|
Auteur |
Bericht |
stiekel
Leeftijd: 82 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 21 jan 2014 11:20 Onderwerp: Huurcommissie |
|
|
Geachte lezers,
Gaarne uw zienswijze bij de volgende kwestie:
In het nabije verleden is tevergeefs een beroep gedaan op de Huurcommissie. Ten aanzien van het huurgebrek is een onderzoeksambtenaar aan het werk geweest. Allereerst heeft deze ambtenaar een bezoek gebracht aan de verhuurder. Daarna heeft de ambtenaar de woning bezocht waarin het huurgebrek aanwezig was. Na ontvangst van een (niet ondertekende) kopie van het door de ambtenaar opgemaakt "Rapport van Voorbereidend Onderzoek" bleek dat hierin onjuiste/onware gegevens waren verwerkt, althans gegevens die aantoonbaar in strijd waren met de waarheid!
De zittingsvoorzitter heeft het rapport met de onjuiste/onware gegevens als processtuk geaccepteerd.
Mijn vraag is:
1. Aan welk strafbaar feit heeft de onderzoeksambtenaar zich mogelijk schuldig gemaakt? Zo ja, welke?
2. Heeft de zittingsvoorzitter zich schuldig gemaakt aan een strafbaar feit door het (willens en wetens) accepteren van een rapport met valse gegevens?
3. Welke instantie is ontvankelijk voor het eventueel doen van aangifte?
Hartelijk dank voor het meedenken! |
|
|
|
 |
Robert_G
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 47
|
Geplaatst: do 23 jan 2014 15:30 Onderwerp: |
|
|
Wellicht heb je meer kans op antwoorden als je deze vraag in de afdeling 'strafrecht' plaatst (ik zou het als civilist iig niet weten). |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 23 jan 2014 16:45 Onderwerp: |
|
|
Robert_G schreef: | Wellicht heb je meer kans op antwoorden als je deze vraag in de afdeling 'strafrecht' plaatst (ik zou het als civilist iig niet weten). | Waarom niet 'onrechtmatig handelen'?? _________________ Ben geen jurist |
|
|
|
 |
Robert_G
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 47
|
Geplaatst: do 23 jan 2014 19:28 Onderwerp: |
|
|
Vraag je dat aan mij? De vraagstelling van TS is duidelijk op het strafrechtelijke gericht. |
|
|
|
 |
Laurens02
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 467
|
Geplaatst: di 18 feb 2014 0:17 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij wil je gewoon de beslissing van de huurcommissie laten vernietigen; dat zou bij de rechtbank kunnen. Een strafbaar feit zie ik niet meteen; het heeft weinig zin om je tegen de persoon van de huurcommissie en haar deskundige te richten. _________________ È meglio una mano dal giudice, che un abbraccio dall'avvocato. |
|
|
|
 |
|