Johan1978
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 1
|
Geplaatst: zo 25 mei 2014 16:00 Onderwerp: verkeerde informatie klantenservice Energiebedrijf. |
|
|
Ik heb een verschil van mening met energiebedrijf Oxxio, ik heb inmiddels een zaak aangespannen via de geschillencommissie en wordt binnenkort uitgenodigd. Ik zou graag willen weten hoe ik mijn klacht mondeling moet gaan toelichten.
Onderstaand ziet u het mail contact die ik heb gehad met de klantenservice van Oxxio, Ik denk dat ik heel sterk sta als consument omdat een bedrijf verplicht is de klant van juiste informatie te voorzien, maar aangezien Oxxio geen schikking wil treffen, begin ik toch weer te twijfelen.
Klant 26 september 2013
Geachte heer/ mevrouw,
Ik heb contact met de klantenservice gehad over de kosten bij vroegtijdig beëindigen, graag
zou ik een bevestiging willen ontvangen welke boetes er betaald moeten worden als het contract
na 18 maanden wordt beëindigd.
- ipad actie terug betalen ja/ nee ?
- opzegvergoeding uitbetaald door oxxio in 2012 terug betalen ja/ nee ?
Met vriendelijk groet,
xxxxxxxx
___________________________________________________________________________
Reactie Oxxio 30 september 2013
Geachte xxxx
Hartelijk dank voor uw e-mail.
In uw e-mail van 26 september 2013 vraagt u wat de opzegboete bedraagt zodra u besluit om
uw contract te beëindigen.
Beëindiging leveringsovereenkomst
Met uw opzegging wordt uw lopende overeenkomst voortijdig beëindigd. We brengen u om
deze reden, conform onze Algemene Voorwaarden, een opzegvergoeding in rekening van €
50, - per overeenkomst en per resterend jaar van de looptijd. Kijk voor meer informatie op
www.oxxio.nl/opzegvergoeding.
Volgens onze gegevens loopt u contract door tot 30 mei 2015. Dit houdt in dat u € 50,- per
resterend jaar moet betalen en daarnaast € 50,- per product (gas en stroom).
We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Misschien heeft u nog vragen. Neem dan gerust contact met ons op.
Met vriendelijke groet,
Natascha xxx
Klantenservice
___________________________________________________________________________
Klant 30 september 2013
Bedankt voor uw reactie,
Als ik het goed begrijp, zijn de kosten als het contact op 1 januari wordt beëindigd.
50 euro voor stroom, 50 euro voor gas en 75 euro voor resterend jaren; Is dit laatste bedrag
voor de geleverde ipad of voor de door oxxio betaalde opzegvergoeding ?
Met vriendelijke groet,
xxxx
______________________________________________________________________
Reactie Oxxio 2 oktober 2013
Geachte heer / xxxx
Hartelijk dank voor uw e-mail.
In uw e-mail van 30 september 2013 geeft u aan dat u graag precies wilt weten wat u zal gaan
betalen bij opzegging leveringsovereenkomst Oxxio.
Graag informeren wij u dat zoals eerder is vermeld u bij opzegging een opzegvergoeding in
rekening gebracht zal krijgen. In uw geval zal dit een totaalbedrag zijn van € 100,00.
Dit bedrag betreft alleen de opzegvergoeding voor de resterende tijd van uw overeenkomst.
Voor uw Ipad zal verder geen opzegvergoeding in rekening gebracht worden. Dit omdat u al
meer dan een jaar klant bent bij Oxxio.
Misschien heeft u nog vragen. Neem dan gerust contact met ons op.
Met vriendelijke groet,
Harriët xxx
Klantenservice
_______________________________________________________
klacht via website klacht.nl gedaan op 07-02-2014
Geachte heer/mevrouw, Ik heb telefonisch contact gehad met oxxio omtrent de niet
correcte eind afrekening. Ik heb duidelijk op papier staan dat alleen de opzegboete
moet worden betaalt van 50,- euro per contract totaal 100,- Nu heb ik de eind
afrekening ontvangen en komt er 250,- bij vanwege een uitbetaalde opzegvergoeding.
Aan de telefoon ben ik door verwezen naar de algemene voorwaarden van oxxio.
Door achteraf verkeerde informatie ben ik overgestapt naar een andere leverancier en
ben ik duurder uit.
Beschrijf de door u gewenste oplossing
zoals u kunt zien in de bijlage bent ik door meerdere klantenservice medewerkers
geïnformeerd omtrent de kosten van vroegtijdig beëindigen van het contract, er staat
duidelijk dat de kosten 100,- zijn en Ik heb contact opgenomen met oxxio omdat voor
mij niet duidelijk genoeg was, wat de kosten waren bij vroegtijdig beëindigen van het
contract. aangezien ik bewijs heb van de door u verstrekte informatie, wil ik u
vriendelijke verzoeken de 250,- niet in rekening te brengen
_______________________________________________
Oplossing bedrijf
Wanneer de klant een opzegvergoeding van de vorige leverancier bij ons declareert,
verwijzen we op het aanvraagformulier naar de Actievoorwaarden. Deze zijn tevens te
vinden via www.oxxio.nl/opzegvergoeding . We hebben de klant een e-mail gestuurd
en daarin aangegeven dat we de opzegvergoeding van de vorige leverancier – conform
onze Actievoorwaarden – in rekening hebben gebracht en hierom niet overgaan tot
correctie van de eindafrekening. We achten de eindafrekening terecht en verwijzen
hierbij naar artikel 9 van de 'Voorwaarden uitbetaling opzegvergoeding aan
consumenten'
(https://www.oxxio.nl/brochures/voorwaarden_uitbetaling_opzegvergoeding_Oxxio.p
_______________________________________________________ |
|