|
Auteur |
Bericht |
batjuh
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 26 jan 2016 4:52 Onderwerp: Reparatie kent 2 facturen met zelfde factuur nummer |
|
|
Z'n 11 dagen geleden diende de startmotor van mijn auto vervangen te worden.
Hiervoor ging ik naar service garage kraaiven! Dit was de derde keer dat ik bij deze garage mijn auto toevertrouwde aan deze man.
Hij vertelde me dat het de startmotor was en vertelde eveneens dat deze een
313 euro ex btw ging kosten en incl. ongeveer 375 euro
Het plaatsen ervan zou 75 euro incl. btw zijn dus totaal werd het een rekening van 450 euro.
De dag erop was de auto klaar en ondanks dat ik het veel geld vond was ik wel blij dat ik mijn auto weer had.
Ik betaalde dan ook het berekende bedrag en ging naar huis!
Thuis aangekomen dacht ik aan de factuur en dat ik die vergeten was te vragen ( ook voor de garantie enzo).
Ik stuurde het bedrijf dan ook een email met de vraag of hij deze via de email naar mij toe wilde sturen!
De dag erop kreeg ik een email met de factuur, tot mijn verbazing gaf deze factuur aan dat de startmotor 258 euro ex btw kosten en inclusief + montage zou dit dan 388 euro kosten.
Nog steeds zeer verbaasd kwam er al gauw een nieuwe email van het garage bedrijf met wederom een factuur toegevoegd!
Hier werd het volgende gemeld en ik citeer
"Ik heb een foutje bij de eerste rekening gemaakt, Ik had de btw knop van montage nog aan staan deze is de juiste"
En dit betrof een factuur met een 62 euro duurder kostende startmotor
zodat de totaal prijs uit kwam op 450 euro
Hier is een link naar een plaatje van de 2 facturen met éénzelfde factuur nr
http://imagizer.imageshack.us/a/img903/2427/xwE6xJ.jpg
Persoonlijk vind ik het niet erg als een bedrijf geld wil verdienen, hoewel ik liever heb dat ze dan realistisch zijn en zeggen de montage kosten zijn 137 euro. Ipv een lage montage kosten en dure startmotor.
Nu stuurt de garage zelf een goedkope en dan een duurdere factuur.
En dit met een reden die geen kant of wal raakt.
Want "de btw knop van montage nog aan staan!" , okee en als je die uitzet komt er geld bij ??
En waarom werkt dit bedrijf met 2 facturen van één reparatie?
Al met al , ook al zou het te rechtvaardigen zijn als je dan je klant de verkeerde stuurt ,vind ik zul je met een compromis moeten komen!
Of kan dit zo maar en zit ik er helemaal naast ? [/url] |
|
|
|
 |
UwJurist.nl
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 1017
|
Geplaatst: di 26 jan 2016 11:04 Onderwerp: |
|
|
Dat de eerste rekening fout is t.o.v. wat u betaald hebt, is geen reden voor een compromis. Ook het onzinverhaal van de garage is dat niet.
U hebt betaald wat u hebt afgesproken. Einde discussie. _________________ Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Laatst aangepast door UwJurist.nl op wo 27 jan 2016 12:17, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: di 26 jan 2016 17:21 Onderwerp: |
|
|
Dat na een foute berekening een nieuwe faktuur wordt gestuurd is normaal.
De oude vervalt dan, de nieuwe heeft hetzelfde nummer.
In de administratie moet de nummering namelijk doorlopend zijn.
Vind wel de berekening raar.
258 plus btw is 313
Zo te zien wordt er twee keer btw berekend over de motor.
Het bedrag montage wijzigt in beide facturen niet. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: di 26 jan 2016 17:33 Onderwerp: |
|
|
batjuh schreef: | Hij vertelde me dat het de startmotor was en vertelde eveneens dat deze een 313 euro ex btw ging kosten en incl. ongeveer 375 euro Het plaatsen ervan zou 75 euro incl. btw zijn dus totaal werd het een rekening van 450 euro.
...
Ik betaalde dan ook het berekende bedrag en ging naar huis! |
Zoals ik het lees, is er mondeling € 450 afgesproken, is er € 450 betaald, en is er in tweede instantie een factuur gestuurd voor € 450. Hier is niets verkeerds aan, en is volledig rechtsgeldig.
Het verhaal m.b.t. de BTW knop lijkt inderdaad een broodje aap verhaal, maar juridisch doet dat nog steeds niets af aan de rechtsgeldigheid van de overeenkomst en betaling. Ook het feit dat er hetzelfde factuurnummer is gebruikt, is niet verkeerd.
Ik kan me best voorstellen dat het BTW verhaal bij jou een deuk in je vertrouwen heeft opgeleverd, maar ik denk persoonlijk dat er een grotere kans bestaat dat deze garagehouder in zijn administratie een lagere betaling heeft willen boeken, zodat hij minder BTW en belasting hoefde af te dragen en een deel van de contante betaling "zwart" achter kon houden voor de belastingdienst.
In dat geval heeft ie jou niet bepaald een oor aan genaaid, maar jij hem nu wel door hem met zijn factuur en naam op dit forum en dus op internet te plempen... _________________ "Nusquam est, qui ubique est"
Laatst aangepast door DENNIS79 op di 26 jan 2016 17:43, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
batjuh
|
Geplaatst: di 26 jan 2016 17:37 Onderwerp: |
|
|
Alvast dank voor de snelle reactie, het bedrag afgesproken met mij was 450 euro rond. Ik zal daar ook niet over vallen.
Hoewel ik het bijzonder slecht vind bij het sturen van factuur eerst 1 verkeerde te sturen, want als ik die factuur gelijk bij het autobedrijf gevraagd had had deze ook 1 van 450 moeten zijn en niet eentje van 388 euro.
Dat ik die prijs afspreek prima maar steek me niet na door een goedkopere prijs te showen op een zogenaamd verkeerde factuur |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: di 26 jan 2016 18:34 Onderwerp: |
|
|
Meestal bemoei ik me niet meer met dit soort onderwerpen, maar ik begrijp werkelijk je probleem niet...
Los van de flauwe smoes die hij gebruikt heeft waarom de eerste factuur verkeerd was, is er toch echt helemaal niets verkeerds gegaan? De man heeft je per ongeluk een verkeerde factuur gestuurd. So what?
Het zou nog een ander verhaal zijn, als je achteraf kon aantonen dat die startmotor veel en veels te duur zou zijn, maar daar lijkt ook geen sprake van te zijn! _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
batjuh
|
Geplaatst: zo 31 jan 2016 15:06 Onderwerp: |
|
|
DENNIS79 schreef: | Meestal bemoei ik me niet meer met dit soort onderwerpen, maar ik begrijp werkelijk je probleem niet... |
Dat komt dat het ook niet een probleem is maar meer een constatering
vanuit mijn kant!
Quote: | Los van de flauwe smoes die hij gebruikt heeft waarom de eerste factuur verkeerd was, is er toch echt helemaal niets verkeerds gegaan? De man heeft je per ongeluk een verkeerde factuur gestuurd. So what? |
Nou die factuur was niet de verkeerde, dit was gewoon de factuur die hij aan zijn boekhouding ging opgeven. Dat hij zo lomp is deze onaangepast naar mij te sturen getuigd van onprofessioneel omgaan met je klanten.
icm die lamme flauwe smoes! Het was veel netter geweest en geloofwaardiger te zeggen "Sorry de vorige was verkeerd hier waren de bijkomende kosten voor de klant nog niet doorberekend! "
Maar goed mij ziet hij in ieder geval niet meer, liever een bedrijf die voor mij transparant met zijn klanten omgaat
Quote: | Het zou nog een ander verhaal zijn, als je achteraf kon aantonen dat die startmotor veel en veels te duur zou zijn, maar daar lijkt ook geen sprake van te zijn! |
Dit is een heel breed begrip want wanneer is een onderdeel te duur?
Je mag het niet vergelijken met bestellen van onderdelen op internet
hoewel dit identieke onderdelen zijn aangezien dit een onderdeel is wat op
motor code besteld word.
Veronderstelt dat de garage door snelle service , rep. en onderdeel in huis. een 100 euro meer zou rekenen tov internet prijzen. zit hij wel netjes aan de prijs. |
|
|
|
 |
|