|
Auteur |
Bericht |
jpst
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 01 sep 2016 20:34 Onderwerp: Bij verstek veroordeeld? Zo ja, wat te doen? |
|
|
In het kort de situatie waarin ik mij momenteel bevind.
Een jaar of 2 geleden heeft een advocaat werk voor mij verricht in een zaak.
Aan het eind van de rit was ik het oneens over een rekening, heb dit aangegeven en ook niet betaald. Er is hierop wat over en weer gemaild en uiteindelijk kreeg ik geen antwoord meer.
Nu heb ik afgelopen 23 augustus een deurwaarder aan de deur gehad met een dagvaarding. Of tenminste ik was niet thuis en een ander heeft het papierwerk aangenomen.
Ik had deze morgen, 1 september moeten verschijnen bij de rechtbank of natuurlijk schriftelijk moeten reageren.
Ik ben niet geweest en heb niet gereageerd. Doet de reden er toe? Sowieso vind ik de termijn wel erg kort en kan mij niet indenken dat in mijn andere zaken dit ook zo kort was.
Feit is, wat nu? Valt hier nog wat aan te doen en hoe? |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: vr 02 sep 2016 0:19 Onderwerp: |
|
|
Bellen en vragen of er al een vonnis gewezen is. Met een beetje geluk is dat nog niet het geval en kunt u alsnog uitstel vragen om later uw schriftelijk verweer in te dienen.
Is er wel vonnis gewezen, dan kunt u in verzet gaan. Dat houdt in dat u uw verweer door een deurwaarder aan de tegenpartij moet laten bezorgen in de vorm van een verzetdagvaarding. |
|
|
|
 |
UwJurist.nl
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 1017
|
Geplaatst: vr 02 sep 2016 11:31 Onderwerp: |
|
|
Het was gezien de korte termijn waarschijnlijk een kort geding. Vraag of u het verstek nog kunt zuiveren. Zo niet dan moet u inderdaad in verzet gaan binnen 4 weken na het kennis nemen van het vonnis. _________________ Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl |
|
|
|
 |
jpst
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 16 sep 2016 18:02 Onderwerp: |
|
|
Het valt allemaal mee. Vorige week donderdag gebeld, bleek op de rol te staan voor de 15e. Maandag nog even snel een brief voor uitstel langsgebracht. De 15e al post dat ik tot 13 oktober de tijd heb om te reageren. Nog niets verloren dus. |
|
|
|
 |
|