Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 25 aug 2025 1:32
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

alimentatie ex-partner
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pb

pb

Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2005 13:12    Onderwerp: alimentatie ex-partner Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn vraag is:
1. Indien mijn ex-partner voldoende inkomsten heeft voor levensonderhoud, ben ik dan nog verplicht om alimentatie te betalen? Zelf kan ik op dit moment maar net rondkomen en mijns inziens kan het niet zo zijn dat zij dan dubbele "inkomsten" heeft.
2. Op dit moment heb ik het vermoeden dat mijn ex-partner een betaalde baan heeft op iemand anders zijn naam. Kan ik hier iets mee of moet ik afwachten tot zij een betaalde baan heeft onder haar eigen naam?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
peetjepeet

BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2005 17:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi PB je moet iets duidelijker zijn in je vraag: gaat het om kinder -alimentatie? of partner- alimentatie.

Kinder-alimentatie ben je plichtig tot de leeftijd van 18 jaar. nadat de kind(eren) 18 jaar zijn geworden kunnen ze nog zelf aan jouw tot de leeftijd van 21 jaar financiele bijstand eisen.(studiekosten etc)

wat betreft partner -alimentatie ligt eraan wat er is afgesproken (hoe lang je moet betalen)heeft niks te maken met wat zij erbij verdient.
of ze is gaan samenwonen

maar als jij minder bent gaan verdienen om wat voor reden dan ook, kun je wel overwegen om een herziening aan te vragen, maar die kosten moet je zelf berekenen (inclusief advo kosten)
tevens kun je proberen om een toevoeging te krijgen bij jouw gemeente.

n.b. Studeer geen rechten maar ben ervaringsdeskundige (8 jaar inmiddels) wij hebben ook een herziening aangevraagd en is voor ons positief uitgevallen !

en o ja-Hoe kan zij werken onder de naam van een ander?
Verstuur e-mail
pb

pb

BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2005 23:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het gaat om partner alimentatie. Lijkt me toch dat indien zij voldoende verdiend, dat ik geen alimentatie meer voor ex hoef te betalen. Volgens de wet is het 12 jaar, maar kan toch niet zo zijn dat ze dubbel zoveel gaat verdienen. Kinder alimentatie staat er buiten, dat vind ik niet meer dan normaal.

Ik vermoed dat een bekende een baan heeft aangenomen (bezorging) en dat zij dat werk doet. Geld wordt gestort bij bekende en die geeft dat door aan haar.
Eva

Eva

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2005 21:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat je ex-vrouw nu zelf genoeg verdient om zichzelf te onderhouden speelt wel degelijk een rol.
De rechter kijkt bij een vaststelling van partneralimentatie naar alle omstandigheden en moet zich daarbij ook de vraag stellen of de vrouw voldoende zelf verdient of in redelijkheid voldoende zelf kán verdienen.
Als dit dus het geval is kan je de rechter om een wijziging (verlaging) of een intrekking van de partneralimentatie vragen (art. 1:401 BW).
pb

pb

BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2005 21:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eva schreef:
Dat je ex-vrouw nu zelf genoeg verdient om zichzelf te onderhouden speelt wel degelijk een rol.
De rechter kijkt bij een vaststelling van partneralimentatie naar alle omstandigheden en moet zich daarbij ook de vraag stellen of de vrouw voldoende zelf verdient of in redelijkheid voldoende zelf kán verdienen.
Als dit dus het geval is kan je de rechter om een wijziging (verlaging) of een intrekking van de partneralimentatie vragen (art. 1:401 BW).

Dank je voor de info.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds