JohanSanten
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 14 dec 2015 18:29 Onderwerp: parkkosten als servicekosten opgevoerd en cv geen onderhoud |
|
|
Ik huur recentelijk wegens overbrugging een recreatiewoning. Voor onbepaalde tijd overeengekomen, omschreven als huur woonruimte ipv vakantiewoning. Parkkosten zijn opgenomen als servicekosten. Nu ik er woon kom ik er achter, dat de parkkosten niet alleen zijn voor het cai-signaal en afvalstoffen, maar dat er van alles in begrepen is, zoals tennisbaan, buitenzwembad, energiekosten buitenzwembad, kosten receptie.
Ik wil mijn verhuurder er alsnog op aanspreken dat ik daar niet akkoord mee wens te gaan, met uitzondering van direct betrokken kosten zoals de cai en de afvalstoffen.
Heeft dit enige kans van slagen ? en hoe het beste mede te delen.
Indien men niet akkoord gaat, kan ik dan zelf wat gaan inhouden ?
Punt 2
De cv is bij nader inzien niet onderhouden sinds 2009 en de woning wordt maar matig warm. Wat dus heel goed kan kloppen met een rendementsverlies bij achterstallig onderhoud en vervuiling. De verhuurder wenst hier niets aan te doen, alhoewel wij duidelijk in de overeenkomst hebben opgenomen vooraf dat verhuurder gehouden is aan een optimale werking en de nodige service aan het apparaat.
Ik heb hem inmiddels in gebreke gesteld, maar wenst er niets aan te doen.
Ik wil miv januari de huur gaan korten, dwz servicekosten alleen nog voor directe kosten en dus niet voor bv receptiekosten en onderhoud zembad e.d.
Ten tweede een bedrag voor de gebrekkig werkende cv.
Verhuurder wentelt wel zijn parkkosten ad 160 euro per maand over naar mij als huurder, maar een cv onderhoudsabb is hem te duur.
Maak ik enige kans van slagen op deze twee items ? |
|