|
Auteur |
Bericht |
123456789i
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 27 mrt 2014 17:39 Onderwerp: Bevel tot DNA onderzoek |
|
|
Hallo,
Ik moet m'n DNA afgeven maar verhuis voor die tijd al naar het buitenland. Ik had geen idee dat ik m'n DNA moest laten afstaan en het is al bijna een half jaar na m'n veroordeling. En ik krijg een aanhoudings bevel als ik niet kom.
Is het aanhoudings bevel alleen in Nederland of ook internationaal?
Ik heb verder niets met de reclasseering te maken, ik had 3 weken taakstraf and that's it.
Bedankt. |
|
|
|
 |
A.Verkerk
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 31 mrt 2014 11:44 Onderwerp: |
|
|
Let eens op je taal.
Als je direct antwoord wil hebben betaal je maar een advocaat. Als je het advies gratis wil hebben dan ben je aangewezen op de vriendelijkheid van vreemdelingen. Verwacht die van mij in ieder geval niet meer. |
|
|
|
 |
Throne
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 02 apr 2014 10:04 Onderwerp: |
|
|
De reden waarom je DNA moet afstaan wordt uitgelegd in deze brochure:
http://dnadatabank.forensischinstituut.nl/Images/brochure-veroordeelden-tcm68-304992_tcm127-454174.pdf (PDF waarschuwing)
Wellicht kan je de afspraak verzetten naar een eerdere datum. Het betreft alleen een wattenstaafje om binnensmonds wat wangslijm af te nemen. Bezwaar is niet mogelijk, wel bezwaar tegen de opslag van het DNA-materiaal. Voor zover er een arrestatiebevel wordt uitgevaardigd, lijkt het mij sterk dat dit een Europees of internationaal karakter zal hebben. Het voldoet niet aan de criteria voor een Europees arrestatiebevel, noch die van een internationaal arrestatiebevel. Wel is het zo dat je hierdoor onnodige problemen naar een latere datum verschuift. Het arrestatiebevel dient voornamelijk voor het afnemen van het DNA-materiaal. Ze kunnen je daarvoor hoogstens 6 uur ophouden. |
|
|
|
 |
|