Alvarowier
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: di 09 aug 2016 20:41 Onderwerp: aansprakelijk verhuurder kosten aanleg/herstel telefoonlijn |
|
|
Hallo,
Ik ben recentelijk verhuisd naar een nieuw huurhuis en heb een jaarcontract afgesloten bij Telfort voor internet+interactieve televisie. Het modem van Telfort kan op verschillende aansluitingen worden aangesloten, maar de enige hiervoor geschikte aansluiting die in mijn huis aanwezig is, is een "telefoonstopcontact" voor een vierpuntige stekker. Echter, het modem detecteerde geen signlaal en inmiddels is er een monteur langsgekomen die geconcludeerd heeft dat het hierboven genoemde telefoonstopcontact nergens op is aangesloten en een installateur van KPN moet langskomen om, waarschijnlijk, een nieuwe telefoonlijn aan te leggen, waarvoor maximaal 300 euro voor in rekening gebracht kan worden.
Mijn vraag is: Is de huiseigenaar verplicht deze kosten te dragen? Ik zou denken dat ik er vanuit mag gaan dat alle stopcontacten/aansluitingen die ik bij de bezichtiging zie ook werken, zolang ik niet specifiek van defecten op de hoogte word gesteld. Er staat niks in het contract (of algemene bepalingen) dat betrekking heeft op telefoon/internet aansluitingen (er wordt alleen gesproken over antennes). De makelaar zegt dat we bij Ziggo moeten gaan, omdat die over de tv-kabel kan, maar dat kost ons 75 ipv 40 euro per maand, dus het lijkt me niet eerlijk dat wij met hogere kosten zitten omdat de verhuurder het huis gebrekkig oplevert.
Alvast hartelijk dank voor advies!!! |
|