektekosten, woonlasten etc) eerder kun je niks doen.
hoop dat je zo geholpen bent.
peetjepeet |
|
|
|
 |
kobrakai
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: za 01 okt 2005 21:13 Onderwerp: |
|
|
als hij daarna niet meer betaalt kan je je wenden tot het LBIO.
www.lbio.nl |
|
|
|
 |
|