Walnootje
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: di 13 mei 2014 22:13 Onderwerp: Veel te hoge huur terug vorderen en niet meer betalen |
|
|
Hallo allemaal,
Ik heb vandaag voor het eerst gehoord van het puntensyteem. (Een beetje laat I know). Ik zit namelijk al vanaf 1 september 2010 in mijn kamer. Wat blijkt nu, mijn kale huur is nu € 225,-. Terwijl als ik de check doe met het puntensysteem ik uit kom op € 142,98.
Daarnaast wordt er € 100,- per maand berekend aan service kosten. We krijgen echter nooit een overzicht van de kosten en wist ook niet dat ik hier bezwaar tegen kon maken. Heb ook nooit wat terug gekregen.
Nu is een andere huisgenoot een procedure begonnen en het blijkt dat zijn huur (iets groter dan mijn kamer) vastgesteld is op € 180,- per maand en dat hij € 50,- per maand aan service kosten had moeten betalen over alle maanden in 2011 en 2012.
Tot slot, we krijgen elk jaar een bericht dat de huur verhoogt wordt. Dit is een simpel mailtje met. Hé, de huur wordt per 1 juli verhoogt met dit. De voorwaarden van de brief wordt niet aan voldaan.
Nog een tot slot, er is nog een ernstig gebrek. We hebben al 4 jaar lang een niet goed geventileerde douche. Hierdoor is aan het plafond schimmel te zien. Een ernstig gebrek geloof ik. De huisbaas heeft hier nooit wat aan gedaan.
Edit: Dit kwam nog bij me binnen: vaak geen warm water en slecht onderhoud.
Nu mijn vragen:
1) Kan ik nu nog bezwaar indienen tegen de servicekosten van 2011 en 2012?
2) Kan ik alle eerdere onrechtmatige huurverhogingen negeren en vanaf deze maand mijn starthuur betalen?
3) Wat voor gevolgen heeft een dergelijk ernstig gebrek?
4) Wat zijn de beste stappen om te ondernemen?
Alvast enorm bedankt. |
|