Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 19:49
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Recht op vakantiegeld ?
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
freeway1970

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: di 14 jan 2014 1:47    Onderwerp: Recht op vakantiegeld ? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo

In novermber 2013 kreeg ik van mijn wergever te horen dat er voor iedereen ontslag werd aangevraag ivm faillissement en dat de laatse werkdag 31 dec 2013 zou zijn, de rechter zou hier uitspraak over doen op 14 januari 2014.

Begin januari 2014 kreeg ik bericht dat er vacatures waren bij eigenlijk hetzelfde bedrijf maar nu heeft het bedrijf een andere naam maar in princiepe is het hetzelfde werk bij dezelfde werkgever, dus het bedrijf had bv eerst de naam stichting ABC en heet het bedrijf nu vereniging ABC.

Na gesolliciteerd te hebben was ik uitgenodigd voor een gesprek, deze vond plaats een week voor 14 januari dus voordat de rechter een uitspraak had gedaan, er lag gewoon al een contract voor mij klaar maar ik moest dan wel eerst een verklaring tekenen dat ik akkoord ging met mijn ontslag bij mijn vorige (eigenlijk dezelfde) werkgever, dit heb ik gedaan eigenlijk zonder verder erbij na te denken omdat ik dan meteen weer aan de slag kon met mijn nieuwe contract.

Vandaag keek ik op mijn laatste loonstrook van december en kwam dus tot de ontdekking dat er natuurlijk nog een bedrag gereserveerd was voor vakantiegeld over 2013, na gebelt te hebben met mijn vorige en dus ook huidige werkgever over het vakantiegeld kreeg ik het bericht dat zij niet wisten of dit wel of niet nog uitbetaald gaat worden ivm andere voorderingen van bv de belastingdienst en pensioenfonds en dergelijke die dus voorgaan en als er dan nog geld zou zijn dan zouden wij pas uitbetaald worden.

Nu is dus de vraag kan dit of heb ik er gewoon recht op vakantiegeld ook nadat ik zelf heb getekend dat ik het eens was met mijn ontslag en als dat zo is hoe pak ik dat aan ?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Regin

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 14 jan 2014 9:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als sprake is van een overgang van onderneming, gaan de rechten en verplichtingen van de stichting van rechtswege over op de vereniging. U zou dan ook de vereniging kunnen aanspreken tot betaling van uw vakantiegeld. In het algemeen is sprake van overgang van onderneming als de economische identiteit van de onderneming wordt behouden: de vereniging moet dus nagenoeg precies dezelfde activiteiten uitvoeren als de stichting en zo goed als al het personeel overnemen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds