|
Auteur |
Bericht |
songbird
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 17 feb 2014 16:09 Onderwerp: Verwijderen |
|
|
Verwijderd
Laatst aangepast door songbird op di 18 feb 2014 18:53, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: ma 17 feb 2014 17:48 Onderwerp: |
|
|
Verkoop van het gezamenlijke huis aan haar vader kan zij niet alleen, daar zal zij uw medewerking bij moeten hebben.
Het voordeel van het plan van uw ex is dat haar vader haar niet met een restschuld op de hypotheek zal laten zitten, en daarmee u ook niet. U houdt het huis niet, maar u heeft ook geen risico uit de hypotheek meer.
Uw alternatief om zelf de gezamenlijke hypotheek te betalen is niet gelijkwaardig aan het plan van uw ex. Dan blijft zij toch nog vele jaren hoofdelijk aansprakelijk voor een eventuele restschuld, omdat de hypotheek op twee namen blijft staan. Tevens blijft zij dan de helft eigenaar van de woning, met alle gevolgen van dien mocht zij later schulden opbouwen. Een dergelijke situatie u en uw ex nog jaren financieel aan elkaar vast blijven zitten lijkt mij niet wenselijk.
Een gelijkwaardig alternatief zou zijn om haar uit te kopen, door middel van het aangaan van een nieuwe hypotheek op enkel uw naam waarmee de gezamenlijke hypotheek wordt afbetaald. Indien u die mogelijkheid nog niet bekeken heeft, kunt u uw ex verzoeken om een termijn om daar alsnog naar te kijken. _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 17 feb 2014 19:24 Onderwerp: |
|
|
songbird schreef: | Mijn ex en ik hebben samen een woning gekocht en nu is het de vraag wie het huis toegedeeld krijgt. | Degene met het hoogste bod; bij een restschuld, waar in de openings-topic niet over wordt gerept, welke de één wel en de ander niet kan financieren wordt het ingewikkelder. _________________ Ben geen jurist |
|
|
|
 |
songbird
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 17 feb 2014 23:25 Onderwerp: |
|
|
Verwijderd
Laatst aangepast door songbird op di 18 feb 2014 18:54, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: di 18 feb 2014 8:59 Onderwerp: |
|
|
Ja, dat kan.
Echter zij hoeft daar ook niet op in te gaan.
Het huis is van jullie beiden, en jullie beslissen samen wat ermee gebeurt.
De een kan namelijk niet verkopen zonder toestemming van de ander.
Ik zou dus eerst afspreken wat ermee gebeurt, zij kan jou niet dwingen, en jij haar niet..
Er is niet 1 partij die er meer recht op heeft of zoiets, je zult het toch echt samen moeten regelen. |
|
|
|
 |
|