mns1
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: di 28 jan 2014 14:42 Onderwerp: Faillissement ouders |
|
|
Beste forumleden,
Na een paar jaar geprobeerd te hebben het hoofd boven water te houden, lijkt dat voor mijn ouders niet meer mogelijk. Mijn vader is architect, maar zijn opdrachten zijn sterk afgenomen de laatste paar jaar. Vrijdag a.s. komen taxateurs van de bank de waarde van het huis bepalen. Ik ben 25 en woon nog bij mijn ouders, omdat ik in het laatste jaar van mijn studie internationaal publiekrecht zit. De situatie is niet erg rooskleurig, aangezien de waarde van het huis de hypotheek niet gaat opbrengen. Voorts heeft mijn vader een schuld van €50000 van zijn eenmanszaak.
Ik ben nu benieuwd wat de gevolgen voor mij zijn. Ik zou wel graag uit huis willen om ook op deze wijze de huidige en toekomstige lasten van mijn ouders wat te verlichten, maar met m'n huidige bijbaan verdien ik maar zo'n 300euro p/m en meer werken wordt moeilijk in combinatie met mijn master. Ik ontvang geen studiefinanciering meer, maar kan nog wel 1 jaar lenen.
Ik ben niet erg thuis in dit gedeelte van het recht en wou graag vragen of het mogelijk is voor mij om een bijstand uitkering aan te vragen en dit te combineren met mijn duo-lening en arbeidsinkomsten om zo voldoende te middelen te creëren om een kleine huurwoning te betalen.
Ik weet dat dit een schot in het donker is, maar zoals gezegd ben ik niet erg thuis in burgerlijk recht en zou elk advies waarderen.
Alvast vriendelijk bedankt, |
|