|
Auteur |
Bericht |
Lawstudent123
Leeftijd: 31 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: do 17 dec 2015 17:31 Onderwerp: Deurwaarder heeft producties niet betekend |
|
|
Ik heb een dagvaarding laten betekenen door de deurwaarder. Deze heeft echter niet de producties bijgevoegd.
Nu wil ik de dagvaarding naar de rechtbank sturen met de producties apart erbij. Moet ik in de begeleidende brief zetten dat de wederpartij de producties niet heeft?
En moet ik alsnog de producties naar de wederpartij sturen? Zo ja op welke wijze moet dat dan geschieden?
Bij voorbaat dank |
|
|
|
 |
UwJurist.nl
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 1017
|
Geplaatst: do 17 dec 2015 19:04 Onderwerp: |
|
|
De deurwaarder heeft zijn werk niet goed gedaan. Laat hem het probleem oplossen en zo nodig kosteloos een herstelexploot uitbrengen. _________________ Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Laatst aangepast door UwJurist.nl op vr 18 dec 2015 19:46, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 17 dec 2015 19:47 Onderwerp: |
|
|
Heb je contact opgenomen met de deurwaarder? Wat is zijn verhaal?
Er zijn deurwaarders die, op het moment dat zij een dagvaarding digitaal ontvangen, deze integraal betekenen en naar de klant een kopie zonder producties op sturen. _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
Lawstudent123
Leeftijd: 31 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: do 17 dec 2015 20:06 Onderwerp: |
|
|
Alfatrion schreef: | Heb je contact opgenomen met de deurwaarder? Wat is zijn verhaal?
Er zijn deurwaarders die, op het moment dat zij een dagvaarding digitaal ontvangen, deze integraal betekenen en naar de klant een kopie zonder producties op sturen. |
Ik heb in de mail en vandaag via de post de originele dagvaarding ontvangen. In de mail stond wel aangegeven dat het de dagvaarding (exclusief producties) betrof. Ik verwachtte dat de originele dagvaarding via de post wel inclusief producties zou zijn. Ik was ook van plan om morgen even te bellen aangezien ik aan hetzelfde scenario dacht.
Ik ben echter wel geïnteresseerd in eventuele stappen die dan genomen zouden moeten worden indien de producties daadwerkelijk niet zijn bijgevoegd.
Ik vroeg mij dan ook af of het gebrek niet herstellen valt door de aangekondigde producties ter eerst dienende dag bij akte overleggen producties in het geding te brengen? (Het gebrek (Art 85 Rv) leidt immers niet tot nietigheid)
Het nu nog uitbrengen van een herstelexploot levert namelijk een nieuwe rechtsdag op. |
|
|
|
 |
ArneL
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 17 dec 2015 21:25 Onderwerp: |
|
|
Lawstudent123 schreef: | Ik vroeg mij dan ook af of het gebrek niet herstellen valt door de aangekondigde producties ter eerst dienende dag bij akte overleggen producties in het geding te brengen? (Het gebrek (Art 85 Rv) leidt immers niet tot nietigheid) | Als de gedaagde gewoon verschijnt is dat inderdaad een optie. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: do 17 dec 2015 21:38 Onderwerp: |
|
|
Als in het exploot iets staat als 'afschrift dezes en na te melden producties latende'... dan heeft de deurwaarder wel degelijk de producties meebetekend.
Het is echter heel gebruikelijk dat het exploot zonder producties aan de opdrachtgever retour wordt gezonden. |
|
|
|
 |
UwJurist.nl
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 1017
|
Geplaatst: vr 18 dec 2015 19:48 Onderwerp: |
|
|
StevenK schreef: | Als in het exploot iets staat als 'afschrift dezes en na te melden producties latende'... dan heeft de deurwaarder wel degelijk de producties meebetekend.
Het is echter heel gebruikelijk dat het exploot zonder producties aan de opdrachtgever retour wordt gezonden. |
Dat klopt. Als dat het geval is, is er niets aan de hand. Ik ging er bij mijn eerdere antwoord van uit dat de deurwaarder de producties echt niet had betekend. Zoals vraagsteller stelde. _________________ Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl |
|
|
|
 |
|