|
Auteur |
Bericht |
henkyvw
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 18 apr 2007 14:44 Onderwerp: Ruitje ingetrapt met voetbal |
|
|
Zoals het onderwerp al duidelijk maakt; ik heb een ruitje ingetrapt tijdens het voetballen. Normaal zou ik de schade zo door mijn verzekering laten betalen maar nu is het anders:
Ik speel bij de voetbalclub Kon HFC. Het hele jaar klaag ik en de rest van mijn team al over de slechte velden en de slechte ballen waarmee wij moeten trainen (ik ben A-junior en sommige ballen zijn voor E'tjes, dwz: veel te licht voor ons) Maar er wordt hier NIETS aangedaan.
2 weken geleden moesten wij als oefening op het doel gaan schieten van grote afstand, richting een bejaardentehuis. Ik was aan de beurt, kreeg de te lichte bal toegespeeld, schiet de bal hard op goal zoals mij opgedragen was door de trainer, maar de bal stuiterd op en ik schiet over het hek heen door een ruitje.
Ben ik nu wettelijk verplicht om deze schade te betalen? Als ik bijvoorbeeld de bal tijdens een wedstrijd de weg op trap en daardoor een dodelijk ongeluk veroorzaak, moet ik dat dan ook betalen???
Ik deed slechts dat wat de trainer mij opgedraagd had. Weigering betekend verwijdering uit selectie |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: wo 18 apr 2007 14:47 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij is het gebruikelijk dat een voetbalvereniging hiervoor een aansprakelijkheidsverzekering afsluit.
Wat ik in uw situatie zou doen is bij de verzekeraar melden dat de verzekeraar de schade mogelijk op de vereniging kan verhalen. |
|
|
|
 |
misura
Leeftijd: 32 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Ava
|
Geplaatst: vr 27 dec 2013 5:43 Onderwerp: |
|
|
Ruitje ingetrapt met voetbal.
Ik denk dat het enige woord dat hem kan beschrijven. Dat is voetbal is eeuwig. Naar mijn mening het Nederlandse voetbal is zo. |
|
|
|
 |
ArieKanarie
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: za 28 dec 2013 0:48 Onderwerp: |
|
|
StevenK schreef: | Volgens mij is het gebruikelijk dat een voetbalvereniging hiervoor een aansprakelijkheidsverzekering afsluit.
Wat ik in uw situatie zou doen is bij de verzekeraar melden dat de verzekeraar de schade mogelijk op de vereniging kan verhalen. |
Naar mijn ervaring is dat juist niet vaak het geval.
U kunt uw schade melden bij uw aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren. De verzekeraar kan vervolgens de discussie aangaan met de voetbalvereniging. Een beroep op eigen schuld zou bijvoorbeeld mogelijk kunnen zijn. |
|
|
|
 |
theod
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 31 dec 2013 11:27 Onderwerp: |
|
|
ArieKanarie schreef: |
U kunt uw schade melden bij uw aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren. De verzekeraar kan vervolgens de discussie aangaan met de voetbalvereniging. Een beroep op eigen schuld zou bijvoorbeeld mogelijk kunnen zijn. |
Zou ik ze toch willen adviseren dat snel te doen, is namelijk één van de eisen van de KNVB, daarbij moet het bejaardenhuis in principe de voetbalvereniging aansprakelijk stellen en niet de voetballer daar deze geen onrechtmatige daad heeft gedaan. |
|
|
|
 |
ArieKanarie
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: wo 08 jan 2014 0:13 Onderwerp: |
|
|
theod schreef: | ArieKanarie schreef: |
Zou ik ze toch willen adviseren dat snel te doen, is namelijk één van de eisen van de KNVB, daarbij moet het bejaardenhuis in principe de voetbalvereniging aansprakelijk stellen en niet de voetballer daar deze geen onrechtmatige daad heeft gedaan. |
Of dat een van de eisen is van de KNVB weet ik niet. Ik weet wel dat de KNVB als overkoepelende organisatie een ongevallenverzekering heeft voor alle aangesloten vereniging. Daar valt deze schade uiteraard niet onder.
Ik zie overigens niet in waarom de voetballer niet persoonlijk aangesproken kan worden. |
|
|
|
 |
|