|
Auteur |
Bericht |
MartinJan
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 23 jun 2014 8:03 Onderwerp: Tegenstrijdige wetgeving ik word er niet goed van! |
|
|
Stelling: Art 6 KW 2012 versus Art 15:33 WMB 2012 tegenstrijdig?
Legenda:
Art 6 KW 2012 wetgeving die inkomens grens van 90% van de bijstandsnorm hanteert om te bepalen òf een natuurlijk persoon recht heeft op finale kwijting beschikking Gemeente belastingen.
Art. WMB 15:33 2012 wetgeving die bepaald dat een verhuurder de door de gemeente berekende "eigenaar belasting" mag doorbereken aan de huurder.
Casus:
Persoon A huurt van verhuurder B een woonruimte in gemeente C
Persoon A heeft een inkomen 90% van de bijstandsnorm en woont in gemeente C
Verhuurder B weet van huurder A waar zijn inkomen vandaan komt en ook dat A op 90% van de bijstandsnorm leeft nog voor dat verhuurder B huurder A toelaat tot een overeenkomst voor onbepaalde tijd, een woonruimte te verhuren in gemeente C.
Verhuurder B factureert per maand vooraf "gespecificeerd" in de service kosten, een post Gemeente Belastingen per maand.
--------------------------------------------------------------------------------
Op grond van Art. 6 KW 2012 zal de Gemeente C inwoner A een kwijting beschikking moeten afgeven inz. Gemeente Belastingen.
Maar de Verhuurder B, staat in zijn recht volgens Art. 15:33 WMB 2012 deze verlegde belastingen te verhalen op zijn huurders.
Ik vraag me dan ook af, wie verantwoordelijk is voor de controle en het verstrekken van de kwijting, ik zelf denk dat het de verhuurder is, omdat diezelfde verhuurder al de ge- inde belastingen na 12 maanden verrekend met de huurder A en betaald aan de gemeente C.
Wat ik mij ook af vraag is, mag verhuurder B in de service kosten de post "gemeente Belastingen" gebruiken? Of moet dit apart in rekening gebracht worden zodat dit niet onder de Huurwet als huurpenningen gezien en gebruikt worden?
Ik ben benieuwd naar uw reacties
Groet! _________________ illegitimis nil carborundum! |
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 23 jun 2014 11:43 Onderwerp: Re: Tegenstrijdige wetgeving ik word er niet goed van! |
|
|
MartinJan schreef: | Stelling: Art 6 KW 2012 versus Art 15:33 WMB 2012 tegenstrijdig? |
Nee, ik zie niet zo snel waarom deze tegenstrijdig zouden zijn. _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
MartinJan
|
Geplaatst: ma 23 jun 2014 20:49 Onderwerp: Re: Tegenstrijdige wetgeving ik word er niet goed van! |
|
|
Alfatrion schreef: | MartinJan schreef: | Stelling: Art 6 KW 2012 versus Art 15:33 WMB 2012 tegenstrijdig? |
Nee, ik zie niet zo snel waarom deze tegenstrijdig zouden zijn. |
En waarom niet? _________________ illegitimis nil carborundum! |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: ma 23 jun 2014 22:15 Onderwerp: Re: Tegenstrijdige wetgeving ik word er niet goed van! |
|
|
MartinJan schreef: | Alfatrion schreef: | MartinJan schreef: | Stelling: Art 6 KW 2012 versus Art 15:33 WMB 2012 tegenstrijdig? |
En waarom niet? |
Omdat een kwijtschelding van gemeentebelasting nog steeds een belastingheffing inhoudt, ook al is die 0.
En als jij meent dat die 0 is, dan moet jij dat aantonen aan B c.q. moet je bij C die belasting terugvragen. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
MartinJan
|
Geplaatst: wo 25 jun 2014 7:26 Onderwerp: Re: Tegenstrijdige wetgeving ik word er niet goed van! |
|
|
dr.dunno schreef: | MartinJan schreef: | Alfatrion schreef: | MartinJan schreef: | Stelling: Art 6 KW 2012 versus Art 15:33 WMB 2012 tegenstrijdig? |
En waarom niet? |
Omdat een kwijtschelding van gemeentebelasting nog steeds een belastingheffing inhoudt, ook al is die 0.
En als jij meent dat die 0 is, dan moet jij dat aantonen aan B c.q. moet je bij C die belasting terugvragen. |
C verwijst naar GBLT daar is de aanslag op A 0
A gaat naar C en die verwijst A weer naar B
B stuurt A weer naar C enz.
kast naar de muur? zowel B als C wijzen naar elkaar en A staat ertussen.
Maar wie is nu wettelijk verantwoordelijk voor de uitvoering van de kwijting? u zegt C maar die verwijst naar B en omgekeerd. _________________ illegitimis nil carborundum! |
|
|
|
 |
|