|
Auteur |
Bericht |
Rmverbaan
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 15 jan 2014 0:17 Onderwerp: werkgever weigert vakantie en wenst zelf met vakantie te gaa |
|
|
Mijn werkgever belde mij vandaag op of ik mijn vakantie wil verplaatsen naar 2 weken eerder of later. Dit omdat werkgever zelf met vakantie wilt gaan in dezelfde periode als ik heb aangevraagd.
Werkgever geeft aan dat haar partner niet meer kan wisselen van vakantiedagen.
Mag de werkgever dit zomaar doen?
Mag ik als werknemer dit verzoek weigeren en gewoon in mijn aangevraagde periode op vakantie gaan?
Let wel de werkgever antwoord wel binnen de 2 weken echter niet met een duidelijk antwoord. |
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 15 jan 2014 0:31 Onderwerp: |
|
|
De werkgever mag een vakantie aanvraag alleen weigeren met opgave van gewichtige redenen. Als hij deze niet binnen twee weken geeft dan geldt de vakantie als zijnde vastgesteld. Verder heeft de werkgever het recht om een vakantie te annuleren met opgave van gewichtige redenen. In dit laatste geval is hij wel verplicht om de schade te vergoeden.
Maar de werkgever vraag het je... je kunt hem natuurlijk ook gewoon te willen zijn. _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
Rmverbaan
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 15 jan 2014 8:55 Onderwerp: gewichtige reden |
|
|
Oke maar is een gewichtige reden dan ook omdat mijn werkgever zelf op vakantie wil? Lijkt mij niet. Lijkt mij dat mijn werkgever voorrang moet verlenen om mijn vakantie en niet op die van zich zelf. |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 15 jan 2014 13:39 Onderwerp: |
|
|
Onderbezetting van het bedrijf in de aangevraagde periode door vakanties van anderen kan een gewichtige reden zijn.
Verder lijkt het er op dat uw werkgever al eerder haar vakantie had ingepland, en dat haar partner daar ook al dagen voor vastgelegd had. Kennelijk heeft ze na uw verzoek eerst geïnformeerd of hij zijn dagen nog kon wisselen, inplaats van u direct te antwoorden dat uw verzoek niet gehonoreerd kan worden. De vraag of u uw vakantie kan verplaatsen is niet onredelijk. Het lijkt mij een kwestie waar onderling is uit te komen. _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 16 jan 2014 20:21 Onderwerp: Re: gewichtige reden |
|
|
Je geeft niet aan waarom je perse op die datum met vakantie wilt. Ik neem daarom aan dat je er zelf geen groot belang bij hebt. Ik zou de werkgever te willen zijn en instemmen. _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
|