|
Auteur |
Bericht |
markr
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 01 mrt 2014 1:18 Onderwerp: Recht op bijstand met schuld bij DUO |
|
|
Ik ben recent afgestudeerd, en wil in de periode tot ik een baan heb graag gebruik maken van de bijstand.
Ik heb helaas meer op mijn bankrekening staan dan is toegestaan om in aanmerking te komen voor de bijstand. Echter is dit geleend geld en heb ik een grote schuld bij DUO.
Volgens mijn gemeente wordt een schuld bij DUO niet afgetrokken van het vermogen, gezien de gunstige terugbetalingregelingen. Mijn aanvraag tot bijstand is dus geweigerd.
Is deze weigering rechtmatig? Ik vind het niet eerlijk want ik heb geen geld, alleen maar geleend geld. Wat zijn de beste opties voor mij in deze situatie?
Grt, Mark |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: za 01 mrt 2014 15:53 Onderwerp: |
|
|
Schulden bij duo worden niet afgetrokken, dat klopt.
Je zou de schuld kunnen aflossen, dan wordt je vermogen lager en heb je misschien wel recht op bijstand. |
|
|
|
 |
markr
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 01 mrt 2014 21:47 Onderwerp: |
|
|
Mij is verteld dat ze dan de bijstand als lening aanbieden, omdat ze weten dat ik tot voor kort nog wel dat geld op mijn spaarrekening had. |
|
|
|
 |
|