|
Auteur |
Bericht |
Kaya
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: zo 02 okt 2005 13:55 Onderwerp: Literatuur m.b.t hands-free bellen |
|
|
Hoi, nou, de titel zegt het al. Is er iemand bekend met literatuur,commentaren artikelen of jurisprudentie m.b.t het mobiel bellen tijdens het autorijden? Omdat het vrij 'nieuw' materieel betreft ( sinds een paar jaar pas verplicht hands-free bellen verplicht gesteld ) kan ik weinig hierover vinden.. |
|
|
|
 |
MterHeide
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: zo 02 okt 2005 16:20 Onderwerp: |
|
|
Literatuur etc. weet ik niets van. Jurisprudentie is er ook weinig, slechts weinigen gaan denk ik in bezwaar en beroep tegen de oplegging van de boete. Op rechtspraak.nl staat dan ook maar één arrest van het Hof met LJN AR5612. Verder kan ik je helaas niet helpen. |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: zo 02 okt 2005 21:36 Onderwerp: |
|
|
Maar alle kamerstukken (inclusief motie van toelichting e.d.) over de invoering van het verbod moeten op overheid.nl te vinden zijn.
En is er op de site van het ministerie van Justitie misschien iets te vinden over het aantal bekeuringen die zijn uitgeschreven op basis van dit verbod? _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
Michael Dekkers
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: ma 10 okt 2005 0:35 Onderwerp: |
|
|
Ik heb ooit een arrest gelezen waarin werd bepaald dat het belen tijdens het stilstaan niet kon worden aangemerkt als "rijden". Dan bedoel ik stilstaan in de zin van "wachten voor rood licht"...
Maar welk arret dat was  |
|
|
|
 |
MterHeide
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: ma 10 okt 2005 12:19 Onderwerp: |
|
|
Het arrest wat ik al noemde, dacht ik. |
|
|
|
 |
ergo sum Redacteur
Leeftijd: 120
Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 10 okt 2005 14:35 Onderwerp: |
|
|
Kijk voor de wetswijziging en de toelichting even in Staatblad jaargang 2002 nummer 67. _________________ Vivere est cogitare.
 |
|
|
|
 |
|