paultjuh1980
|
Geplaatst: do 14 apr 2016 23:50 Onderwerp: Slechte woningscheidende muren/vloeren |
|
|
Hallo,
Sinds enkele maanden woon ik in een klein appartement en heb gigantisch last van mijn bovenburen. Niet omdat zij geen nette buren zijn maar omdat de geluidsisolatie slecht is.
Ik kan werkelijk alles horen. Het klinkt alsof er alleen een plank hout aanwezig is en alles versterkt wordt als een trommel.
Onderstaande geluiden kan ik horen, niet elk geluid ervaar ik als overlast maar is om te laten zien hoe gehorig het is:
Ik kan de katten horen rennen die een normaal gewicht hebben.
Over de grond bewegende stofzuigermond klinkt als onweer. Het maakt in mijn huis meer geluid dan bij de buren zelf. De stofzuigersnoer kun je over de grond horen bewegen. Soms hoor je ook de stofzuiger letterlijk zuigen bij het uiteinde van de slang. De motor zelf is uiteraard ook hoorbaar.
Rennende katten, dit maakt meer geluid bij mij dan bij de buren in huis.
Als de buren omdraaien in bed, dan hoor je dat.
Als er iets valt, maakt niet uit hoe licht, dan hoor je dat duidelijk. Ik schrik meerdere malen per dag.
Buren kan ik duidelijk horen lopen, ook als er met de sokken gelopen wordt.
Speakers, die niet heel hard staan, klinken hard door.
Alle bovengenoemde geluiden hoor ik ook gewoon als ik een over-ear koptelefoon op heb met geluid erbij aan. Ik kan bijna niet normaal slapen. Als mijn buurman naar bed gaat of wakker wordt, dan wordt ik daar wakker van als ik zelf aan het slapen ben.
De woningen zijn gerenoveerd net voordat ik erin kwam. De oude houten platen op de vloer zijn vervangen door gipsplaten (zonder steenwol) met daaronder opgeblazen kleikorreltjes en daaronder een laagje beton. Dit lijkt mij geen verbetering wat betreft geluidsisolatie. De woningen zijn gebouwd voor de jaren 50. De huur is 570,- euro voor minder dan 50 m2. De huurprijs is veel hoger dan andere vergelijkbare woningen binnen de sociale huursector.
Nu zou ik graag jullie mening willen weten. Herkennen jullie deze geluiden ook als huurders? En zouden jullie actie ondernemen? Voldoen de nieuwe vloeren aan de huidige eisen?
Overigens heb ik al een ingebrekestelling verstuurd per mail, maar na 6 weken geen reactie gehad. Inmiddels heb ik nu een aangetekende ingebrekestelling verstuurd per post. Wat ik daarna ga doen weet ik nog niet. Ik dacht aan gedeeltelijk huur inhouden. |
|