|
Auteur |
Bericht |
paultjuh1980
|
Geplaatst: di 18 mrt 2014 16:28 Onderwerp: Wijziging schuldeiser bij deurwaarder kost een exploit |
|
|
Hallo,
Vandaag kreeg ik een exploot van mijn deurwaarder dat de schuldeiser de schuld aan een andere schuldeiser heeft overgedragen (de deurwaarder blijft dezelfde.) Nu moet ik 80,- euro betalen voor dit exploot.
Is dit normaal en kan ik hiertegen in beroep gaan? Zoiets had afgehandeld kunnen worden per normale brief lijkt mij. |
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
Geplaatst: di 18 mrt 2014 17:55 Onderwerp: Re: Wijziging schuldeiser bij deurwaarder kost een exploit |
|
|
paultjuh1980 schreef: | Hallo,
Vandaag kreeg ik een exploot van mijn deurwaarder dat de schuldeiser de schuld aan een andere schuldeiser heeft overgedragen (de deurwaarder blijft dezelfde.) Nu moet ik 80,- euro betalen voor dit exploot.
Is dit normaal en kan ik hiertegen in beroep gaan? Zoiets had afgehandeld kunnen worden per normale brief lijkt mij. |
Als het gaat om een vonnis dat is overgedragen, kan het niet per gewone brief worden afgedaan (art. 431a Rv). Het lijkt mij niet dat deze kosten voor jouw rekening komen (het is immers niet jouw keuze dat de wederpartij de vordering overdraagt); wellicht dat iemand daar een verdere onderbouwing voor heeft. |
|
|
|
 |
|