Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 13:31
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Anders en meer verzochte afgewezen
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
SaHa

Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: wo 30 apr 2014 10:17    Onderwerp: Anders en meer verzochte afgewezen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste..

Na positieve eravring op de feedback wil ik nog een andere vraag stellen:

Mijn ex heeft wijziging alimentatie gevraagd. Dit is bij de rechter geweest en deze heeft dit toegewezen. Wij hebben geen verweer gevoerd ondanks dat ik het niet eens was met gestelde. Dit was een kosten baten analyse...ex krijgt toevoeging, ik niet........

In deze berekening wordt uitgegaan van een eigen bijdrage van mij en het dragen van kosten voor kleding voor mijn zoon. Hiermee is in de berekening van de hoogte van het alimentatiebedrag / draagkracht rekening gehouden.

Nu is in de beschikking de feitelijke wijzigingen van de alimentatiebedragen toegewezen. Mij vraag is: Is bij het toekennen van de feitelijke alimentatie bedragen (waarin wordt verwezen naar ons convenant) en het afwijzen van meer en anders verzochte nu wel of niet die wijziging van afspraken over eigen bijdrage en kleding etc toegewezen (die ten grondslag lagen aan de berekening) maar feitelijk niet werden verzocht

Haar advocaat gaat hier nu wel van uit: zelfs met terugwerkende kracht

Graag weer jullie deskundig advies
Bekijk profiel Stuur privé bericht
dr.dunno

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: wo 30 apr 2014 17:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je moet echt even een heldere vraag stellen, zelfs na drie keer lezen volg ik je niet.

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: wo 30 apr 2014 21:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zal proberen duidelijker te zijn.

Mijn echtgenote is naar de rechter gestapt om verhouding kinder/partneralimentatie anders te laten vaststellen. Hiervoor zijn door de advocaat berekeningen gemaakt waarbij wordt uitgegaan dat afspraken over de kosten van de kinderen ook anders worden gedragen. Voorheen kon ik via een gezamenlijke kinderrekening bepaalde kosten betalen die werd gevoed uit de kinderalimentatie, maar in het verzoekschrift is nu opgenomen dat de kinderrekning wordt opgeheven en dat ik voor mijn zoon de kleding moet gaan betalen net als andere uitgaven die ik voorheen uit deze pot betaalde. Hiermee is rekening gehouden bij de berekening van de hoogte van de alimentatie die ik moet gaan betalen (deze is dus lager). Ik ben het echter niet eens met de hoogte van dat bedrag maar heb hiertegen geen verweer gevoerd omdat ik de kosten van de rechtzaak en de baten van het eventuele gewin niet tegen elkaar vond opwegen. Maar aangezien dit nu met terugwerkende kracht van toepassing wordt verklaard gaat het om 1300,-

Nu de beschikking is opgesteld worden hierin enkel de lagere alimentatiebedragen genoemd. Het anders of meer verzochte wordt afgewezen.

Mijn vraag is nu: Zijn de uitgangspunten zoals deze zijn gebruikt voor die alimentatie berekening zoals bijvoorbeeld de afschaffing van de kinderrekening en de andere manier om de kosten van kleding te verdelen nu door deze beschikking ook gelijk van kracht. Er is in het verzoekschrift enkel gevraagd om aanpassing van de alimentatie er is niet verzocht om aanpassing van andere afspraken.

Kortom; Ik ga ervan uit dat ik moet uitgaan van de gewijzigde bedragen voor de alimentatie.
Maar kan ik ervan uitgaan dat alle andere zaken zijn afgewezen? Of is dat onlosmakelijk aan elkaar verbonden omdat dit te maken heeft met de bepaling van de hoogte van de alimentatie?

Hoop dat nu duidelijker is.....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds