robincb
Leeftijd: 32 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: ma 25 aug 2014 13:50 Onderwerp: Baldadigheidaan de openbare weg |
|
|
Goedendag geachte leden van dit forum, ik ben robincb en dit is mijn eerste post.
Een aardige tijd geleden fietste ik met een vriend van me door leiden heen toen we een paar van die reclame borden (die van karton) tegen kwamen die uit hun houder gewaait waren en naast een bushokje lagen.Wij besloten deze mee te nemen om te gebruiken als ondergrond/ windscherm. Nog geen honderd meter verder was er opeens politie en nu heb ik een boete voor baldadigheid te pakken. Het probleem is dus dat er geen echte baldadigheid was, aangezien de borden er al uit waren en wij ze er niet uit hebben gesloopt. Ik ben in verzet gegaan samen met mijn vriend. en uiteindelijk is zijn strafbeschikking ingetrokken. EN ik krijg net een dagvaarding uitgereikt!! Is dit niet een klassiek voorbeeld van het gelijkheidsbeginsel? ik moet er wel bij zeggen dat mijn vriend toen 15 was en ik was 19.
Nogmaals wij hebben de borden er niet uit gesloopt en ik heb destijds nog geïnformeerd bij omwonenden die mij toen hebben geïnformeerd dat zij die borden al dagen eerder hadden zien liggen, toen waren ze bereid om te getuigen al is dat nu alweer bijna 1,5 jaar geleden is. En bij mijn vriend is de strafbeshikking ingetrokken na verzet waar bij mij een dagvaarding aankomt. Beste mensen, ga ik dit winnen!? |
|