Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
thijshildens
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 13 jan 2014 12:23 Onderwerp: Ontslagrecht |
|
|
Beste allen,
Momenteel zit ik met een klein dilemma waar ik mijzelf geen raad mee weet en vandaar dat ik mij tot het forum wend, hopend dat iemand mij zou kunnen adviseren.
Ik ben namelijk op het moment werkzaam voor een detacheringsbureau waarvan mijn jaarcontract in juni afloopt. Vanaf het moment dat ik vorig jaar bij dit bureau ben begonnen is het me eigenlijk al niet bevallen, dit doordat er bijna geen uitdaging en variatie in het werk zit. Ik heb inmiddels achter de schermen nieuw werk gevonden in het bedrijf van mijn vader en ik kan hier toevallig ook pas in juni terecht.
Nu wil dit bureau mij op het moment van schrijven opnieuw voor lange termijn gaan detacheren bij een nieuwe klant (Niet wetende dat ik er in juni mee wil stoppen). De klant waar ze mij willen detacheren wil ik het echter niet aandoen dat ze veel tijd en moeite in mij gaan steken om me in te werken en dat ik er dan binnen enkele maanden alweer mee stop. Dit vind ik moreel gezien niet de juiste manier.
Nu vroeg ik mij af wat de consequenties kunnen zijn wanneer ik mijn werkgever vertel dat dit geen zin heeft gezien ik er in juni mee stop, en of deze niet mij een korte termijnklus kan geven. Begrijp me niet verkeerd, ik wil er nog wel absoluut tot juni blijven werken (i.v.m. salaris en geen gat in mijn cv).
Ik hoop dat iemand mij hierin zou willen adviseren?
mvg,
Thijs |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: ma 13 jan 2014 12:56 Onderwerp: |
|
|
Ik zie het morele probleem niet echt. Als jouw formele werkgever (detacheringsbedrijf) zo graag geen risico wil lopen, dan hadden ze een medewerker in vaste dienst moeten aannemen. Als de materiële werkgever geen risico had willen lopen op een medewerker die weg gaat, hadden ze geen "uitzendkracht" in moeten huren, maar een medewerker in vaste dienst moeten aannemen.
Het is in zekere zin lovenswaardig dat je je zo wenst op te stellen, maar reken er alsjeblieft niet op dat je als werknemer ook zo behandeld zou worden als een van beide werkgevers jou niet meer nodig zou hebben.
Om je zelf een potentieel vervelend half jaar te besparen zou ik gewoon doen wat de arbeidsovereenkomst vraagt, en dat is het opgedragen werk uitvoeren, en vervolgens lekker aan je nieuwe uitdaging beginnen. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|